Przeczytaj to zanim zjesz muesli! Eksperci ostrzegają!
Unsplash
Zdrowie

Przeczytaj to, zanim zjesz muesli! Eksperci ostrzegają!

Na gruncie powszechnych obecnie debat o zdrowiu rodzi się pytanie: czy granola jest rzeczywiście szkodliwa dla zdrowia i zbyt dobra, aby mogła być prawdziwa?
Aleksandra Jaworska
listopad 03, 2020

Dla wielu osób muesli jest podstawowym składnikiem śniadaniowym, który dobrze komponuje się z różnymi rodzajami smakołyków z domowej spiżarni. Niezależnie od tego, czy lubisz miskę muesli z mlekiem migdałowym, czy odrobiną greckiego jogurtu, dużą ilością świeżych owoców lub garścią orzechów, jego wszechstronność płatków powoduje liczne rzecze kulinarnych fanów.

Według Well + Good granola ma kilka zalet zdrowotnych. Między innymi to bogate źródło błonnika i żelaza, których właściwości sprawdzają się w każdej diecie bazującej na zasadach zdrowego żywienia. Pomimo tego, że muesli wydaje się być zdrowym początkiem dnia, może nie być dla ciebie najlepszym rozwiązaniem na śniadanie.

Kasia gotuje z Polki.pl - Ciasto marchewkowe z orzechowym kremem

Dlaczego mueseli można uznać za niezdrowe?

Healtline wyjaśnia, że głównie kupna granola może być czymś z czego lepiej zrezygnować w codziennej diecie. Głównie przez wzgląd dużej zawartość tłuszczu i kalorii. Kolejny duży problem granoli to zawartość cukru. Jedna porcja może zawierać aż 17 gramów słodyczy! American Heart Association radzi mężczyznom, aby trzymali się 36 gramów cukru każdego dnia, podczas gdy ograniczenie kobiet do spożycia cukru powinno zamknąć się w 25 gramach. 

Innymi niekorzystnymi składnikami granoli mogą być: olej roślinny, masło orzechowe, miód lub suszone owoce, które mogą zawierać dodatkowe porcje cukru. Jak powszechnie wiadomo - jedzenie z dużą zawartością cukru, w tym granola - nie jest najbardziej korzystną spożywczą opcją. Najważniejsze by w lubianych przez siebie smakach zachować racjonalny umiar, w tym konsumpcji smacznej przecież granoli.

 

 

Źródło: Mashed.com

Zdjęcie: Unsplash

 

Komentarze
seler naciowy jak jeść
pixabay.com
Przepisy Seler naciowy – każdy popełnia przy gotowaniu ten błąd! Skutki są katastrofalne!
Lubisz jeść seler? Pewnie za każdym razem popełniasz jeden z tych karygodnych błędów podczas jego przygotowywania! Jak prawidłowo przyrządzić seler?
Katarzyna Wyborska
listopad 03, 2020

Seler naciowy to warzywo, które ma tyle samo zwolenników, co przeciwników. Charakterystyczny zapach, pikantny smak oraz wyjątkowa chrupkość i soczystość to cechy, za które kochamy seler (lub go nienawidzimy). Warto dodawać go do zup i zielonych koktajli. Jednak pewnie wielu z was popełnia jeden poważny błąd w przygotowaniu selera – sprawdźcie jaki! Właściwości odżywcze selera Seler naciowy w odróżnieniu od odmiany korzeniowej ma zdecydowanie mniej gorzkie liście, a jego łodygi są dużo grubsze i bardziej soczyste. To warzywo zawiera wiele cennych witamin i minerałów, m.in. glikozydy oraz flawonoidy, które mają dobroczynny wpływ na prawidłową pracę serca. Właściwości selera docenią także ciężarne kobiety ze względu na jego wysoką zawartość kwasu foliowego. Seler naciowy – robisz to źle! Żeby móc w pełni skorzystać z witamin zawartych w selerze trzeba go odpowiednio przygotować. Pewnie wielu z was popełnia te błędy które powodują, że ilość drogocennych składników zawartych w tej roślinie drastycznie się zmniejsza. Kupujesz nieświeży seler Zawsze przy zakupie selera i innych warzyw zwracajcie uwagę na ich świeżość. Łatwo zginające się, „gumowate” łodygi oraz zżółkłe lub brązowe liście wyraźnie wskazują na to, że seler jest stary. Kroisz seler przed schowaniem go do lodówki Dla zaoszczędzenia czasu wielu z nas ma ochotę od razu pokroić seler w kostkę i odłożyć go do lodówki na później – to ogromny błąd! Pokrojony seler już w ciągu kilku godzin zacznie tracić swoje zdrowotne właściwości. Gotujesz lub blanszujesz To kolejny częsty i karygodny błąd. Najlepszym sposobem przygotowywania selera jest gotowanie na parze, ponieważ wtedy zachowuje on wszystkie wartości odżywcze. Wyrzucasz liście Nie...

Przeczytaj