diety 40 lat
Kayla Farmer/Unsplash
Zdrowie

Skończyłaś 40 lat? Wprowadź te zmiany w diecie, zanim będzie za późno!

Jesz tyle samo co wcześniej, a wszystkie twoje spodnie są za ciasne? To może oznaczać, że już czas na radykalne zmiany w diecie! Sprawdź, co powinna zawierać dieta 40-latki.
Katarzyna Wyborska
listopad 04, 2020

Według lekarzy rośniemy i rozwijamy się do 25 roku życia. Po tym czasie nasz organizm zwalnia i przestaje tak intensywnie pracować. Skóra jest coraz mniej sprężysta i traci młodzieńczy blask, na głowie znajdujemy pierwsze siwe włosy, a nasze ciało może być mniej sprawne niż wtedy, gdy byliśmy nastolatkami. Natomiast czwarta dekada naszego życia wiąże się ze zmianami, które musimy wprowadzić, jeżeli chcemy zachować młodzieńczy wygląd. Co robić, gdy osiągniemy kolejny kamień milowy i skończymy 40 lat? Sprawdzamy!

Kasia gotuje z Polki.pl - Ciasto marchewkowe z orzechowym kremem

Wprowadź zmiany w swojej diecie

Wiele kobiet, szczególnie tych, które późno zaszły w ciążę narzeka, że choć jedzą tyle samo albo nawet mniej niż wcześniej, nie są w stanie schudnąć. Czyżby nie mówiły całej prawdy? Niekoniecznie – to, że masz trudności z utratą wagi po 40. roku życia nie oznacza od razu, że lunatykujesz i w nocy wyjadasz resztki z lodówki. W tym wieku metabolizm zaczyna zauważalnie spowalniać. To oznacza, że potrzebujesz do funkcjonowania mniej kalorii niż wcześniej. Dlatego może się zdarzyć, jesz tyle samo co zwykle i tyjesz. Jak temu zapobiec?  Trzeba wprowadzić do swojej diety kilka zmian!

Co powinna zawierać dieta 40-latki?

Czterdziestolatki powinny szczególnie zadbać o to, by ich dieta była zbilansowana i bogata w pełnowartościowe produkty. To oznacza, że należy zrezygnować z tłustych mięs, dań mącznych i słodyczy na rzecz warzyw, ryb i chudego mięsa. Warto zrezygnować z wieprzowiny (która jest bardzo tłusta) i zastąpić ją drobiem i wołowiną. Uwaga na owoce! Kojarzymy je ze zdrowym odżywianiem, ale nie możemy zapominać, że owoce pełne są cukru i ich nadmierne spożycie będzie prowadziło do tycia. Jedzmy je, ale z rozwagą.

Wpływ diety na przebieg menopauzy

Jeśli perspektywa szczuplejszej sylwetki nie jest dla was wystarczającym motywatorem, warto przemyśleć to, że zmiana nawyków żywieniowych może sprawić, że łagodniej przejdziecie menopauzę. Negatywny wpływ na jej przebieg ma picie alkoholu i kawy, jedzenie mocno osolonych potraw oraz słodyczy.

Komentarze
Zdrowie, kiwi, dieta
Adobe Stock
Zdrowie Kiwi jest najzdrowszym owocem świata. Niesamowicie wzmacnia odporność
Wapń i witamina K to tylko niektóre obecne w kiwi substancje, które pomogą zachować układ kostny w dobrej kondycji na długie lata. w czym jeszcze wzmacnia organizm kiwi?
Aleksandra Jaworska
listopad 04, 2020

Do podstawowych zalet kiwi można zaliczyć między innymi, szczególnie ważne w okresie jesienno - zimowym, wzmocnienie odporności, skracanie leczenia infekcji, a nawet - pomoc w walce  nowotworami, czy depresją. Serce to jeden z organów, który kiwi podziękuję szczególnie. Głównie za sprawą wysokiej zawartości witaminy C i E. Czego jeszcze nie wiesz o kiwi? W zasadzie nie ma obszaru, w którym kiwi wypada blado i niekorzystnie. Wpływ kiwi docenią na przykład wszyscy, którzy chcą poprawić sylwetkę lub zacząć rzeźbić ciało na lato. Jedna uwaga, która można mieć wpływ na dołączenie kiwi do codziennej diety - to pamięć o tym, że kiwi działa na organizm wychładzająco. Sprawdzi się zatem  doskonale jako dodatek do drugiego śniadania, czy lekka przekąska zamiast podwieczorku.  Na kaloryczność kiwi kąciki ust również same unoszą się do śmiechu. Jeden średni owoc liczy sobie do 50 kcal. Nieco większy - 100 g zmieści się w 60 kcal i dużej dawce błonnika, aż 2 gramy. Najzdrowszy owoc świata Europejczycy mają do czynienia z owocem kiwi dopiero od połowy ubiegłego wieku. Ta krótka znajomość nie przeszkodziła jednak w okrzyknięciu kiwi owocem zdrowia. Nie tylko przez zawarte w kiwi witaminy, ale również - ogrom właściwości usprawniających działanie poszczególnych organów. Jednym z najbardziej szczególnych zastosowań kiwi jest ochrona komórek przed działaniem wolnych rodników i co za tym idzie, wspomaganie regeneracji uszkodzonych komórek. W kiwi występuje również glutation, który odpowiada za stopowanie mutacji genów, w tym stopowanie rozwoju jednostki chorobowej. Na ratunek cukrzykom Nie trzeba być specjalistą by wiedzieć, że dieta w której ogranicza się cukry pomoże naszemu organizmowi na wielu...

