Szokujące wyznanie kasjerki ze sklepu: „Klienci nam ubliżają, zostawiają zakupy”. Jak zmieniła nas pandemia?
AdobeStock
Newsy

Szokujące wyznanie kasjerki: „Klienci nam ubliżają, zostawiają zakupy”. Jak zmieniła nas pandemia?

Według pracowników sklepów podczas pandemii koronawirusa klienci w sklepach są jeszcze bardziej nerwowi niż przedtem. Też to zauważyliście?

Pandemia koronawirusa daje się wszystkim we znaki. Do tego stopnia, że ludziom zaczynają już puszczać nerwy i dopuszczają się czynów, które wcześniej były nie do pomyślenia. Portal kobieta.wp.pl porozmawiał z kilkoma kasjerkami, które opowiedziały o tym jak z ich perspektywy zmieniły się zachowania Polaków przez pandemię koronawirusa.

Magda Gessler odpowiada na pytania

Niebezpieczne sytuacje w sklepach

Jeszcze przed pandemią nie brakowało ludzi awanturujących się w sklepach. Zawsze znalazł się ktoś, kto przy kasie kłócił się o miejsce w kolejce czy nienaliczony rabat. Jednak według kobiet pracujących w sklepach w trakcie pandemii koronawirusa takie zachowania są znacznie częstsze. Ich zdaniem ludzie przez noszenie masek czują się o wiele bardziej anonimowi i częściej się awanturują:

Są bardziej roszczeniowi i traktują nas na zasadzie „ja klient, twój pan”. Myślą, że osoba pracująca w sklepie jest w czymś gorsza od nich. Mają do nas pretensje o wysokie ceny, promocje, brak towaru. Nie zachowują żadnego dystansu, tłoczą się. Gdyby mogli, staliby sobie na plecach

Niedawno pisaliśmy o bulwersującym wydarzeniu, jakie miało miejsce w jednym ze sklepów w Lesznie. Jeden z klientów stojących w kolejce do kasy nie miał maseczki na twarzy, więc stojąca za nim starsza kobieta zwróciła mu uwagę. Na udostępnionym w sieci nagraniu ze zdarzenia widać, że mężczyzna w odpowiedzi uderzył kobietę w twarz tak mocno, że ta przewróciła się na podłogę. Jeszcze bardziej szokujący jest fakt, że dookoła było pełno ludzi i nikt jej nie pomógł!

Dochodzi już do tego, że niektóre pracownice sklepów przyznają się do stosowania ziołowych środków na uspokojenie, żeby móc jakoś funkcjonować w pracy.

Zobacz także
Grill na balkonie. Czy można grillować w bloku?

Grill na balkonie. Czy można grillować w bloku?

Badanie: Polacy bardziej tęsknią za zakupami w galeriach handlowych niż za schabowym na weselu. A wy co wolicie?

Badanie: Polacy bardziej tęsknią za zakupami w galeriach niż za schabowym na weselu. Wy co wolicie?

Nerwowi klienci

Kasjerki twierdzą, że z daleka są w stanie rozpoznać klienta, który będzie szukał zaczepki i okazji do awantury. Takie osoby wchodzą do sklepu najczęściej bez maski i już po samej ich postawie widać, że są zdenerwowane:

Nieraz wchodzą do sklepu klienci bez masek i są tacy dziwnie nabuzowani, jakby tylko czekali, żeby zwrócić im uwagę. Od razu rozpoznaję takich ludzi i nie podejmuję tematu masek, nie odzywam się, żeby uniknąć kłótni

Ponadto bardzo często się zdarza, że klienci zdenerwowani obrażają pracowników sklepu, zostawiają zakupy i wychodzą:

Przychodzą do sklepu i wylewają na nas swoje żale, bo pandemia już za długo trwa i wszyscy mają dość.

Spotkaliście się z takimi sytuacjami osobiście?

 

Czytaj także:

Dramatyczne zajście w sklepie spożywczym w Lesznie. Zwróciła mu tylko uwagę na brak maseczki
Pixabay
Newsy
Dramatyczne zajście w sklepie spożywczym w Lesznie. Zwróciła mu tylko uwagę na brak maseczki
Mężczyzna zachował się okropnie! Powinien się wstydzić!

