Babciny sposób na złe samopoczucie. Zróbcie ten wywar z naturalnymi antybiotykami
Adobe Stock
Newsy

Babciny sposób na złe samopoczucie. Zróbcie ten wywar z naturalnymi antybiotykami

Dieta na odporność to bardzo ważny element walki z infekcjami – nie tylko w okresie pandemicznym. Jedzenie potrafi leczyć, a produkty, po które sięgamy mają znaczny wpływ na nasze zdrowie. Istnieje bardzo popularna i uwielbiana przez Polaków potrawa, która może służyć jako naturalny antybiotyk!
Aleksandra Zaborowska
kwiecień 08, 2021

Trzecia fala pandemii koronawirusa zmusza do zachowania jeszcze większej ostrożności. Pamiętajmy, że odpowiednią odporność zapewni nam przede wszystkim dobra dieta oparta na odżywczych produktach. Czujesz, że coś cię rozkłada? Sięgnij po rosół, który doskonale znany jest w każdym polskim domu! Aby miał jednak właściwości lecznicze, należy dodać do niego naturalne antybiotyki.

Kotlety schabowe bez bułki tartej

Jak ugotować leczniczy rosół?

Do rosołu, który zwalczy objawy przeziębieniowe i grypopodobne takie jak gorączka, ból gardła, ból mięśni, kaszel czy katar, należy dodać najzdrowsze składniki. Ważne jest także, aby taki leczniczy wywar był długo gotowany – w ten sposób maksymalnie nasiąknie składnikami odżywczymi. Co należy dodać do rosołu, aby miał właściwości zdrowotne?

Zobacz także

  • Cebulę – bogata jest w witaminę C, ma także właściwości bakteriobójcze. Odkaża gardło i niweluje stany zapalne. 
  • Czosnek – to niezastąpione warzywo wśród naturalnych metod leczniczych! Ten naturalny antybiotyk ma właściwości antybakteryjne i przeciwzapalne. Ponadto obniża ciśnienie i zawiera bardzo wiele witamin (B1, B2, PP, C), a także potas, wapń czy magnez.
  • Imbir – to kolejna cudotwórcza roślina, która często polecana jest w domowych kuracjach na przeziębienie czy grypę. Imbir nie tylko rozgrzewa, ale także działa przeciwzapalnie zwalczając infekcje. Jego właściwości przeciwbakteryjne zwalczają zarazki wywołujące choroby. Może także łagodzić kaszel czy gorączkę.
  • Kurkuma – to silny przeciwutleniacz, który posiada także właściwości przeciwzapalne. Dodana do potraw zwiększa wchłanianie korzystnych składników odżywczych.

Czytaj też:

Komentarze