Zaparcia
Fizkes/Adobe Stock
Newsy

Naturalne, w 100% domowe sposoby na zaparcia. Będziecie zaskoczeni ich skutecznością

Zaparcia to problem wielu z nas. Zamiast faszerować się chemią, wypróbujmy domowych, naturalnych sposobów.
Hubert Rój
grudzień 01, 2020

O tym jak dolegliwe mogą być zaparcia, nie trzeba nikogo przekonywać.
Ten problem jest powszechny dla społeczeństw większości krajów Zachodu. Wiąże się z siedzącym trybem życia, nieodpowiednią dietą, a także z podeszłym wiekiem.

Jednak powody zaparć mogą być doprawdy różnorakie. Od alergii i zatrucia toksynami, przez problemy psychiczne, metaboliczne, aż do hemoroidów.
Innym nietypowym, ale częstym powodem zaparć jest po prostu lekceważenie konieczności wypróżnienia, co z kolei może zaburzać odruch defekacyjny.

Leczenie zaparć warto zacząć więc od postawienia właściwej diagnozy i określenia konkretnej przyczyny tego schorzenia.
Gdy z pomocą lekarza uda się nam to osiągnąć, wcale nie jesteśmy skazani na drogie lekarstwa i medykamenty. Ratunku możemy szukać w domowych sposobach. Oto niektóre z nich.

Kasia gotuje z Polki.pl - Ciasto marchewkowe z orzechowym kremem

Naturalne sposoby na zaparcia

  • Picie produktów mlecznych i spożywanie nabiału – na zaparcie dobrze podziała regularne picie kefirów, jogurtów i kwaśnego mleka.
    Tego rodzaju produkty szybko poprawią pracę jelit.
  • Jedzenie warzyw – w czasie zaparć warto spożywać warzywa. Szczególnie te bogate w błonnik. Wysoką zawartością błonnika charakteryzują się warzywa strączkowe.
    Fasolka, groch, bób mogą jednak wywoływać z kolei wzdęcia i gazy, dlatego warto spożywać je z umiarem, a także przygotowywać je w odpowiedni sposób.
  • Jedzenie owoców – a wśród nich głównie śliwki i morele. Te owoce pomogą na zaparcia zarówno na surowo, jak i w postaci suszonej.
    To dobra wiadomość zwłaszcza w okresie jesienno-zimowym, kiedy to nie mamy tak szerokiego dostępu do świeżych owoców prosto z ogrodu.
  • Jedzenie kiszonek – kapusta kiszona jest prawdziwą bombą witaminową. Oprócz tego zawiera dużo cennych kultur bakterii i błonnika. Na pewno pomoże na problemy z defekacją.
  • Picie naparów ziołowych – tradycyjne i naturalne herbatki ziołowe to podstawa w walce z zaparciami.
    Wypróbujcie na przykład rumianku, melisy, mięty, ostropestu, kminku. Na układ trawienny te zioła podziałają rozkurczowo i przeciwzapalnie.

 

Komentarze
Kostki rosołowe
Pexels/Karolina Grabowska
Newsy Czy kostki rosołowe są zdrowe? Rozwiewamy wasze wątpliwości
Na temat kostek rosołowych powstało wiele mitów. Jedne mówią o tym, że można je śmiało stosować. Inne, że wręcz przeciwnie. Gdzie leży prawda?
Aleksandra Jaworska
listopad 30, 2020

Kostki rosołowe to doskonała baza dla każdej zupy. Pojawia się jednak pytanie, czy jest to rozwiązanie, które służy naszemu zdrowiu. Zobaczcie, co udało nam się ustalić w tej sprawie. Zupa na bazie bulionu Każda dobra zupa potrzebuje solidnej podstawy. Najczęściej jest to bulion, który często zastępujemy popularnymi kostkami rosołowymi, aby zaoszczędzić czas. Czy są one zdrowe? Czy dodawanie kostek do potraw może mieć jakieś przykre konsekwencje? To pytanie pojawia się w naszych głowach systematycznie. Całkiem zresztą słusznie.  Jeśli nie chcemy iść na tzw. łatwiznę, gotujemy bulion z warzyw i mięsa. Kostki rosołowe mają tę smakową przewagę, że są bardzo dobrze doprawione przyprawami. Ciężko odtworzyć ich smak w sposób naturalny i domowy. Nie dziwi więc fakt, że sięgamy po nie nagminnie. Skład ma znaczenie Jako wyedukowani konsumenci potrafimy już sprawnie czytać etykiety. Wystarczy zerknąć na skład kostek, by dowiedzieć się, czy mamy się faktycznie czego obawiać. Co znajdziemy w ich wnętrzu? Zazwyczaj mają w sobie: sól, tłuszcze roślinne i zwierzęce, aromaty, substancje wzmacniające smak i zapach. Do obfitej składnikowo zawartości dochodzą jeszcze glutaminian sodu, inozynian i guanylan disodowy. W kostkach nie zapomniano o walorach smakowych. Właśnie za nie odpowiadają głównie ekstrakty drożdżowe, cukier oraz w śladowych ilościach suszone warzywa. Niestety to jeszcze nie koniec. Każda kostka rosołowa ma w składzie skrobię ziemniaczaną, barwniki i kwas cytrynowy. Składniki najważniejsze, takie jak mięso i warzywa stanowią w kostkach symboliczne ilości. Za wspomniany wcześniej smak odpowiadają głównie wzmacniacze smaku. Gotowanie z kostkami przypomina zabawę w laboratorium. Zamiast rosołu wyczarujemy raczej chemiczny roztwór, który ani...

Przeczytaj