Pandemia koronawirusa trwa już ponad rok. Przez ten czas przeżyliście pewnie wiele trudnych chwil spowodowanych stresem związanym z niepewnością jutra, powtarzającymi się lockdownami i zakazem spędzania czasu z bliskimi. Niestety, sytuacja nie poprawia się za bardzo. Duża nadzieja jest w szczepionkach. Niedługo może uda się osiągnąć Polsce odporność populacyjną, która pozwoli na otworzenie barów i zniesienie nakazu noszenia maseczek na otwartym powietrzu, jak to miało miejsce w Wielkiej Brytanii czy Izraelu. Póki co, frustracja niestety tylko rośnie. Wiele osób ma już dość obecnie panujących obostrzeń i postanawia nie stosować się do nich. Jest kilka zasad do których każdy musi się stosować, by ograniczać rozprzestrzenianie się pandemii koronawirusa. Są to przede wszystkim: Noszenie maseczek w miejscach publicznych Utrzymywanie dystansu społecznego Stosowanie się do reguł dotyczących zgromadzeń Mycie rąk i ich częste dezynfekowanie Niektórzy ludzie już od początku sprzeciwiali się noszeniu maseczek, inni jednak są coraz bardziej sfrustrowani sytuacją i zaczynają przeciwstawiać się obowiązującym regułom. Czasami zwrócenie uwagi działa i dana osoba zakłada maseczkę, jednak nie w tym wypadku... Pobicie kobiety w Lesznie Boleśnie przekonała się o tym kobieta, która została pobita. Prawdopodobnie zwróciła ona uwagę pewnemu mężczyźnie, by założył maseczkę w prawidłowy sposób. Ten nie tylko nie zgodził się ubrać maseczki, ale też uderzył kobietę! Cała akcja miała miejsce w supermarkecie na terenie Leszna. Ciąg zdarzeń zarejestrowały kamery. Co wyjątkowo zadziwiające, to fakt, że całej sytuacji przyglądało się wielu klientów, w tym dzieci oraz obsługa sklepu. Nikt jednak nie zareagował. Do sieci wyciekło nagranie na...

Pusty sklep
Pexels/Mehrad Vosoughi
Newsy
Seniorzy w „godzinach dla seniorów” nie kupują jedzenia. Krytycy tej restrykcji nie przebierają w słowach
Godziny na seniorów zostały wprowadzone, by pomóc osobom po 60. roku życia zrobić bezpiecznie zakupy. Rozwiązanie faktycznie pomaga czy raczej szkodzi?

Pandemia od początku roku dyktuje warunki nowej rzeczywistości. Polacy przyzwyczaili się do noszenia masek, częstszej niż zazwyczaj dezynfekcji rąk i stosowania akcesoriów ochrony osobistej, takich jak rękawiczki ochronne. W większych skupiskach obowiązuje też zasada dystansu społecznego. Jak być bezpiecznym w przestrzeni publicznej? Od dłuższego czasu, niemal roku, wasze zachowania w przestrzeni publicznej musiały ulec zmianie. Poczynając od zachowania 2 metrów dystansu od osoby przed nami, należy także zasłaniać nos i usta i każdorazowo dezynfekować ręce przed wejściem do sklepu czy apteki. Wszystko za sprawą koronawirusa, który przyszedł do Europy z Chin. Jest przenoszony drogą kropelkową i atakuje układ odpornościowy, z narządami układu oddechowego na czele. Niektóre z przypadków pokazują, że jego przebieg jest ciężki i trudny do przewidzenia. Komfort w przestrzeni publicznej zapewni wam stosowanie się do pomysłów ochrony osobistej. Maseczki i rękawiczki ochronne spełniają swoją funkcję, a dezynfekcja rąk w razie braku rękawiczek uspokoi nerwy. 2 metry odstępu od innych osób to także rozwiązanie, z którego można korzystać w większości miejsc.  ,,Godziny dla seniora’’ w marketach Rząd wymyślił je dla ochrony osób starszych, by mogły w wyznaczonych dla siebie godzinach kupić najpotrzebniejsze rzeczy. Miały chronić tych najbardziej narażonych na atak koronawirusa, czyli seniorów, ale i być dla nich ułatwieniem podczas codziennych. Okazuje się jednak, że sklepy w tych godzinach najczęściej święcą pustkami, a na rozwiązanie narzekają sami seniorzy. Nie mogą liczyć na zbyt wiele pomocy, ale także, coraz częściej odczuwają sprzeciw społeczny wobec specjalnego traktowania, które ich zdaniem niekoniecznie dużo zmienia. Na początku pandemii w...

aldi ciche godziny
AdobeStock
Newsy
Znana sieć sklepów wprowadza „ciche godziny”. Kogo dotyczą?
Współcześnie supermarkety to bardzo ruchliwe i głośne miejsca, w których część osób czuje się niekomfortowo. Pewna sieć sklepów wyszła tym oczekiwaniom naprzeciw i wprowadza ciche godziny.

