Jajecznica z szynką i szparagami. Przepyszna, sycąca i zdrowa
kloruś/Gotujmy.pl
Newsy

Jajecznica z szynką i szparagami. Przepyszna, sycąca i zdrowa

Jajka to doskonały sposób na rozpoczęcie dnia. Jeśli jeszcze dodacie do nich szparagi, macie wykwintne i zdrowe śniadanie w kilka minut!
Aleksandra Zaborowska
kwiecień 17, 2021

Jajka są nieocenionym źródłem zdrowych kwasów tłuszczowych, ale także ogromnych ilości białka czy wapnia. Są one polecane absolutnie wszystkim – jednak w rozsądnych ilościach. 

Szparagi z kolei są jednym z najbardziej wartościowych warzyw, po które możecie sięgnąć wiosną. Warto wykorzystać dość krótki sezon na nie i dodawać je do wielu potraw, także tych śniadaniowych.

Kotlety schabowe bez bułki tartej

Dlaczego warto jeść szparagi?

Szparagi bogate są w kwas foliowy oraz wiele witamin (A, B, C oraz E). Zawierają także wapń, fosfor i potas. Szparagi, zarówno zielone, jak i białe, mają w sobie niewiele kalorii, a duże ilości błonnika, dlatego zalecane jest sięganie po nie na diecie – także tej redukcyjnej. 

Zobacz także

Przepis na jajecznicę z szynką i szparagami (2 porcje)

Składniki:

  • 4 jajka
  • 2 plastry boczku
  • 2 plastry szynki
  • ok. 8 białych szparagów
  • łyżka masła klarowanego
  • 1 pomidor
  • łyżka cukru
  • sól
  • czarny pieprz
  • tymianek
  • szczypiorek

Przygotowanie:

  1. Szparagi umyjcie, dokładnie obierzcie i ugotujcie w wodzie z dodatkiem soli oraz łyżki cukru. Połowę z nich pokrójcie na kawałki o długości około 5 cm. Resztę zostawcie w całości do dekoracji. 
  2. Pomidora pokrójcie w grube plastry. Na patelni rozgrzejcie masło klarowane. Smażcie plastry pomidora z obu stron, doprawicie solą, czarnym pieprzem oraz tymiankiem. 
  3. Na tłuszczu ze smażenia pomidorów przesmażcie krótko szparagi zostawione w całości. Smażone pomidory i szparagi odłóżcie na talerzyk. Na tej samej patelni przesmażcie pokrojona w kostkę szynkę i boczek. 
  4. Dodajcie pokrojone szparagi, a następnie wbijcie jajka. Doprawcie sola i czarnym pieprzem. Jajecznicę udekorujcie smażonymi pomidorami i szparagami i posypcie posiekanym szczypiorkiem. 
  5. Serwujcie z kromką chleba z masłem. Rada: Możecie wykorzystać szparagi pozostałe po wczorajszym obiedzie.

Czytaj tez:

  • Jedzcie jajka z tym składnikiem na śniadanie. Na maxa przyspiesza odchudzanie
  • Jak gotować jajka by nie pękła skorupka? Na pewno nie znacie tego triku z wodą
  • Większość Polaków źle gotuje jajka. Zapomina o 1 podstawowej rzeczy
Komentarze