przerywany post
Pixabay
Zdrowie

Wszystko, co powinnaś wiedzieć o przerywanym poście. Przeczytaj, zanim zrobisz sobie krzywdę

Przerywany post z pewnością ma więcej wspólnego z odchudzaniem niż religią. Ten coraz bardziej popularny sposób odżywiania może bowiem pomóc w utracie zbędnych kilogramów. Zanim jednak podejmiesz się tej diety musisz zrozumieć jej specyfikę.
Weronika Kępa
listopad 24, 2020

W ostatnich latach przerywany post stał się bardzo popularną formą odżywiania, szczególnie wśród gwiazd i celebrytek. Choć na pierwszy rzut oka dieta wydaje się restrykcyjna, w rzeczywistości może przynieść wiele korzyści. Jednak nie ma diet idealnych i ta też taka nie jest. Zanim zrobisz sobie krzywdę przeczytaj, z czym to się je.

Kasia gotuje z Polki.pl - Ciasto marchewkowe z orzechowym kremem

Czym jest przerywany post?

Przerywany post to dieta pozwalająca na spożywanie wszystkiego na co masz ochotę. Haczyk polega jednak na tym, że możesz to robić tylko przez określony czas w ciągu doby. Najpopularniejszą metodą postu przerywanego jest 16:8, czyli 16 godzin postu i 8 godzin na jedzenie. 

Tę zasadę możesz stosować dowolnie. Niektórzy jedzą pierwszy posiłek o 8, inni o 12. Tak naprawdę to już nie ma większego znaczenia. W ciągu tych 8 godzin należy przede wszystkim zaspokoić swoje dzienne zapotrzebowanie kaloryczne i na tym poprzestać.

Wady przerywanego postu

Niestety, żadne dotychczasowe badania nie dowiodły, że ów styl odżywiania jest korzystniejszy od normalnego jedzenia zbilansowanych posiłków 5 razy dziennie w równych odstępach czasowych. Wręcz przeciwnie, udowodniono, że długotrwałe stosowanie takiej diety może prowadzić do nudności, odwodnienia oraz zwiększenia poziomu cholesterolu. 

Zalety przerywanego postu

Jednak przerywany post ma również swoje plusy. Przede wszystkim wyrabia lepsze nawyki żywieniowe - sprawia, że nie podjadasz, bo nie masz takiej możliwości. Kiedy na przykład twoje 8 godzin jedzenia kończy się o 20, to logicznym jest, że przed telewizorem już nie zasiądziesz z paczką ulubionych chipsów. Brak podjadania wieczorem może również sprawić, że wcześniej pójdziesz spać, a jak wiadomo sen to zdrowie.

Kolejną zaletą przerywanego postu jest fakt, że dzięki niemu można naprawdę łatwo schudnąć. Osoby, które od lat zmagają się z nadwagą mogą więc spróbować tego typu żywienia, pamiętając jednak, by nie pozostać w nim zbyt długo. 

Przerywany post nie jest dla ciebie jeśli...

Jeżeli kiedykolwiek zmagałaś się z zaburzeniami żywienia, jesteś w ciąży, karmisz piersią, masz z natury obniżoną odporność lub jesteś cukrzykiem w żadnym przypadku nie podejmuj decyzji o diecie samodzielnie! W takiej sytuacji powinnaś skontaktować się z lekarzem lub innym specjalistą, z którym wspólnie ustalisz najlepszy sposób odżywiania.

Źródło: goodhousekeeping.com

Komentarze
lidl promocje
AdobeStock
Newsy Świetnie podnoszą odporność i opóźniają procesy starzenia! Tylko do środy kupisz je w Lidlu aż o 52% taniej!
W okresie zwiększonej zachorowalności na przeziębienia warto zwiększyć swoją odporność. Popularna sieć Lidl ma dla was promocję na pełne witamin owoce. Akcja trwa tylko do środy!
Katarzyna Wyborska
listopad 24, 2020

Idą pierwsze przymrozki i czas zadbać o swoją odporność! Można oczywiście kupować witaminy w aptece, ale o wiele lepiej jest zacząć jeść więcej owoców, kiszonek i innych produktów bogatych w witaminę C. Tylko do jutra w sklepach Lidl możecie kupić owoce pełne tej witaminy ponad 50% taniej! Atrakcyjna promocja Sieć Lidl nieustająco kusi swoich klientów różnymi promocjami. Niedługo zacznie się grudzień i sklepy już zaczęły intensywnie przypominać nam, że za miesiąc Wigilia! Już teraz można kupić bombki i inne ozdoby choinkowe, zabawki, słodycze i inne. Lidl także wprowadza klientów w świąteczną atmosferę, m.in. najnowszą promocją – skusicie się na mandarynki za jedyne 4,99 zł za kilogram? Mandarynki dobre na wszystko Te popularne cytrusy są chętnie spożywane przez Polaków – i nic dziwnego! Słodsze od pomarańczy nie tylko są smaczne, ale i bardzo zdrowe. Mandarynki zawierają m.in.: Witaminę A – działa na nasz wzrok, chroni przed chorobami oczu oraz przedwczesnym starzeniem się skóry Witaminę C – wzmacnia naszą odporność i naczynia krwionośne Nobiletynę – przeciwdziała rozwinięciu się cukrzycy typu 2, a do tego jest pomocna w leczeniu otyłości Kto powinien jeść mandarynki? Ze względu na szereg zalet, do swojej diety mandarynki powinny wdrożyć osoby, które: Cierpią na cukrzycę – mandarynki mają niski indeks glikemiczny (30) i z rozsądkiem mogą być spożywane przez cukrzyków Odchudzają się – jedna mandarynka ma zaledwie 35 kalorii, co w połączeniu z niskim indeksem glikemicznym czyni z niej świetną słodką przekąskę na diecie Są zagrożone miażdżycą – mandarynki chronią przed miażdżycą naczyń   Źrodło: lidl.pl

Przeczytaj