Katarzyna Bosacka: ,,Napoje ekipy to sama chemia". A litr kosztuje aż 20zł!
ONS.pl / Instagram
Newsy

Katarzyna Bosacka: „Napoje ekipy to sama chemia". 20 łyżeczek cukru w litrze 

Kto w Polsce kontroluje żywność trafiającą do sklepów? Jedno jest pewne: ta kontrola jest niewystarczająca.

Napoje Ekipy to następca lodów Ekipy, które zdobyły serca dzieciaków kilka miesięcy temu. Producenci chcą, żeby oranżady osiągnęły podobny sukces jak lody. Czy zasługują na taką popularność?

Zimny przysmak, który latem tego roku pojawił się w sklepach, to efekt współpracy wytwórcy lodów Koral i grupy youtuberów Ekipa.

Lody Ekipy odniosły spektakularny sukces, o jakim marzy każdy producent słodyczy. Lody natychmiast znikały ze sklepów, a popyt na modną markę był tak duży, że w sieci zaczęły być sprzedawane nawet papierki po lodach. 

Magda Gessler odpowiada na pytania

Napoje Ekipy to sam cukier

Katarzyna Bosacka, autorka popularnego programu ,,Wiem co jem i wiem co kupuję”, jak zwykle uważnie przeczytała etykietę produktu. Dziennikarka skrytykowała jego skład wskazując, że oranżada truskawkowa nie zawiera truskawek, a w cytrynowej nie ma śladu cytryn.

Zwyczajem, który znamy z programu telewizyjnego obnażającego prawdziwe wartości żywności, przeliczyła zawartość cukru na łyżeczki i ogłosiła, że w litrze oranżady znajduje się ich aż 20.

20 łyżeczek cukru w litrze? Napój truskawkowy bez truskawek? No i co z tego, że dzieci w Polsce są coraz grubsze, gdy dla Ekipy Friza liczy się tylko kasa? Nowe napoje o smaku truskawkowym i cytrynowym mają podobnie kiepski skład, co lody Ekipy.

Autorka programów dla konsumentów policzyła też, że skoro jedna mała puszka wody z cukrem kosztuje 4,40 zł, to litr tego napoju sprzedawany jest aż za 20 zł.

Kto ponosi odpowiedzialność za śmieciowe jedzenie?

Celebrytka porusza też ważny problem braku odpowiedzialności za niezdrową żywność, która jest dostępna w sklepach.

Każdy, kto promuje śmieciowe jedzenie wśród dzieci, powinien brać pełną odpowiedzialność za to, co robi 😠

W praktyce, producenci używek, snaków czy słodyczy nie ponoszą żadnej odpowiedzialności za to, że wprowadzają do sklepów żywność, która nie ma wartości odżywczych, a jej spożywanie nie dostarcza nam wartościowych składników. Jedząc ją, tyjemy, narażamy się na choroby serca, cukrzycę czy nadciśnienie.

Dodatkowo sięgamy po te bezwartościowe, a czasem szkodliwe produkty, już od dziecka. Słyszymy co prawda od czasu do czasu, że Główny Inspektor Sanitarny wycofuje produkt spożywczy po odkryciu w nim toksycznych składników. 

Zobacz także
Lody Ekipy już były. Tej jesieni do sklepów trafią oranżady. Czy dzieciaki znowu oszaleją?

Lody Ekipy już były. Tej jesieni do sklepów trafią oranżady. Czy dzieciaki znowu oszaleją?

Koral uruchamia dodatkową linię produkcyjną. Będzie produkować milion lodów Ekipy na dobę

Lody Ekipy podniosły sprzedaż wszystkich lodów. Rozumiecie ten szał?

Jednak producent cukierków czy chipsów może wprowadzić do sklepów każdy produkt, pod warunkiem wytworzenia go ze składników dopuszczonych do spożycia i szczegółowego opisania składu na etykiecie.

To, że produkt jest zwykłą wodą z cukrem i polepszaczami smaku, a w rezultacie nie tylko nie jest wartościową żywnością, ale spożywany w nadmiarze jest szkodliwy, niestety nikogo nie interesuje.

Dobrze więc, że w przestrzeni publicznej pojawiają się podobne „społeczne” ostrzeżenia jak to, które wydała Katarzyna Bosacka. Jeszcze ta przestroga powinna zainteresować rodziców dzieci zafascynowanych nową oranżadą.

Źródło: Instagram/Katarzyna Bosacka

Przepis na domowy napój Ekipy za 30 groszy. Wystarczą 3 składniki
Instagram/AdobStock
Newsy
Przepis na domowy napój Ekipy za 30 groszy. Wystarczą 3 składniki
Napoje Ekipy nie należą ani do najzdrowszych ani do najtańszych. O wiele zdrowszą ich wersję możecie przygotować sami w domu. Wystarczy chwila roboty.

