sałatka Agaty Młynarskiej przepis
ONS.pl/Instagram/agata_mlynarska
Newsy

Nie macie czasu? Wystarczą 3 minuty, żeby zrobić ukochaną sałatkę Agaty Młynarskiej. Zaskakuje smakiem i lekkością

Znana dziennikarka, prezenterka telewizyjna i aktorka, Agata Młynarska, postanowiła podzielić się ze swoimi fanami przepisem na błyskawiczną i zdrową sałatkę. Do jej przygotowania potrzebujecie 6 składników.
Weronika Kępa
luty 11, 2021

Choć przepis zakłada użycie majonezu, w rzeczywistości jest bardzo zdrowy. W końcu do jego odwzorowania potrzebujecie również pomarańczy, cykorii, orzechów włoskich i suszonej żurawiny. Nawet nie macie pojęcia, jak wiele cennych wartości odżywczych zawierają te składniki.

Kotlety schabowe bez bułki tartej

Pomarańcza a witamina C

Ten cytrus zawiera bardzo dużo witaminy C. Jej regularne spożywanie nie tylko minimalizuje poziom stresu, ale również chroni przed zachorowaniem na różnego rodzaju nowotwory. Prawidłowy poziom witaminy C w organizmie chroni także przed chorobami serca, stabilizuje ciśnienie krwi oraz wpływa korzystnie na stan skóry.

Właściwości cykorii

Cykoria to warzywo bogate przede wszystkim w sód, potas, magnez, żelazo, miedź, cynk, fosfor oraz witaminy czy kwas foliowy. Jej regularne spożywanie bardzo korzystnie wpływa na wątrobę, nerki oraz funkcjonowanie przewodu pokarmowego. 

Orzechy włoskie

Włączenie orzechów włoskich do diety nie tylko usprawni funkcjonowanie waszego układu krążenia, ale również zmniejszy ryzyko zachorowania na różnego rodzaju nowotwory. Ich spożywanie zaleca się przede wszystkim osobom cierpiącym na nadpotliwość, żylaki, hemoroidy oraz problemy z cerą.

Zobacz także

Suszona żurawina

Nie od dziś wiadomo, że żurawina jest pomocna przy leczeniu wielu schorzeń. Należą do nich między innymi infekcje dróg moczowych, choroby żołądka oraz układu krwionośnego. W końcu żurawina wspaniale obniża poziom złego cholesterolu, a podnosi poziom dobrego. Obniża też ciśnienie krwi i zmniejsza sztywność naczyń krwionośnych.

Przepis na lekką sałatkę Agaty Młynarskiej

Składniki:

  • 1 pomarańczę
  • 2 cykorie
  • 1 łyżkę majonezu (zdrowszy będzie domowy)
  • 1 łyżkę śmietany lub jogurtu greckiego
  • Garść orzechów włoskich
  • Garść suszonej żurawiny

Przygotowanie:

  1. Pomarańczę obierzcie ze skórki, pokrójcie na mniejsze kawałki i umieśćcie w średniej wielkości misce.
  2. Cykorię pokrójcie w plasterki i dodajcie do pomarańczy.
  3. W misce umieśćcie również suszoną żurawinę, orzechy włoskie, majonez i śmietanę. Całość dokładnie wymieszajcie.

Gotowe!

Czytaj także:

Komentarze