Koncern paliwowy Orlen otworzył właśnie w Warszawie swój pierwszy sklep, który już od pierwszego dnia zaczął być konkurencją dla sklepów typu Żabka, ABC, Stokrotka Express czy Carrefour Express. Sieć ma w planach duży rozwój: przez 5 lat ma powstać aż 900 podobnych lokali, które będą oferować produkty pierwszej potrzeby, a także prasę czy kawę.

Orlen przejmuje Ruch i otwiera nowe sklepy

Rodzimy koncern paliwowy przejął spółkę odpowiedzialną za kioski Ruch i ma w planach ogólnopolskie wprowadzenie nowej oferty sprzedaży detalicznej – zupełnie poza branżą paliwową. Plany te są strategią prezesa Daniela Obajtka na wzmocnienie pozycji Orlenu w wielu gałęziach gospodarki. Z tego samego powodu koncern zdecydował się na zakup domu medialnego Polska Press, który wydaje największe lokalne tytuły takie jak „Gazeta Krakowska”, „Dziennik Bałtycki”, „Express Ilustrowany”, „Dziennik Zachodni” czy „Głos Wielkopolski”. 

W związku z tym zaczęliśmy proces inwestycyjny, który ma zmienić tę firmę, nadać dynamikę rozwoju tej firmy. Zaczęliśmy inwestować, jako Orlen, w nowe formaty sprzedaży detalicznej – powiedział Obajtek.

Sklepy nowej sieci „Orlen w ruchu” będą oferować nie tylko prasę, ale także podstawowe produkty spożywcze, a także hot-dogi czy kawę – znane już wcześniej ze stacji paliwowych. Format sprzedaży wygląda więc bardzo podobnie do oferty Żabki. 

Pierwszy Orlen został otwarty w stołecznej Warszawie przy ul. Grójeckiej 26. Lokal pojawił się na miejscu sklepu należącego do sieci Ruch – Superac. Daniel Obajtek informuje, że jeszcze do końca tego roku ma zostać otwartych aż 40 sklepów tego formatu w całej Polsce. Prezes koncernu dodał także, że Orlen przewiduje zysk operacyjny z tej inwestycji na poziomie ponad 5 miliardów złotych rocznie. 

Zobacz także:

Będziecie robić zakupy w Orlenach czy w Żabkach?

Źródło: businessinsider.com.pl