Po słynnych lodach Ekipy, przyszła pora na napoje. Popularni YouTuberzy wypuścili właśnie na sprzedaż napoje w dwóch smakach. Od kilku dni w sklepach dostępne są napoje Ekipy, które kosztują 4-5 zł za sztukę. Nie musicie ich jednak kupować, ponieważ o wiele taniej przygotujecie je sami w domu. Wystarczą wam do tego trzy składniki. Popularność lodów Ekipa Ekipa to najpopularniejsi YouTuberzy w Polsce, którym przoduje Karol Wiśniewski, znany jako Friz. Grupa celebrytów zyskała w naszym kraju niewyobrażalną rozpoznawalność, którą sprytnie przekuła w bardzo dochodowy biznes. Ekipa nie tylko produkuje lody, ale też utwory muzyczne, biżuterię, a nawet ubrania. Po ogromnym sukcesie, jakim były bez wątpienia lody, członkowie grupy postanowili wypuścić na rynek własne napoje gazowane. Produkt dostępny jest w dwóch smakach – cytrynowym i truskawkowym. Trudno o nim jednak powiedzieć, że jest zdrowy. Ostatnio dziennikarka Katarzyna Bosacka bardzo niepochlebnie wypowiedziała się o tych napojach twierdząc, że w litrze tegoż napoju znajduje się aż 20 łyżeczek cukru oraz regulator kwasowości, kwas cytrynowy i karoteny jako barwnik. 20 łyżeczek cukru w litrze? Napój truskawkowy bez truskawek? No i co z tego, że dzieci w Polsce są coraz grubsze, gdy dla Ekipy Friza liczy się tylko kasa? - napisała w sieci Bosacka. Każdy, kto promuje śmieciowe jedzenie wśród dzieci, powinien brać pełną odpowiedzialność za to, co robi - dodała oburzona dziennikarka. Jak przygotować domową wersję napojów Ekipy? Jeżeli chcecie przygotować domową, tańszą i o wiele zdrowszą wersję napoju Ekipy, mamy dla was prosty przepis. TikToker @yoshiinba odtworzył we własnym domu przepis na napój Ekipy wykorzystując do tego trzy składniki, które każdy z nas ma w...

Lody Ekipy już były. Tej jesieni do sklepów trafią oranżady. Czy dzieciaki znowu oszaleją?
Instagram
Newsy
Lody Ekipy już były. Tej jesieni do sklepów trafią oranżady. Czy dzieciaki znowu oszaleją?
Szaleństwo jakie obserwowaliśmy wiosną w sklepach, rozpacz nastolatków, gdy dowiadywali się, że zabrakło lodów Ekipy, aukcje na papierki od lodów sprzedawanych w sieci. Te ekscesy tylko potwierdzają ogromny sukces tych lodów. Czy oranżady pójdą w ich ślad?

Lody Ekipy wprowadzone do sprzedaży na początku tego roku poważnie zatrząsły branżą lodową. Kolorowe lody na patyku miały tylko dwa smaki: cytrynowy i truskawkowy. Były produkowane przez lodowego potentata Koral. Sygnowane były logo Ekipy, znanej dzieciakom grupy youtuberów, na której czele stoi młody celebryta Karol „Friz” Wiśniewski. Lody pojawiły się na rynku nagle i od razu ściągnęły na siebie zainteresowanie, a zaraz potem uwielbienie młodzieży. Dawno przy lodówkach z lodami nie było takiego ruchu, gwaru, podekscytowania. Nastolatki całymi grupami wypadały ze szkoły i biegły prosto do najbliższego spożywczaka po lody Ekipy. I jakie było ich zdziwienie gdy zaczęło się okazywać, że uwielbianych lodów brakuje w sklepach. Dopiero po kilku tygodniach twórcy lodów przyspieszyli z produkcją i zaczęli zaspokajać zapotrzebowanie, które w międzyczasie urosło tak bardzo, że papierki po zjedzonych lodach zaczęły być przedmiotem transakcji kupna-sprzedaży pomiędzy dzieciakami. Napoje i marka Koral to do tej pory były dwa różne światy, ale jak pokazał sukces lodów Ekipa, który zaskoczył nawet nas samych, zawsze trzeba być gotowym na nowe wyzwania. Cieszymy się, że smaki, które pokochała młodzież będą teraz dostępne również w formie dwóch wariantów napojów. Poprzeczka jaką postawiły lody Koral-Ekipa jest bardzo wysoko zawieszona– mówi Piotr Gąsiorowski, dyrektor marketingu firmy Koral. Recepta Ekipy na nowy sukces Fenomen sukcesu lodów Ekipa próbują rozgryźć inni producenci przekąsek, pragnąc powtórzyć niespodziewany sukces. Dla producentów lodów, pozytywne w karierze Ekipy było to, że tego lata wyraźnie wzrosła cała branża lodowa. Dotychczasowy duet: Koral-Ekipa, zaprosił do...

