Syrop z imbiru, cytryny i miodu
Alina Semenenko/Adobe Stock
Zdrowie

Wystarczą 3 składniki, by zrobić domowy syrop na przeziębienie

Ledwie się obejrzymy, a za chwilę minie już jesień i nastanie zima. Wraz z nią nie kończą się niestety nasze chorobowe utrapienia. Czas więc zwalczyć infekcje domowym sposobem.
Hubert Rój
listopad 21, 2020

Kaszel, katar, stan podgorączkowy – wszystko to znamy bardzo dobrze. Obecnie tego typu objawy mogą wywołać także obawy z powodu ewentualnego zakażenia koronawirusem. Musimy więc dbać o siebie jeszcze mocniej, niż dotychczas.

Mycie rąk, dystans społeczny i maseczki w trakcie stykania się z obcymi – to podstawowe zasady bezpieczeństwa w trakcie pandemii COVID-19. Oprócz nich, warto bronić się także przed zwykłą grypą, przeziębieniem i wszelkiego rodzaju infekcjami. Jak? Odpowiedzi należy szukać w sprawdzonych domowych sposobach.

Wykorzystywanie metod naturalnej, domowej medycyny to nic innego, jak po prostu szczególna ostrożność w dbaniu o siebie i swoich bliskich. Naturalne antybiotyki zawarte w dostępnych w sklepie i na targu produktach to gwarancja wzmocnienia swojej odporności.

A to właśnie odporność jest kluczem w walce z niechcianymi wirusami i bakteriami. Odwieczne prawo zdrowia brzmi krótko: lepiej zapobiegać, niż leczyć. My radzimy w takim wypadku zapobieganie poprzez stosowanie domowego syropu z trzech składników.

Do przygotowania tego eliksiru wykorzystamy imbir, miód i cytrynę. W tym przepisie nie skorzystamy więc z czosnku. To dobra wiadomość dla tych, którzy z trudem przełykają nieco „bardziej kontrowersyjne” połączenia słodkich składników z ostrym czosnkiem, jak choćby przedstawiany przez nas ostatnio syrop na męczący kaszel z czosnku, miodu, cytryny i mleka.

Kluczowym składnikiem będzie imbir. To naprawdę fantastyczna roślina. Co prawda nasze babcie nie miały do niego dostępu, ale warto się do niego przekonać.
Korzeń imbiru ma właściwości przeciwzapalne, antywirusowe i antybakteryjne. Ponadto zawarty w nim gingerol pomaga w leczeniu stanów zapalnych.
Liczne mikroelementy i witaminy zawarte w imbirze wzmacniają organizm człowieka. Wystarczy tylko spożywać go w miarę regularnie. Choćby w postaci naszego syropu. Przepis znajdziecie poniżej.

Kasia gotuje z Polki.pl - Ciasto marchewkowe z orzechowym kremem

Składniki:

  • 2 cytryny
  • Miód
  • Korzeń imbiru (ok. 4 cm długości)

Przygotowanie:

  • Myjemy i obieramy cytryny, a potem kroimy je na cienkie plastry.
  • Obieramy imbir i ścieramy go na tarce.
  • Do słoika wlewamy 2 łyżki miodu. Potem dodajemy do środka kilka plastrów cytryny. Warstwę wieńczymy 2 łyżeczkami startego imbiru. Taki proces powtarzamy do wypełnienia warstwami całego słoiczka.
  • Szczelnie zamykamy słoik i zostawiamy w lodówce na 24 godziny.
  • Syrop możemy dodawać do chłodnych napojów (woda, herbata) lub pić go samodzielnie łyżeczką.
Komentarze
tendencje do tycia
AdobeStock
Zdrowie 6 oznak, że jesteś podatna na przyrost masy ciała. Dietetycy wykładają karty na stół!
Czy któryś z poniższych czynników brzmi znajomo? Uważaj! Możesz być w grupie osób z wyższą skłonnością do tycia!
Katarzyna Wyborska
listopad 20, 2020

Masz problemy z utrzymaniem wagi? Całkiem możliwe, że problem nie tkwi tylko w podjadaniu! Naukowcy wyróżnili aż 6 czynników, które mogą się przyczyniać do twoich problemów z nadwagą! Oczywiście jeżeli któryś z nich cię dotyczy nie oznacza to, że teraz możesz spocząć na laurach i zwalać całą winę za nadprogramowe kilogramy na niezależne od ciebie czynniki. Wypisane poniżej powody mogą ci pomóc zidentyfikować swój problem z powracającymi kilogramami i dowiedzieć się co zrobić, by utrzymać wagę! #1: Często jesteś w trasie Zbadano, że osoby dojeżdżające długo do pracy oraz te, których zawód polega na ciągłym przemieszczaniu się dużo częściej tyją. Podróże są bardzo męczące dla organizmu, a gdy jesteśmy zmęczeni, to zaczynamy dużo jeść. Senność wzbudza w nas chęć na słodycze i tłuste potrawy, a te mają najwięcej kalorii! #2: Pijesz za mało wody Odczuwasz nieposkromiony apetyt na tłuste sałatki i słodkie owoce? Twój organizm najpewniej nie jest głodny, tylko odwodniony! Jeśli nagle masz wielką ochotę na zjedzenie dwóch ogromnych pomarańczy, to spróbuj sobie przypomnieć kiedy ostatnio piłaś wodę. #3: Twoja rodzina jest „duża” Niestety, jeśli twoi najbliżsi mają nadwagę, to jesteś w grupie ryzyka. I nie dlatego, że masz „tendencję do tycia”. Dzieci, które mają otyłych rodziców same prawdopodobnie w przyszłości będą mieć nadwagę i wpojone złe nawyki żywieniowe. Gdy dorosną, będzie im o wiele trudniej przekonać się do zdrowego jedzenia i ograniczać porcje. #4: Nie dojadasz Jesteś jedną z tych osób, które rano nie jedzą śniadania, w pracy zjedzą kanapkę i batonika, a po pracy pochłaniają wielką kolację i deser? Już wiesz dlaczego masz nadwagę. Gdy jesteśmy głodni, to zaczynamy...

Przeczytaj