McDonald’s wprowadza nowy zestaw. Ma powtórzyć sukces Drwala, ale czy to się uda?
AdobeStock
Newsy

McDonald's ZAMYKA swoje lokale! Powodem popularny zespół muzyczny

Najpopularniejsza restauracja fast food na świecie odnotowała taki przyrost klientów, że musiała ograniczyć funkcjonowanie wielu lokali z racji na zagrożenie koronawirusem.

Restauracje szybkiej obsługi McDonald’s wprowadziły do swojej oferty zestaw reklamowany przez popularny boysband – BTS. Zespół gra muzykę z gatunku k-pop, czyli koreański pop, która zyskuje ogromną popularność na całym świecie, zwłaszcza w krajach azjatyckich. Okazało się, że tzw. BTS Meal cieszy się takim zainteresowaniem, że sieć była zmuszona… zamknąć niektóre lokale z racji na niebezpieczne oblężenie!

Magda Gessler odpowiada na pytania

Zamknięcie McDonald’s

Tymczasowo zamknęliśmy cztery z sześciu McDonald's w Semerang – oświadczył Fajar Purwoto, szef agencji porządku publicznego w jednym z indonezyjskich miast.

To właśnie indonezyjskie lokale miały największy problem z opanowaniem tłumów klientów chętnych na zestaw inspirowany ulubionym zespołem. 

Zestaw BTS Meal składa się z 10 kawałków kurczaka, frytek, coli i dwóch sosów (słodkie chili i cajun). Zainteresowanie posiłkiem było tak duże, że władze miasta zaczęły obawiać się o ponowny wzrost zakażeń spowodowany natłokiem klientów w restauracjach. Stąd decyzja o zamknięciu kilku lokali, które miało zapobiec wejściu miasta Semerang do czerwonej strefy zagrożenia zakażeniem COVID-19. 

Zobacz także
Używacie tego w McDonald's? Lepiej tego nie róbcie, roi się od groźnych bakterii

Używacie tego w McDonald's? Lepiej tego nie róbcie, roi się od groźnych bakterii

Sekretny trik od byłego pracownika McDonald’s. Dzięki niemu dostaniecie najlepsze frytki

Sekretny trik od byłego pracownika McDonald’s. Dzięki niemu dostaniecie najlepsze frytki

Wirusolodzy od dawna są zgodni, że lokale gastronomiczne należą do miejsc, w których transmisja wirusa może być zwiększona, dlatego w ostatnich miesiącach branża przerzuciła się na posiłki na wynos. Z uwagi na spadające liczby zakażeń, polski rząd pod koniec maja zadecydował o otwarciu gastronomii, która jest obecnie dostępna dla klientów „na miejscu”.

Zagrożenie pandemiczne

Chociaż w Polsce pandemia koronawirusa zaczyna słabnąć, a Ministerstwo Zdrowia codziennie informuje o coraz niższych statystykach zakażeń, w wielu miejscach na świecie wirus nadal rozprzestrzenia się w niebezpieczny sposób.

Eksperci twierdzą wręcz, że koronawirus prawdopodobnie zostanie z nami na zawsze, dlatego tak ważne są szczepienia ochronne. 

Wirus i pandemia już z nami będą, oczywiście liczymy na to, że zachorowania na Covid-19 - jak na grypę - wystąpią sezonowo. Jeśli ktoś jednak naiwnie myśli, że koronawirus po prostu zniknie nagle, to jest w dużym błędzie – wyjaśnił prof. Maciej Banach z Instytutu Centrum Zdrowia Matki Polki w Łodzi.

Źródło: RMF 24, portalspozywczy.pl

Czytaj także:

McDonald’s wprowadza nowy zestaw. Ma powtórzyć sukces Drwala, ale czy to się uda?
AdobeStock
Newsy
McDonald’s wprowadza nowy zestaw. Czy powtórzy sukces Drwala?
Podobno ma być to prawdziwy hit! Skusilibyście się?