Przeczytaj
Miód, mleko, czosnek, napar, mikstura
Agnes Kantaruk/Adobe Stock
Zdrowie Zmagasz się z kaszlem? Czas wypróbować najskuteczniejszy sposób naszych babć. Działa cuda
Pandemia koronawirusa nie zwalnia tempa. W czasie zagrożenia COVID-19 nieraz zapominamy o jeszcze jednym groźnym przeciwniku. Sezon grypowy rozpoczął się na dobre, a wraz z nim wciąż dopadają nas takie dolegliwości jak choćby kaszel. Jak sobie z nim radzić? Pora na wypróbowanie starego, niezawodnego babcinego sposobu. To prawdziwe porady na zdrowie!
Hubert Rój
listopad 04, 2020

Nasze babcie musiały radzić sobie z chorobami i infekcjami w nieco innych warunkach niż obecnie. Dlatego też chętnie stosowały się do zasad i prawideł medycyny naturalnej. Domowe syropy, wypróbowane kuracje naparami własnej roboty, czy też regularne płukania gardła - jeżeli cierpicie na kaszel i inne przeziębieniowo-grypowe przypadłości, nie czekajcie. Babcine sposoby na przeziębienie postawiły na nogi już niejednego chorego. Koniecznie wypróbujcie choć jeden z tych niezwykłych przepisów na zdrowie, a przekonacie się, że było warto. Dzisiaj proponujemy słynną miksturę w postaci mleka, miodu i czosnku. Brzmi kontrowersyjnie? Takie połączenia w naszej diecie nie występują co prawda zbyt często, ale czego nie robi się dla zdrowia! Każdy ze wspomnianych składników ma niezwykle korzystne dla naszego organizmu właściwości - zwłaszcza w okresie infekcji, gryp i wirusów. Mleko zawiera witaminę A, która wspiera błony śluzowe, szczególnie narażone na uszkodzenie w sezonie grypowym. Miód to z kolei substancje bakteriobójcze, a także cała masa niezbędnych mikroelementów. Czosnek zaś nie od dziś znany jest ze swoich prozdrowotnych właściwości - nie bez przyczyny nazywamy go przecież naturalnym antybiotykiem.  Przygotujcie zatem opisaną poniżej miksturę i sprawdźcie na własnej skórze, jak dobrze może wpłynąć na wasze zdrowie.   Mleko z miodem i czosnkiem na kaszel Składniki:  szklanka mleka 2 łyżki miodu 2 ząbki czosnku Przygotowanie: Do gotującego się mleka dodajemy zmiażdżone ząbki czosnku. Gotujemy miksturę na wolnym ogniu przez 4 minuty. Do lekko wystudzonej mieszanki dodajemy miód. Taki syrop należy podawać wieczorem, przed snem.    

Przeczytaj
Przetwory, domowe przetwory - przykra informacja
Unsplash
Newsy Przygotowujesz domowe przetwory? Mamy przykrą informację!
Właśnie rusza sezon na zimowe przetwory. W tym roku zdecydowanie mniej Polaków przygotuje słoik do domowej spiżarni. Dlaczego?
Aleksandra Jaworska
listopad 03, 2020

Sezon na domowe przetwory tuż tuż - mimo tego, w tym roku zdecydowanie mniej Polaków planuje przygotować słoiki na zimę. Taki zamiar ma 52 proc. ankietowanych - wynika z Barometru Providenta.  Do słoików najczęściej trafiają ogórki. Polacy lubią też dżemy i konfitury. W tym roku, w przeciwieństwie do ubiegłego, na przetwory zdecydowało się 25 procent mniej badanych. Kiedy w ubiegłym roku pomysły na domowe przetwory deklarowało 75 procent badanych, w tym roku liczna ta spadła do 52 procent. Wśród ankietowanych pań twierdząco odpowiedziało prawie 60 procent, zaś wśród panów podobną chęć zadeklarowało 45 procent.   – Zdecydowanie najczęściej robimy ogórki – kiszone i konserwowe. Drugie w kolejności są dżemy i konfitury – wymienia Karolina Łuczak.   Blisko 55 proc. ankietowanych twierdzi, że w ich domach słoiki na zimę robi się niemal co roku, zaś co trzeci mówi, że zdarza się to czasami. Motywacją jest przede wszystkim smak domowych przetworów. Polacy oceniają je jako lepszy niż kupowanych produktów w słoikach. Cenią także to, że można je przygotować z naturalnych składników. Dodatkowym wartością samodzielnie przygotowywanych słoików jest ich zawartość. Zimowe przetwory to prawdziwe bogactwo odporności! – Przetwory przygotowują przede wszystkim osoby młode, do 24. roku życia, oraz osoby powyżej 50. roku życia. Wynika to prawdopodobnie stąd, że młodzi ludzie kierują się przede wszystkim szczególnym podejściem do zdrowego żywienia i ekologii, natomiast starsze kontynuują z kolei domową tradycję – wskazuje rzeczniczka Provident Polska. Najczęściej korzystamy z rzeczy, które sadzimy we własnych ogrodach lub tych, jakie akurat przekażą nam w odpowiednim na to sezonie - rodzina, czy znajomi....

Przeczytaj