Bosacka o lodach Ekipy: "są po prostu kiepskie". Warto je kupować?
ONS.pl, lodykoral/Instagram
Newsy
Bosacka o lodach Ekipy: "są po prostu kiepskie". Warto je kupować?
Dziennikarka Katarzyna Bosacka przyjrzała się lodom Ekipy by sprawdzić, czy są dobre dla waszego zdrowia. Zobaczcie, co napisała.

Polskę ogarnął szał na lody Ekipy. Do tego stopnia, że w jednym ze sklepów Lidl już o 6 rano rozpoczął się szturm na lodówki z lodami , które niektórzy wynosili całymi kartonami ze sklepu. Dlaczego te lody są tak popularne i czy warto w ogóle je kupować? Dziennikarka Katarzyna Bosacka, która od wielu lat uświadamia Polaków w kwestii zdrowego żywienia, postanowiła sprawdzić lody Ekipy pod względem ich składu i wpływu na zdrowie. Sprawdźcie! Lody Ekipy – o co tu chodzi? Kto z was ma dzieci, ten na pewno już słyszał o lodach Ekipy. Ten smakołyk jest szalenie popularny wśród najmłodszych, co budzi ogromne zdziwienie wśród rodziców. O co tutaj dokładnie chodzi? „Ekipa” to grupa bardzo popularnych wśród dzieci i młodzieży youtuberów. Regularnie udostępniają nagrywane przez siebie filmiki w serwisie YouTube, a także są obecni w innych serwisach społecznościowych, takich jak Instagram czy TikTok, gdzie obserwują ich miliony użytkowników. Niedawno Ekipa nawiązała współpracę z firmą Koral, która rozpoczęła produkcję lodów z logo Ekipy. Pomysł okazał się być strzałem w dziesiątkę – młodzi fani Ekipy zrobią wszystko, żeby zdobyć te lody. Po co? Niektórzy przyznają, że „dla fejmu”, o czym informują zdumieni rodzice : Powiedziała mi, że to jest jej marzenie, żeby zrobić sobie zdjęcie na Instagram z tym lodem w kolorowym papierku z logiem Ekipy albo nagrać filmik na TikToka z recenzją smaku. Potem oznaczy influencerów i będzie czekać, czy udostępnią to u siebie na profilach. Wtedy, jak to sama nazwała, będzie miała "fame". Staram się iść z duchem czasu i nadążać za moją córką, ale przyznam, że bardzo mnie zdziwiła jej odpowiedź. Do tego momentu nie zdawałam sobie sprawy z tego, że...

Oburzona współpracą z McDonalds’em Paulina Młynarska do Maty. „Nie wiesz co śmieciowe żarcie robi z ludzkim zdrowiem?
Instagram
Newsy
Oburzona Paulina Młynarska uderza w Matę za współpracę z McDonald's: „Co ty Mata, czytać nie umiesz?”
Idol młodzieży – Mata – nawiązał właśnie współpracę z McDonalds'em. Nie wszystkim jednak fakt ten przypadł do gustu.

Raper Mata właśnie został twarzą najnowszej kampanii McDonald's. Młody artysta doczekał się własnego zestawu z burgerem i frytkami, który możecie od teraz kupić w popularnej sieci fast foodów. Kim jest Mata i jak to się stało, że stał się idolem młodzieży? Kim jest Mata? Mata, czyli Michał Matczak, urodził się w 2000 roku we Wrocławiu. Pod koniec 2019 roku młody artysta wypuścił do sieci głośny utwór pt. „Patointeligencja", który zapowiadał jego debiutancki album „100 dni do matury". Piosenka w mig stała się wielkim hitem. W zaledwie tydzień od premiery, utwór dobił do 6 milionów wyświetleń na YouTube. Mata, którego twórczość jest uznawana ostatnio za „głos młodego pokolenia", zyskał sobie w Polsce ogromną rzeszę fanów. Tylko na Instagramie śledzi go obecnie ponad 1,1, miliona osób. W październiku 2021 roku McDonald’s ogłosił, że nawiązał współpracę z Matą, w ramach której powstał specjalny zestaw Maty, który jest dostępny od wczoraj w sprzedaży. Nie wszystkim się jednak podoba współpraca rapera z popularną restauracją.         Wyświetl ten post na Instagramie                       Post udostępniony przez MATA (@33mata) Paulina Młynarska atakuje Matę za współpracę z McDonald's Wczoraj do popularnej sieci restauracji McDonald's trafił zestaw autorski Maty. Bardzo krytycznie odniosła się do tego dziennikarka Paulina Młynarska, która zarzuciła młodemu raperowi, że sprzedał się korporacji promującej niezdrowy tryb życia: Do tej...