Sposób na kaca
Adobe Stock
Zdrowie

Kanadyjscy naukowcy odkryli prosty sposób na kaca. Zapomnij o ogórkach kiszonych. Z „syndromem dnia poprzedniego” o wiele lepiej poradzi sobie…

Kto choć raz nie miał kaca niech pierwszy rzuci rękawice. Z dolegliwościami po zakrapianej alkoholem imprezie zmaga się przecież czasami każdy z nas… Na szybki powrót do „świata żywych” istnieje jednak prosty sposób!
Weronika Kępa
listopad 16, 2020

W sobotę impreza, w niedzielę kac. Taka wizja weekendu brzmi niezbyt zachęcająco, ale niestety prawdziwie. O dziwo kac to nie skutek zmieszania różnych rodzajów alkoholu, wypicia za dużo, bądź, jak niektórzy twierdzą, za mało. To naturalny proces zachodzący w ciele każdego człowieka, którego niestety nie da się oszukać.

Kasia gotuje z Polki.pl - Ciasto marchewkowe z orzechowym kremem

Zagrożenie dla organizmu

Mało kto wie, że wypity alkohol niemal natychmiast zaczyna przenikać do naszego organizmu. W mgnieniu oka rozprowadza się po całym ciele i wszystkich tkankach. Aby go rozłożyć potrzebujemy dużo energii. Ta zostaje pozyskana z glukozy. Nierzadko prowadzi to do zawrotów głowy, drżenia rąk i wzrostu ciśnienia. Po kilku godzinach od spożycia zaczynamy również odczuwać ogromne osłabienie. Na tym jednak nie koniec!

Krew, w której zaczął płynąć alkohol, z prędkością światła dostaje się do nerek. Aby go odfiltrować narząd potrzebuje dużej ilości płynów. Należy jednak pamiętać, że alkohol jest moczopędny i sprawia, że wydalamy więcej niż pijemy. Badania dowodzą, że na każde 250ml wypitego alkoholu oddajemy nawet pół litra moczu. W efekcie nasz organizm odwadnia się.

Alkohol niekorzystnie wpływa również na naszą wątrobę, czego skutkiem są wymioty, nudności i bóle głowy. Do pozostałych objawów kaca należą: nadwrażliwość na światło i dźwięk, złe samopoczucie, pocenie się, obniżony apetyt oraz osłabienie koncentracji.

Domowe sposoby

Można powiedzieć, że odkąd istnieje alkohol, ludzie próbują znaleźć sposób na męczącego po jego wypiciu kaca. W aptekach nie brakuje więc elektrolitów i witamin mających przyspieszyć regenerację organizmu, a w internecie domowych porad.

W tym stanie zaleca się na przykład wypicie szklanki soku pomidorowego, wody z miodem lub herbaty z cytryną. Niektórzy preferują również wypicie na drugi dzień symbolicznej ilości alkoholu w imię zasady „lecz się tym, czym się strułeś”. Podobno ukojenie może dać również kąpiel. Jednak najprostszym i najzdrowszym sposobem okazuje się… zaczerpnięcie powietrza!

Odetchnij pełną piersią

Zespół kanadyjskich naukowców przeprowadził badania, w których dowiódł, że hiperwentylacja znacznie przyspiesza proces trzeźwienia i odzyskania sił. Jednak nie każdy na drugi dzień jest w stanie umyć się, ubrać i pójść na dwugodzinny spacer. Dlatego też naukowcy wynaleźli urządzenie, które ma pomagać w hiperwentylacji. Składa się zaledwie z kilku rurek, maski i zaworów. Całość podłącza się do zbiornika ze sprzężonym dwutlenkiem węgla.

To bardzo proste, mało zaawansowane technologicznie urządzenie, które można by wyprodukować w dowolnym miejscu na świecie. Nie jest wymagana żadna elektronika, żadne komputery ani filtry.

Badania dowodzą, że osoby poddane hiperwentylacji odzyskują siły nawet trzy razy szybciej niż normalnie.

Źródło: o2, focus.pl

Komentarze
czipsy
Pixabay
Zdrowie 8 najbardziej szkodliwych nawyków żywieniowych kobiet! Numer trzy może poważnie odbić się na twoim zdrowiu!
Zbyt agresywny detoks, unikanie wszelkich rodzajów tłuszczów i węglowodanów, pomijanie posiłków w ciągu dnia czy zbyt obsesyjne liczenie kalorii – to tylko niektóre z najczęstszych błędów żywieniowych popełnianych przez kobiety. Przyjrzyjmy się najważniejszym z nich z bliska.
Anna Borkowska
listopad 16, 2020

Najbardziej szkodliwe błędy żywieniowe kobiet Amerykańscy dietetycy wymienili kilka najbardziej szkodliwych nawyków żywieniowych kobiet. 1. Jedzenie na stojąco Dietetyczka Lauren Harris-Pincus twierdzi, że kobiety, a zwłaszcza matki małych dzieci, bardzo często jedzą na stojąco. Jej zdaniem jest to bardzo szkodliwe, gdyż aby mózg mógł w pełni zrozumieć proces przyjmowania pokarmu, człowiek powinien usiąść i dokładnie przeżuwać pokarm kęs za kęsem. 2. Spożywanie niezdrowych przekąsek Harris-Pincus radzi również, aby zaprzestać spożywania niezdrowych przekąsek, takich jak czipsy i czekolada, ponieważ są one bogate w puste kalorie i tłuszcze trans. Zaleca też spożywanie zdrowych produktów, takich jak warzywa, owoce, orzechy, tłuste ryby i grecki jogurt. 3. Całkowita eliminacja całych grup żywności Każda grupa żywności jest istotna dla naszego zdrowia. Wszystkie z nich zawierają bowiem składniki odżywcze, których potrzebuje nasz organizm. Przykładowo mięso, drób i ryby zawierają białko, żelazo i cynk, a owoce i warzywa zawierają składniki odżywcze, błonnik oraz witaminy A i C. Z kolei nabiał jest niezbędny do uzyskania wapnia. Całkowite wyeliminowanie określonej grupy pokarmów prowadzi do tego, że organizm nie otrzymuje niektórych niezbędnych składników odżywczych. Nic dziwnego, że jakakolwiek dieta, która eliminuje całą grupę pokarmów, nie jest najzdrowszą opcją i może poważnie odbić się na naszym zdrowiu. 4. Pomijanie posiłków Pomijanie posiłków często prowadzi do późniejszego przejadania się. Powiedzmy, że pomijasz śniadanie, a potem jesz tylko mały obiad. Do kolacji prawdopodobnie będziesz bardzo głodna, co spowoduje, że będziesz bardziej skłonna do dokonywania niezdrowych wyborów żywieniowych, takich jak jedzenie...

Przeczytaj