McDonald’s pozostaje od wielu lat najpopularniejszym fast-foodem na świecie. Pierwszy McDonald’s powstał w Kalifornii w 1940 roku. Firma ta ciągle rośnie! Dzięki modelu udzielania franczyzy, McDonald’s występuje obecnie w 119 krajach. Posiłki w McDonald’s można zjeść więc dosłownie na całym świecie! Firma od wielu lat znana jest z innowacyjnego podejścia. Filarem biznesu McDonalda jest oferowanie szybkich, powtarzalnych posiłków, które są bardzo satysfakcjonujące dla konsumentów. Dużym sukcesem McDonalda jest ogromna popularność sieci wśród dzieci. Choć od wielu lat mówi się o tym, że fast-foody nie powinny być podawane najmłodszym , dzieci uwielbiają McDonalda. Niestety częstym widokiem jest podekscytowanie dzieciaków biorących udział w wycieczce szkolnej, które w niecierpliwości oczekują na swój posiłek z fast-foodu. Popularność McDonald’s to nie tylko samo jedzenie. Firma od wielu lat wydaje setki milionów dolarów na kampanie wizerunkowe. Ogromnym hitem są klasyczne zestawy Happy Meal z zabawką dla dzieci w środku. Dorośli szczególnie upodobali sobie kanapki drwala, które zapewniły McDonaldowi ogromny sukces i popularność. Konsumenci wprost uwielbiali Drwala. Nowy zestaw w McDonald’s Eksperci od marketingu McDonald’s nie spoczywają jednak na laurach. Niedawno zapowiedzieli, że McDonald wejdzie w kolaborację z niesamowicie popularnym zespołem k-popowym BTS. Zespół tworzy siedmiu Koreańczyków. Zyskali oni ogromną popularność na całym świecie. Mają miliardy wyświetleń swoich piosenek w serwisie YouTube. Ich płyty były trzykrotnie na szczycie prestiżowej listy „Bilboardu” w ciągu roku. Taki sukces odnotowali wcześniej tylko Beatlesi i The Monkees. McDonald’s zapowiedziało wydanie zestawu opatrzonego wizerunkiem...

Nie wszyscy stracili! Te lokale gastronomiczne wzbogaciły się w pandemii. Jak oni to zrobili?
Adobe Stock
Newsy
Nie wszyscy stracili! Te lokale gastronomiczne wzbogaciły się w pandemii. Jak oni to zrobili?
Okazuje się, że mimo przedłużającego się lockdownu nie każdy lokal gastronomiczny stracił dużo pieniędzy.

Pandemia kornowairusa trwa już półtora roku. To bardzo ciężki czas dla wielu sektorów gospodarki. Bardzo dużo stracił sektor różnorodnych usług. W zamknięciu pozostawały przez wiele dni salony kosmetyczne, fryzjerzy i wszystkie inne usługi, które nie zyskały miana „niezbędnych”. Zamknięte były przez długi czas także kluby fitness, siłownie, a wszelkie zajęcia sportowe, które nie odbywały się na świeżym powietrzu były długi czas zawieszone. Branża, która chyba najbardziej odczuła skutki pandemii to branża hotelarska i turystyczna . Zakaz podróżowania i przemieszczania się spowodował naprawdę duże kłopoty dla wielu hoteli, pensjonatów, ale też lokalnych przewodników i szeregu osób, które są ściśle powiązane z branżą turystyczna i obsługują turystów na co dzień. Bardzo mocno ucierpiała w pandemii tez gastronomia. Restauracje i bary działały przez naprawdę długi czas tylko oferując posiłki „na wynos” . O ile niektórym udało się przetrwać dzięki lojalnym klientom, którzy zamawiali regularnie jedzenie, to wiele restauracji po prostu nie udźwignęło rosnących kosztów i musiało ogłosić upadłość. Oni wzbogacili się w pandemii Nie wszystkich z branży gastronomicznej spotkał jednak ten los. Okazuje się, że są lokale, które wręcz wzbogaciły się przez pandemię. Domyślacie się już o jaki rodzaj restauracji chodzi? To sieci fast foodów. Nie wszystkie fast-foody wzbogaciły się w pandemii, ale wiele z nich zdecydowanie zanotowało większe niż zazwyczaj obroty. Techniki które zastosowały restauracje fast-food to: Sprzedaż drive-thru, która nie wymagała kontaktu Nowe oferty w menu zachęcające do spróbowania Możliwość dostawy posiłków Wprowadzenie specjalnych ofert...

Drożej już nawet w McDonald'sie. Ile teraz zapłacicie za hamburgera?
Adobe Stock
Newsy
Drożej już nawet w McDonald'sie. Ile teraz zapłacicie za hamburgera?
Ceny żywności coraz bardziej idą w górę. Zmiany można zauważyć również w popularnej sieci fast food McDonald's. Wiele osób będzie zaskoczonych, ile będą musieli zapłacić chociażby za hamburgera.

