Ryba mrożona
Flickr/Marco Verch
Newsy

Co zrobić, żeby mrożona ryba smakowała jak świeża? Ten prosty trik stosują najlepsi kucharze świata

Mówi się, że ryba psuje się od głowy. Świeże ryby mają bowiem krótki okres przydatności. Dlatego też, jeśli chcecie wykorzystać je za jakiś czas, postawcie na zamrażalnik. Przyda się sprawne chłodzenie i jeden sprytny trik.
Aleksandra Jaworska
styczeń 16, 2021

Do jedzenia ryb nie trzeba nikogo namawiać. Są zdrowe, szeroko dostępne i szalenie korzystne dla zdrowia.

Kotlety schabowe bez bułki tartej

Polacy chętnie sięgają po ryby

Ryba to dobry i prosty pomysł na obiad. Szczególnie, jeśli weźmiecie pod uwagę możliwości i sposoby, z których możecie skorzystać chcąc ją przyrządzić. Polacy jedzą około 13 kg ryby rocznie, podczas gdy przeciętny Japończyk zjada aż ponad 60 kg ryb.

Ze względu na ogromną wartość odżywczą, powinny trafiać na wasze stoły co najmniej 2 razy w tygodniu. Długowieczności przysłużą się głównie tłuste ryby morskie, takie jak: makrela, śledź, tuńczyk, szprot, dorsz czy halibut.

Właściwości zdrowotne i wartości odżywcze ryb

Każdy dietetyk powie wam to samo - jedzcie ryby. Ich częste spożywanie przyczynia się bowiem do rzadszego zapadania na choroby układu krążenia, miażdżycę, alergie, a nawet nowotwory. Ryby można podawać również dzieciom i to już od 1 roku życia!

Ryby morskie są zdrowsze od słodkowodnych. Głównie ze względu na zawartość cennych kwasów tłuszczowych omega-3. Ta cenna substancja jest największym skarbem ryb. Organizm człowieka nie umie ich sam wytworzyć, dlatego powinniście je sobie dostarczać wraz z pożywieniem.

Omega -3 poprawiają wzrok, a także są niezastąpione w profilaktyce i leczeniu osteoporozy. Osoby, które jadają ryby, wpływają na lepszą pamięć i zdolność kojarzenia. Dzięki jedzeniu ryb możecie też obniżyć prawdopodobieństwo zapadnięcia na choroby Alzheimera i demencję. 

Ryby w codziennej diecie 

Ważne, żebyście po ryby sięgali przy każdej nadarzającej się okazji. Zawierają one liczne witaminy, szczególnie rozpuszczalne w wodzie witaminy z grupy B. Ryby to bogactwo minerałów, m.in. fosforu, wapnia czy jodu.

Ryby jako doskonałe źródło białka

100 g sardynek może mieć tyle samo białka, co szklanka mleka. Mięso ryb jest ponadto równie wartościowe, jak białko zwierząt. Jest też łatwo przyswajalne, czyli konieczne do prawidłowego funkcjonowania organizmu człowieka.

Mrożone ryby jak świeże

Jak sprawić, żeby zamrożona ryba smakowała, jak ta kupiona w sklepie rybnym? Jest na to sposób. Przed przygotowaniem dania rybnego, wystarczy zrobić jedną rzecz. Jeśli chcecie, aby ryby wyjęte z zamrażalnika smakowały jak świeże, rozmroźcie je w naczyniu z mlekiem. Sprawdziliśmy, to działa!

 

Komentarze