Zarząd sieci sklepów Aldi zadecydował, że od 1 lutego we wszystkich sklepach wprowadzone zostaną tak zwane „ciche godziny”. Co to dokładnie znaczy i dlaczego sieć zdecydowała się na taki krok? Techniki handlowe Sklepy chcąc uprzyjemnić swoim klientom robienie zakupów, umilają im ten czas muzyką, kuszącymi zapachami oraz dostosowują barwę światła tak, by prezentowane towary wyglądały jeszcze atrakcyjniej. Dotyczy to szczególnie owoców i warzyw, które oświetlane są ciepłym światłem – dzięki temu wydają się być bardzo świeże i dojrzałe. Ważna jest też muzyka, która wydobywa się ze sklepowych głośników. Jeżeli jest szybka i rytmiczna, to klienci mają więcej energii, poruszają się szybciej po sklepie i niestety też prędzej z niego wychodzą. Zwróćcie uwagę na to, jakie jest tempo muzyki granej w waszym ulubionym sklepie. W supermarketach najczęściej używa się spokojnych, powolnych utworów, które mają za zadanie wprowadzać relaksujący i spokojny nastrój. To sprawia, że w sklepie zaczyna się tracić poczucie czasu, klienci chodzą powoli i zostają w sklepie dłużej, a to oznacza większe zakupy! W sklepach nic nie dzieje się przypadkiem – ustawienie regałów i rozłożenie towarów na półkach jest ściśle zaplanowane. Specjaliści od handlu cały czas badają zachowania klientów w sklepach, znają ich sposób poruszania się, a nawet to, w którą stronę patrzą wchodząc do sklepu! W ten sposób właśnie projektuje się całe supermarkety. Ciche godziny w Aldi Techniki stosowane przez specjalistów od handlu sprawdzają się, ponieważ są projektowane z myślą o większości ludzi. Pomijają jednak tych klientów, którzy znajdują się w mniejszości. Mowa o osobach niepełnosprawnych lub cierpiących na różne...

Koronawirus w sklepach
Adobe Stock
Newsy
COVID-19 bytuje w polskich sklepach. Ten błąd popełnia większość z nas. Ryzyko zakażenia jest ogromne
Nie ma co się łudzić. Sklepy spożywcze dalej są potencjalnym miejscem zakażania koronawirusem. Pozostało nam stosowanie środków ostrożności.

Na wiosnę tego roku Polacy musieli przełknąć gorzką pigułkę. Wśród wielu obostrzeń, na pierwszy plan wysuwały się ograniczenia w handlu. Mniejsza liczba klientów w sklepie, obowiązek zachowania norm sanitarnych, wreszcie kolejki przed wejściem do marketów – to na jakiś czas stało się polską, pandemiczną rzeczywistością. Brzmi to dość dziwnie, ale wydaje się, że dzisiaj ludzie przywykli już do COVID-19. Przynajmniej w sklepach spożywczych. Pandemia a rzeczywistość Wiosenna trwoga już minęła, a klienci nie martwią się bliskim kontaktem z innymi kupującymi, tylko ewentualnie tym czy lepiej zrobić zakupy przed czy po godzinach dla seniorów. Na pewno na taki obraz sytuacji ma przebieg pandemii, która co prawda pochłonęła już w Polsce ponad 20 tys. ofiar, ale ostatecznie nie wstrząsnęła całym krajem tak, jak przewidywano w najczarniejszych snach. Dotyczy to zwłaszcza oczekiwań osób młodych i odpornych. Młodsi Polacy przestali bać się choroby i niestety często zapominają o zasadach społecznej solidarności w kontekście masek i dystansu społecznego.. Zagrożenie istnieje cały czas, szczególnie narażone są dalej osoby starsze i cierpiące na inne choroby. Miejmy tego świadomość zwłaszcza w czasie, w którym kończy się druga fala pandemii. Zarażonych wśród nas jest coraz więcej, a zdaje się, że o tym bardzo łatwo zapominamy. Szczególnie w sklepach. Gdzie te normy? To tam dochodzi do wielu zakażeń. Dlaczego? Jak wynika z badań przeprowadzonych przez UCE Research dla Hiper-Com Poland i Grupy AdRetail, Polacy przestali stosować się do rządowych rozporządzeń odnośnie zachowania w sklepach. Badanie wskazuje, że jedynie 10% z nas w czasie ostatnich 2 miesięcy zarazy założyło jednorazowe rękawiczki w sklepie. Większość ankietowanych wskazało, że po prostu nie boi...