Z każdym rokiem można zauważyć wzrost cen artykułów spożywczych w sklepach, ale również dań w restauracjach. Taka sytuacja wynika przede wszystkim ze zmian w gospodarce, a także z uwagi na trwającą pandemię koronawirusa. Nawet sieciówki z fast foodami, nie są już takie tanie i za zwykłego burgera można zapłacić krocie.  Idealny przystanek w trasie Chyba nie ma osoby, która podczas podróży samochodem lub zakupów w centrum handlowym, nie skorzystała z oferty barów szybkiej obsługi, w tym popularnej na całym świecie restauracji McDonald’s. To smaczne, łatwo dostępne, a przede wszystkim - gotowe w kilka chwil jedzenie. Zaspokaja głód na pewien czas, a co najważniejsze, koszt takiego pożywienia jest dość tani. Dane restauracje można zazwyczaj spotkać przy głównych trasach drogowych, pasażach handlowych, stacjach benzynowych bądź głównych miejscach w miastach.  McDonald’s w Polsce Pierwszy punkt popularnej amerykańskiej restauracji w Polsce, został otwarty 17 czerwca 1992 roku w Warszawie na skrzyżowaniu ulic Marszałkowskiej oraz Świętokrzyskiej. Tego dnia ustanowiono rekord zamówień i sprzedanych produktów. Ze względu na rosnącą popularność, od tego czasu w kraju otworzono kolejnych takich ponad czterysta miejsc. Dziś to jedna z najczęściej wybieranych restauracji przez Polaków na obiad czy szybki posiłek w podróży.  Najpopularniejsze pozycje w McDonald’s McDonald’s to popularna sieć barów szybkiej obsługi. W swoim menu ma kilka pozycji, które od wielu lat stale goszczą w sprzedaży i są najpopularniejsze wśród konsumentów. Do najczęściej wybieranych dań należą: Cheeseburger Hamburger McRoyal KurczakBurger Snack Wrap frytki czy McFlurry Spośród szerokiej...

jak wyleczyć koronawirusa
geralt/pixabay.com
Newsy
To w tym miejscu zarażamy się Covidem najczęściej. Wcale nie w sklepach spożywczych
Dyskusje na temat tego, kto i gdzie zaraża się koronawirusem nie ustaje. A wy jak myślicie? Gdzie najczęściej dochodzi do zarażeń?

Publiczna debata na temat tego, które miejsca najbardziej służą transmisji SARS-COV-2 rozpoczęła się już ponad rok temu. Swój początek miała wtedy, gdy do opinii publicznej trafiły pierwsze ustalenia wirusologów i całej rzeszy specjalistów na temat natury wirusa. Jak wyglądał początek pandemii koronawirusa w Polsce? Wówczas dowiedzieliśmy się, że wirus koronawirus rozprzestrzenia się przede wszystkim drogą kropelkową. Potem także dodano ostrzeżenie przed drogą powietrzną. Później rozpoczęła się dyskusja na temat tego, czy wirus może zostawać na klamkach, stołach i innych powierzchniach. Wraz z tymi ustaleniami, ludzie zaczęli zastanawiać się, jak zakażenia po prostu uniknąć. Decyzja była prosta – spróbowano ograniczyć jak najbardziej kontakty międzyludzkie. Zamknięto wiele zakładów pracy, firm, potem wprowadzono ograniczenia w liczbie wiernych w kościołach, a także klientów w sklepach. Czy Polacy często zarażają się koronawirusem w sklepach spożywczych? To właśnie placówki handlowe były posądzane o to, że są miejscem najczęstszych zakażeń koronawirusem w naszym kraju. Poza wprowadzeniem słynnych już godzin dla seniorów i przedłużeniem godzin otwarcia, a także poza wprowadzeniem zasad o dystansie społecznym i ograniczeń w liczbie klientów, sklepy spożywcze funkcjonowały w naszym kraju normalnie. Ostatni nagły przyrost zakażeń związany z rozprzestrzenianiem się trzeciej fali COVID-19 na nowo wzniecił dyskusje o tym, gdzie Polacy najłatwiej mogą zarazić się koronawirusem. Czy w sklepach ponownie będą ograniczenia liczby klientów? O tym przeczytacie w innym naszym artykule: Od 20 marca lockdown w całym kraju. Czy sklepy spożywcze będą normalnie otwarte? Oprócz sklepów, na cenzurowanym znalazły się także...