zdrowe jedzenie
AdobeStock
Zdrowie

Superfoods, które powinna jeść każda kobieta! Pierwsze efekty widoczne są już po kilku dniach!

Marzysz o szczupłej sylwetce i dbasz o swoje zdrowie? Przeczytaj ten artykuł, w którym opisujemy superfoods, czyli produkty pełne witamin!
Katarzyna Wyborska
listopad 10, 2020

Dobre zdrowie, promienna cera i smukła sylwetka – przynajmniej jednej z tych rzeczy chce każda kobieta. Czy wiecie, że znajdziecie to wszystko w… jedzeniu? Mamy dla was listę produktów, które pełne są witamin i składników odżywczych, dzięki którym na dłużej zachowacie młodość i wzmocnicie odporność!

Kasia gotuje z Polki.pl - Ciasto marchewkowe z orzechowym kremem

Orzechy włoskie

Nie tylko świetnie smakują i nadają się rewelacyjnie jako składnik do ciast, ale też są bardzo zdrowe! Orzechy włoskie bogate są w kwasy omega 3, które obniżają poziom cholesterolu we krwi. Są pełne antyoksydantów, które oczyszczają organizm z toksyn i hamują procesy starzeniowe.

Jagody

Jagody są doskonałe dla twojego zdrowia! I nie mówimy tu tylko o granatowych jagódkach, które rosną w lesie, a o wszystkich drobnych owocach rosnących na krzewach. Maliny, jeżyny i borówki amerykańskie są prawdziwą bombą witaminową. Poleca się je osobom cierpiącym na choroby autoimmunologiczne, ponieważ wzmacniają organizm i łagodzą objawy choroby. Do tego udowodniono, że spożywanie dużych ilości borówek poprawia wzrok!

Brokuły

Dużo ludzi nie przepada za brokułami, a już szczególnie nie cierpią ich dzieci. Brokuły mają charakterystyczny smak i zapach, ale warto się do niego przekonać. Te warzywa są bogatym źródłem żelaza – warto je jeść, gdy cierpimy na anemię. Ponadto regulują poziom cukru we krwi i tak jak orzechy włoskie obniżają cholesterol.

Ryby

Ryby trzeba jeść koniecznie, i to nie byle jakie! Najlepsze dla naszego zdrowia są ryby tłuste, takie jak makrela i łosoś. Zawierają ogromne ilości zdrowych tłuszczów i kwasów omega 3, a także witaminę D. Uzupełnianie poziomu witaminy D jest bardzo ważne szczególnie w naszym kraju – większość Polaków jesienią i zimą cierpi na jej niedobór.

 

Źródło: eatthis.com

Komentarze
Jak schudnąć z brzucha
Adobe Stock
Zdrowie Chcesz stracić tłuszcz z brzucha? Unikaj TYCH 6 pokarmów!
Nagromadzony w organizmie tłuszcz to największy wróg każdego człowieka. Walka z nim jest niesamowicie trudna. Jeśli więc nie chcesz za kilka lat mierzyć się z nadwagą, sprawdź jakich produktów powinnaś unikać!
Weronika Kępa
listopad 10, 2020

Idąc do sklepu za każdym razem walczymy sami ze sobą, żeby nie wrócić do domu z masą niepotrzebnych, niezdrowych i słodkich rzeczy. Nie zawsze to się jednak udaje. I dopóki małe przyjemności są tylko dodatkiem do zdrowej diety nie stanowią ogromnego zagrożenia. Jednak spożywane w nadmiernych ilościach mogą prowadzić do poważnych problemów ze zdrowiem. Z uwagi na różną genetykę i skłonności każdy z nas tyje w innym miejscu. Najczęściej jednak problematyczną strefą okazuje się brzuch. Oto lista produktów, które sprawiają, że tłuszcz może gromadzić się właśnie w tym miejscu. Kawa Przyrządzona w domu kawa nie stanowi ogromnego zagrożenia, szczególnie jeśli pijesz ją bez cukru i mleka. Szkodliwa okazuje się jednak ta zamawiana w rozmaitych kawiarniach . Serwowane w takich miejscach kawy najczęściej są smakowe i z dodatkiem ogromnej ilości cukru. Choć smakują wyśmienicie, są tak samo niezdrowe jak kolorowe napoje gazowane. Chleb pszenny Chleb zrobiony z mąki pszennej nie należy do najzdrowszych. Zawiera on ziarna rafinowane , które wpływają negatywnie między innymi na twoją wagę. Spróbuj go zamienić, na przykład na ciemne pieczywo pełnoziarniste. Popcorn Często siadamy z nim przed telewizorem, ale czy kiedykolwiek sprawdziliśmy jego skład? Problem żywności przetworzonej, do której zaliczamy między innymi popcorn, polega na zawartości tak zwanych tłuszczów typu trans. Ich spożywanie prowadzi nie tylko do otyłości, ale też do chorób serca i udaru. Przetworzone mięso Mowa tu o tak uwielbianym przez nas sklepowym pepperoni i bekonie, ale również kiełbasie, a nawet wędlinach. Jeśli nie chcesz, żeby twój brzuch był jak balon lepiej unikaj tych produktów. Ciasto Nie chodzi oczywiście o domowe wypieki, a sklepowe ciasta...

