Sok z buraka
Madeleine Steinbach/Adobe Stock
Zdrowie

Przez trzy miesiące piła sok z buraków. Zmiany w jej organizmie są spektakularne!

Sok z buraka niejednemu z nas z trudem przechodzi przez gardło. Po przeczytaniu tych wiadomości z pewnością nabierzecie chęci do picia buraczanego napoju.
Hubert Rój
listopad 12, 2020

Jesień to sezon na buraki. Ich cena w sklepach zachęca do hurtowych zakupów. Oprócz przyrządzania aromatycznego barszczu czy ostrej ćwikły warto użyć buraków na jeszcze jeden sposób. Pytanie tylko, ilu z nas będzie w stanie uporać się ze szklanką soku z buraka dziennie?

Taka dawka pita przez dłuższy okres może naprawdę zdziałać cuda w naszym organizmie. Burak to istna bomba witaminowa. Jego właściwości mogą odmienić nasze zdrowie.

Przed wami lista udowodnionych naukowo, fantastycznych zalet codziennego picia soku z buraka.

Kasia gotuje z Polki.pl - Ciasto marchewkowe z orzechowym kremem

Sok z buraka…

  • Pomaga obniżyć ciśnienie tętnicze krwi. To wskazówka dla tych, którzy od dawna ze strachem w oczach spoglądają na wynik z ciśnieniomierza. Szklanka buraczanego soku dziennie to rozwiązanie w sam raz dla nich.
  • Pozwala zwiększyć wytrzymałość – to z kolei zachęta dla osób prowadzących aktywny tryb życia. Zamiast sztucznych suplementów warto postawić na naturę.
  • Zwiększa siłę mięśnia sercowego – to kolejny powód, dla którego z sokiem z buraka powinny zaprzyjaźnić się osoby cierpiące na dolegliwości krążeniowo-sercowe.
  • Zwalnia rozwój demencji starczej – co prawda seniorzy niechętnie zmieniają swoje przyzwyczajenia żywieniowe, warto namówić ich do codziennego picia tego życiodajnego płynu.
  • Pomaga w walce z otyłością – sok z buraka ma mało kalorii. Świetną opcją na mocny, energetyczny start dla osób otyłych jest smaczne smoothie na bazie buraka.
  • Może uchronić od nowotworu – buraki zawierają betalainy, czyli substancje które są naturalnymi antyoksydantami. Badania dowiodły, że betalainy w pewnym stopniu mogą zwalczać rozwój komórek rakowych.
  • To wspaniałe źródło potasu, kwasu foliowego i całej masy innych cennych minerałów niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu.

 

Źródło: healthline.com

Komentarze
Buraczki z chrzanem
Katarzyna J./gotujmy.pl
Przepisy Nie ma zdrowszej surówki. Pyszne buraczki z chrzanem. Idealna partnerka do mielonego i rolady. Pulpety również do niej pasują
Buraczki z chrzanem towarzyszą nam zwykle podczas świąt wielkanocnych. Warto wcześniej jednak przygotować taki specjał i zrobić sobie zapasy na cały rok!
Hubert Rój
listopad 12, 2020

Ostrość chrzanu, lekka słodycz buraka – na to połączenie musiała wpaść kiedyś jakaś tęga głowa. Ćwikła, bo tak nazywamy także taki rodzaj surówki, to doskonały dodatek do wielu drugich dań. Świetnie smakuje także z wędliną na kanapkach. Jesień to wbrew naszym przyzwyczajeniom świetna pora na przygotowanie kilku słoiczków tego specjału. W październiku kończy się bowiem zbiór czerwonych buraków. Kiedy rolnicy zakończą zbieranie tych warzyw z pól, natychmiast trafiają one na półki sklepowe. Doskonała cena i świeżość – gwarantowane. Poniżej zdradzimy wam przepis na ćwikłę, czyli buraczki z chrzanem. Nie kupujmy „gotowców” w sklepach, spróbujmy samemu wymieszać te dwa warzywa i dostosować poziom ostrości do naszych wymagań. Składniki: 1 kg buraków czerwonych Od 2 do 4 łyżek chrzanu Sól i pieprz 2 łyżki octu Pół łyżki cukru Przygotowanie: Buraki myjemy i gotujemy w mundurkach. Gorące ugotowane buraczki obieramy ze skóry. Trzemy warzywa na tarce o dość małych oczkach. W dużym naczyniu mieszamy buraczki z chrzanem i przyprawami. Dodajemy ocet i cukier. Przekładamy do słoiczków. W ten sposób możemy przechowywać buraczki nieco dłużej. Słoiczki warto zapasteryzować przez 15 min w gotującej wodzie. Źródło: gotujmy.pl

Przeczytaj