Kawa naprawdę może spalać tłuszcz. Jest tylko 1 warunek
Pixabay
Newsy

Kawa naprawdę może spalać tłuszcz. Jest tylko 1 warunek

Sprawdźcie jak maksymalnie wykorzystać potencjał tego pysznego napoju!
Anna Urbańska
kwiecień 11, 2021

Być może słyszeliście kiedyś o tym, że czarna kawa pomaga w spalaniu tłuszczu. To nie żaden mit! Kofeina zwarta w kawie, naprawdę ma ogromny potencjał i od wielu lat jest badana przez naukowców. Wiemy już, że kawa realnie może pomóc w odchudzaniu, okazuje się jednak, że jest haczyk. Kawa powinna być spożywana o konkretnej porze dnia…

Kotlety schabowe bez bułki tartej

Czy kawa jest zdrowa?

Od dawana wiadomo już, że wiele mitów krążących wokół kawy nie jest prawdziwych. Często można usłyszeć, że jest ona niezdrowa, a nie jest to prawda! Kawę w rozsądnych ilościach mogą pijać prawie wszyscy! Ten napój jest naprawdę bogaty w antyoksydanty i zdrowe składniki. O ile nie przekracza się dziennej dozwolonej dawki kofeiny, picie kawy jak najbardziej jest zdrowe.

Zobacz także

Czy kawa spala tłuszcz?

Kawa faktycznie może podkręcać metabolizm i pomóc w spalaniu tłuszczu. Naukowcy bacznie przyglądają się tym efektom i badają kawę pod różnym kontem.

Niedawno opublikowano publikacje naukową w piśmie „Journal of the International Society of Sports Nutrition„. Przebadano tam kawę pod kątem przydatności w spalaniu tłuszczu, jeśli wypije się ją przed ćwiczeniami. Okazało się, że aby kawa najlepiej działała, trzeba wypić ją po południu.

Znacznie większe efekty osiąga się, jeśli wypije się kawę po południu i od razu pójdzie poćwiczyć. Picie kawy przed treningiem rano też ma sens, ale efekty nie są aż tak spektakularne. Możecie wykorzystać tę właściwość kawy.

Wnioski z badania na temat kawy

Autorzy opublikowanego badania opublikowali szczegółowe wnioski. Oto niektóre z nich:

  • Spalanie tłuszczu podczas ćwiczeń jest zwiększone jeśli przyjmie się kofeinę 30 minut przed treningiem.
  • Kofeina może też zwiększać intensywność wysiłku dzięki pobudzaniu.
  • Najlepsze efekty pod kątem spalania tkanki tłuszczowej, osiąga się przy połączeniu treningu w godzinach popołudniowych z dawką kofeiny, np. w postaci czarnej kawy.

Czytaj także:

Komentarze