Przeczytaj
Marynowany śledź
Adobe Stock
Zdrowie Dlaczego warto jeść więcej marynowanego śledzia? Powody mogą cię zaskoczyć!
Śledzie najczęściej pojawiają się w naszych domach przy okazji świąt. Można więc powiedzieć, że jadamy je okazyjnie i dosyć sporadycznie. Mało osób przyrządza je spontanicznie na przekąskę. To duży błąd.
Weronika Kępa
listopad 10, 2020

Nie od dziś wiadomo, że ryby mają wiele cennych wartości odżywczych. Powinny więc stanowić jeden z podstawowych elementów naszej diety. Na szczególną uwagę zasługują między innymi przez wielu niedoceniane marynowane śledzie. Bez względu na to czy przygotujesz je w oleju, occie czy śmietanie, będą tak samo zdrowe. Lokalny produkt Śledzie powszechnie występują w Oceanie Atlantyckim, Morzu Północnym, ale również Morzu Bałtyckim! To nasza lokalna ryba, którą bez problemu dostaniesz w wielu sklepach, targach i stoiskach. Ich cena nie jest wygórowana. To tani przysmak, który może cieszyć twoje podniebienie nawet przez cały rok. Cenne wartości odżywcze Śledź marynowany to przede wszystkim źródło zdrowego tłuszczu, kwasu omega-3 i żelaza, ale również wielu witamin: A, B, D i E. Jego regularnie spożywanie pozytywnie wpływa na skórę i wzrok, a także kości, które stają się mocniejsze. Wspomniany kwas omega-3 pozytywnie wpływa na nasz metabolizm, a co za tym idzie na spalanie tłuszczu. Zmniejsza on również ryzyko zachorowania na nowotwór. Zawarte w śledziach wartości odżywcze rozwiązują też problemy z niedokrwistością, zmniejszają senność i pozytywnie wpływają na nasz nastrój. Ryby te zawierają także niewielką ilość rtęci co oznacza, że z powodzeniem mogą je jeść kobiety w ciąży. Źródło: mashed.com, zywienie.abczdrowie.pl

Przeczytaj
Sok z trzciny cukrowej
Adobe Stock
Przepisy Ten sok to prawdziwa BOMBA dla zdrowia! Pij dwa razy dziennie, a efekty cię zaskoczą!
Sok z trzciny cukrowej nie należy do popularnych napojów pitych w Polsce. Jest on jednak niesamowicie pyszny, a na dodatek bardzo zdrowy! Mimo że wydaje się egzotyczny z łatwością przyrządzisz go w domu.
Weronika Kępa
listopad 10, 2020

Trzcina cukrowa to produkt bogaty między innymi w kwas foliowy, witaminę B9, a także wapń i fosfor. Jej regularne spożywanie może uchronić przed różnego rodzaju wadami rozwojowymi , a nawet sprawić, że szkliwo naszych zębów będzie mocniejsze . Na tym jednak nie kończą się jej niesamowite właściwości! Badania potwierdzają, że picie soku z trzciny cukrowej to idealny sposób na problemy z owulacją. Sprawia on, że kobieta ma między innymi większe szansę na zajście w ciążę. Napój pozytywnie wpływa również na poziom glukozy we krwi oraz dodaje energii. Chyba już wiesz dlaczego warto go pić! Będziesz potrzebować 4 szklanki posiekanej trzciny cukrowej (możesz ją kupić na stronach z azjatyckimi produktami, ale też w sklepach stacjonarnych z większym i różnorodnym zaopatrzeniem) Pół szklanki wody Pół łyżeczki mielonego imbiru 2 łyżki soku z limonki Przygotowanie Trzcinę cukrową umyj, a następnie obierz ze skóry i pokrój na niewielkie kawałki. Tak przygotowaną trzcinę cukrową umieść w blenderze i zmiksuj. Do powstałej masy dodaj wodę i imbir i ponownie zmiksuj. Do całości dodaj sok z limonki (jeśli lubisz kwaśne napoje możesz go dodać więcej niż w przepisie). Na koniec możesz przelać napój przez sitko, jednak nie jest to obowiązkowe. Gotowe! Tak przygotowany napój najlepiej wypijać dwa razy dziennie: rano i wieczorem. Źródło: healthyhealingeats.com, zywienie.abczdrowie.pl

Przeczytaj