Chcecie oczyścić organizm i przyspieszyć metabolizm. Zastosujcie ten 1-dniowy detoks
AdobeStock
Newsy

Chcecie oczyścić organizm i przyspieszyć metabolizm? Zastosujcie ten 1-dniowy detoks

Oczyszczający, jednodniowy detoks to świetny sposób na poprawę zdrowia i wiosenny zastrzyk energii. Wypróbujcie te przepisy.
Redakcja gotujmy.pl
kwiecień 16, 2021

Początek wiosny to ostatni dzwonek na to, by przeprowadzić oczyszczający detoks! Pomoże wam zgubić 2-3 kilogramy, odciążyć układ trawienny, a do tego dostarczy wam mnóstwo energii. Wypróbujcie przepisy od Anny Lewandowskiej na cały dzień, by oczyścić organizm.

Magda Gessler odpowiada na pytania

Wiosenny detoks Ani Lewandowskiej

Oczywiście za oczyszczanie organizmu odpowiada wątroba i nerki. Jednak przez niewłaściwe odżywianie się utrudniamy im bardzo to zadanie. Niezdrowe, tłuste przekąski, słodycze, alkohol i słone potrawy bardzo obciążają te organy. Warto maksymalnie ograniczyć te produkty w swojej diecie, a najlepiej całkowicie je odstawić.

Jeżeli natomiast nie potraficie sobie odmówić słodyczy i różnych przekąsek, to przeprowadźcie od czasu do czasu jednodniowy detoks, który oczyści organizm i odciąży wątrobę i nerki. Świetnie sprawdzą się przepisy od Anny Lewandowskiej!

Zobacz także

Detoks Anny Lewandowskiej: jadłospis na cały dzień

Podczas jednodniowego detoksu stosujcie się do podanych poniżej przepisów. Odstawcie całkowicie na jeden dzień słodycze, alkohol, papierosy, kawę, zboża, nabiał i mięso.

  1. Śniadanie: Do kubka wsypcie odrobinę kurkumy, kardamonu i świeżego, startego imbiru. Wlejcie sok z połowy cytryny, zalejcie gorącą wodą, wymieszajcie i po lekkim ostudzeniu wypijcie.
  2. Drugie śniadanie: do blendera wrzućcie dwa sparzone i pokrojone na kawałki pomidory, pokrojonego i obranego ogórka, szczyptę chilli, soli i kurkumy. Wlejcie 100 ml wody i wymieszajcie.
  3. Obiad: zróbcie krem z dyni z tego przepisu Ani Lewandowskiej. Dosłownie rozpływa się w ustach! Pamiętajcie, by nie dodawać do niego startego sera – zamiast tego użyjcie sezamu i rozdrobnionych orzechów laskowych.
  4. Podwieczorek: przygotujcie sałatkę szpinakową. Potrzebne wam będzie jedno opakowanie szpinaku o wadze 150 g, garść rzeżuchy, dwie łodygi selera naciowego, kawałek kopru, sok z cytryny, pestki dyni, łyżka oliwy z oliwek oraz 40 g gotowanej soczewicy.
  5. Kolacja: przed snem zjedzcie lekkie, duszone warzywa. Będziecie potrzebowali 100 g grzybów shitake, kilku liści jarmużu, 1 marchewkę, świeżą miętę i oliwę z oliwek. Pokrójcie warzywa, podsmażcie na patelni, wlejcie trochę wody, przykryjcie pokrywką i duście. Podawajcie z prażonymi pestkami dyni.

Czytaj także:

Komentarze