Kawa
Pixabay/Couleur
Newsy

Wsypcie odrobinę do kawy a wasze poświąteczne kilogramy same zaczną spadać

Jeśli chcecie schudnąć przed Sylwestrem to najwyższy czas na zabranie się za zbędne kilogramy. Jeden trik sprawi, że spojrzycie na wagę ze znaczną ulgą.
Aleksandra Jaworska
grudzień 28, 2020

Kawa to podstawowe źródło kofeiny. Polacy sięgają po filiżankę kawy od 1 do 3 razy dziennie. Zawarte w niej substancje stawiają na nogi, przyspieszają przemianę materii i dodają energii na najbliższe godziny.

Kasia gotuje z Polki.pl - Ciasto marchewkowe z orzechowym kremem

Kawa jako naturalne źródło kofeiny

Kawa jest uzyskiwana z pestek czerwonych owoców wiecznie zielonych krzewów kawowców, uprawianych w strefie międzyzwrotnikowej, głównie Afryki i Ameryki Południowej. Właśnie tam poznano ich właściwości lecznicze i cenne zastosowanie. Pestki są dodatkowo suszone i prażone, na skutek czego brązowieją.

Kawa to także napój parzony z palonych i zmielonych ziaren kawowca

Kofeina jest najbardziej znanym i cenionym składnikiem kawy, który w bezpośredni sposób wpływa na jej właściwości lecznicze. Kofeina znalazła też szerokie zastosowanie w preparatach przeciwmigrenowych, przeciwastmatycznych, przeciwbólowych oraz  pobudzających. Dawka lecznicza wynosi 200 mg.

Co dodać do kawy, żeby schudnąć?

Po kawę sięgacie niemalże codziennie. Tak wynika z badań i statystyk spożycia kawy. Jedni preferują dodatek do kawy w postaci śmietanki, a inny wzbogacają kawę o cukier. Mało kto spodziewałby się, że można w stosunku do kawy zachować się zupełnie inaczej. Mamy pomysł: urozmaićcie ją o kurkumę. 

Kawa z kurkumą pomoże wam w zgubieniu zbędnych kilogramów

Kawa stawia na nogi ludzi na cały świecie. Okazuje, że kawą z kurkumą powinny się szczególnie zainteresować osoby dbające o smukłą sylwetkę. Kawa w takim wydaniu nie tylko smakuje, ale i zapewnia dodatkową dawkę energii. Można ją przygotować na rozmaite sposoby. Podpowiadamy jak.

Składniki:

  • 10-15 g mielonej kawy

  • 3 g masła

  • 2 g kurkumy

  • 2 g cynamonu

Jeśli zależy wam na uczuciu sytości, dodajcie masła. Jeżeli wybieracie efekt odchudzający, wystarczy kawa, kurkuma i cynamon. Kawa z kurkumą może co prawda wydawać się dziwnym połączeniem, jednak warto zauważyć, że przyprawa znacząco wspomaga trawienie tłuszczy. Dodatek masła wcale nie zaszkodzi!

Wzbogacenie o nią kawy może nam pomóc podczas odchudzania

Kurkuma i kawa same w sobie są dobrym połączeniem. Jednak jeszcze lepiej dodać do nich cynamon, który wspomaga metabolizm. Nie miejcie oporów również przed masłem. Tłuszcz w takiej postaci doda wam więcej energii. Taki zastrzyk przyda się szczególnie o poranku. 

Kawa na odchudzanie jest bardzo prosta w przygotowaniu. Jesteśmy przekonani, że poradzicie sobie z tym łatwym przepisem. Wystarczy zaparzyć kawę, tak jak robicie to zazwyczaj i dodać do niej po łyżce cynamonu, kurkumy i opcjonalnie masła. Proporcje możecie indywidualnie modyfikować.

Składniki do kawy dodajemy wtedy, kiedy napój jest jeszcze ciepły. Jeśli wybieracie kawę sypaną, można ją dodatkowo przecedzić przed filtr i przelać do kubka. Z pewnością docenią ją wszystkie osoby, które starają się dbać o sylwetkę i potrzebują dodatkowej dawki energii każdego dnia.

Prozdrowotne właściwości kurkuma zawdzięcza obecnym w niej witaminom

Kurkuma zawiera mnóstwo cennych składników mineralnych i witamin B, E i K. Wykazuje działanie antyoksydacyjne, przeciwzapalne, pozytywnie wpływa na układ odpornościowy i pomaga regulować wydzielanie soków trawiennych, co przekłada się na lepszą przemianę materii. Spróbujecie?

 

Komentarze
wigilia
AdobeStock
Newsy Genialne produkty na przejedzenie. Na pewno macie je w swojej kuchni 
Dokucza wam świąteczne przejedzenie? Możecie łatwo zmniejszyć nieprzyjemne dolegliwości wykorzystując kilka produktów.
Katarzyna Wyborska
grudzień 28, 2020

Święta się skończyły, a wam nadal dokucza poświąteczne przejedzenie? Nie jesteście jedyni! Kilka dni obfitego jedzenia może jeszcze jakiś czas dawać wam się we znaki. Uczucie pełności, ból brzucha, ospałość i brak energii to typowe objawy przejedzenia. Nie wspominając o dodatkowych kilogramach! Z niestrawnością można na szczęście sobie poradzić używając produktów, które każdy z was ma w kuchni. Świąteczne obżarstwo Trudno znaleźć kogoś, kto oparłby się świątecznym przysmakom. Mimo najszczerszych chęci i składanych sobie obietnic na pewno wielu z was i tak w święta je dużo więcej, niż wcześniej zakładało. Nie ma w tym kompletnie nic dziwnego – na Boże Narodzenie przygotowuje się bardzo dużo smacznego jedzenia i zbrodnią byłoby go sobie odmawiać. Do tego świąteczne ciasta i ogrom słodyczy… Dlatego wielu ludzi godzi się z faktem, że w święta po prostu jest się przejedzonym, a później trzeba o siebie zadbać. Najlepiej za pomocą poniższych produktów! Herbatki ziołowe – rumianek, mięta, szałwia czy koper włoski doskonale działają na przeciążony po świętach układ trawienny. Przyśpieszają proces trawienia i mają łagodzący wpływ na żołądek. Najlepiej przygotowywać sobie ziołowy napar po każdym posiłku. Czerwona herbata – udowodniono, że picie herbaty pu-erh zmniejsza wchłanianie tłuszczów, dlatego warto pić ją około 2-3 godziny po jedzeniu. Alkohol – kieliszek mocnego alkoholu świetnie poprawia trawienie. Najlepiej, gdy jest to napój z dodatkiem ziół – doskonale sprawdzają się wódki ziołowe, popularne np. w Chorwacji. Może to być też zwykła wódka gorzka żołądkowa, ale pamiętajcie – co za dużo to niezdrowo! Na trawienie wystarczy wypić tylko jeden mały kieliszek! Ocet jabłkowy – ocet to kwas. Taki sam, jak...

Przeczytaj