Wszyscy uważają, że to połączenie jest zdrowe, a może być silnie toksyczne
Pixabay
Newsy

Wszyscy uważają, że to połączenie jest zdrowe, a może być silnie toksyczne

Lepiej jadać te produkty osobno! Razem nie są zbyt zdrowe!
Anna Urbańska
kwiecień 12, 2021

Produkty spożywcze, które osobno są bardzo zdrowe, po połączeniu mogą czasem tworzyć niezbyt zdrowe posiłki. Pewnie słyszeliście o kilku połączeniach, których należy unikać, ale czy znacie je wszystkie? Przeczytajcie dziś o zestawieniu, którego lepiej unikać.

Jedzenie składa się z wielu elementów i związków:

  • Witamin
  • Minerałów
  • Węglowodanów
  • Tłuszczów
  • Białek
  • Antyoksydantów i innych cząsteczek
  • Ewentualnych dodatków do żywności

Nic dziwnego, że niektóre z tych elementów mogą wchodzić ze sobą w reakcje, a ich produkty wcale nie muszą być obojętne dla zdrowia. Chcemy poinformować was dziś o połączeniu, którego większość osób powinna zdecydowanie unikać. Obydwa produkty wchodzące w jego skład, działają dobrze osobno i są zdrowe, ale po połączeniu zupełnie tak nie jest.

Magda Gessler odpowiada na pytania

Niekorzystne połączenie produktów

Chodzi o łączenie bananów z mlekiem. To połączenie szczególnie kochane przez sportowców, dostarcza bardzo dużo energii i cukrów w dość prostej postaci, a jednocześnie jest smaczne. Jeśli jednak nie jesteście zbyt aktywni fizycznie, koktajl mleczny z bananem, może być dla waszego organizmu zbyt dużą dawką cukru!

Banan to jeden z owoców o większej zawartości cukru. Mleko jest znane z tego, że powoduje niemały wyrzut insuliny. Posiłek zawierający zarówno banana, jak i mleko, będzie mocnym pobudzeniem trzustki do produkowania insuliny. Insulina powstająca w takiej ilości może być dla niektórych naprawdę toksyczna! Taka cukrowa bomba sprawi, że szybko po zjedzeniu tego produktu, poczujecie się osłabieni i zmęczeni. Jeśli macie cukrzycę lub insulinooproność, reakcja może być znacznie gorsza!

Zblendowanie banana z mlekiem potęguje tę reakcję. Mleczne koktajle z bananem, mogą nie działać na was zbyt dobrze. Jeśli uprawiacie jednak sport i chcecie potraktować taki koktajl jako posiłek przed treningiem, róbcie to śmiało. W tym wypadku większa dawka cukru jest wręcz wskazana!

Zobacz także

Jak eliminować negatywne efekty połączenia?

Jeśli mimo wszystko macie ochotę na owsiankę z bananem lub bananowy koktajl mleczny, możecie zadziałać w ten sposób:

  • Dodajcie do posiłku źródło tłuszczu np. pestki, nasiona, masło orzechowe. Opóźni on przyswajanie cukru.
  • Wykorzystajcie jak najbardziej zielone banany. Mają one najniższy Indeks Glikemiczny.
  • Jeśli to możliwe dodajcie do posiłku warzywa: do koktajlu dobrze smakować będzie garść szpinaku, natka pietruszki lub świeża mięta.

Czytaj także:

Komentarze