Popularne dyskonty nieustannie kuszą promocjami i atrakcyjnymi ofertami obiecując, że tylko w tych sklepach ceny produktów są tak niskie. Eksperci z ASM Sales Force Agency postanowili to sprawdzić. Wyniki są naprawdę zaskakujące!

Najtańszy sklep w Polsce?

ASM Sales Force Agency przeprowadziła w maju analizę średniej wartości koszyka zakupowego. Z badania wynikło, że sklepem, w którym można zrobić najtańsze zakupy wcale nie jest jeden z popularnych dyskontów, a Auchan. Co więcej, ta sieć sklepów utrzymuje tytuł najtańszego supermarketu już trzeci miesiąc z rzędu! Wartość analizowanego koszyka wyniosła w Auchan 210,52 zł. Jak poradziły sobie inne sieci?

Zaskoczeniem może być fakt, że reklamowana jako bardzo tania Biedronka wcale tak tania nie jest. Wartość koszyka w tym sklepie wyniosła 226,39 zł. To więcej niż w Carrefour, Makro, E. Leclerc i Intermarche. Jeszcze drożej jest w Lidlu, gdzie za analizowany koszyk trzeba było zapłacić 229,38 zł, więcej niż w Kauflandzie. Najdrożej natomiast jest w Tesco, gdzie wartość koszyka wyniosła 233,94 zł.

Podane ceny dotyczą zakupów w sklepach stacjonarnych, ponieważ zdecydowanie najdrożej wychodzą zakupy spożywcze przez internet – tam średnia wartość koszyka wyniosła aż 257,51 zł. Tak dużą rozbieżność w cenach komentuje Patryk Górczyński, Dyrektor Zarządzający ASM Sales Force Agency:

Zobacz także:

Nasze najnowsze analizy pokazują bardzo dużą rozbieżność cen żywności pomiędzy zakupami stacjonarnymi oraz tymi przez Internet. Wysokie ceny zakupów online mogą sprawić, że po wielu miesiącach przyzwyczajeń, w najbliższym czasie klienci będą wybierać zakupy w placówkach stacjonarnych.

Tańsze kosmetyki

Z przeprowadzonego badania wynika także, że w porównaniu z poprzednim rokiem mocno potaniały kosmetyki oraz chemia domowa. Zdaniem ekspertów, może to być związane z faktem, że w trakcie pandemii ludzie większość czasu spędzali w domu, dlatego popyt na te produkty spadł. Tańsze są także mrożonki i alkohol, za to bardzo podrożały słodzone napoje – aż o 10,86%.