co zamiast coli
AdobeStock
Triki kulinarne

Lubisz napoje gazowane, ale martwisz się o stan swoich zębów? TEN NAPÓJ to świetna alternatywa!

Co można pić zamiast coli? Jeśli nie potrafisz odmówić sobie słodkich napojów, przeczytaj ten artykuł o klasycznym amerykańskim napitku. Jego receptura sięga czasów sprzed odkrycia Ameryki!
Katarzyna Wyborska
listopad 06, 2020

Nie wyobrażasz sobie dnia bez wypicia napoju gazowanego? Jeśli nie przekonuje cię szybki przyrost wagi spowodowany konsumpcją takich produktów, to powinien ci dać do myślenia fakt, że osoby pijące napoje gazowane zdecydowanie częściej chorują na próchnicę. Czy istnieją jakieś alternatywy?

Kasia gotuje z Polki.pl - Ciasto marchewkowe z orzechowym kremem

„Ale ja nie lubię pić wody!”

To bardzo częsty argument stosowany przez osoby, które codziennie piją słodkie napoje. Twierdzą, że zwykła woda im nie smakuje. I to broń Boże niegazowana! Dosłownie wzdrygają się ze wstrętem. Zatem co zrobić?

Dobrą alternatywą jest domowej roboty woda smakowa. Wystarczy dodać do niej pokrojone plastry cytryny, ogórka, truskawki, maliny i inne owoce. Jednak jeżeli i ten pomysł was nie przekonuje, spróbujcie tego przepisu na tradycyjny amerykański napój!

Korzenny przysmak Amerykanów

U nas ten napój jest mało popularny, za to w Ameryce każdy go zna – piwo korzenne to przysmak w USA! Otrzymuje się je z kory korzennej sasafrasu - rośliny występującej w Ameryce Północnej. To jemu piwo korzennie zawdzięcza swój intensywny kolor.

Co prawda zawiera sporo kalorii (40 kcal/100g), jednak jest zdrowszą alternatywą dla np. Coca-Coli, ponieważ nie zawiera kofeiny. Jest też całkowicie bezalkoholowe i mogą je pić dzieci.

 

Źródło: Mashed.com

Komentarze
Rozgrzewająca zupa
Pixabay
Przepisy Dodaj jeden składnik do zupy a rozgrzeje cię jak żadna inna. Idealna na zimne, jesienne chłody
Brak pomysłu na szybki, rozgrzewający podwieczorek? Co powiecie na soczewicę, mleko kokosowe i kilka aromatycznych przypraw?
Aleksandra Jaworska
listopad 06, 2020

Do jesiennych wieczorów pasuje kubek gorącej herbaty i ciepły koc, lecz nie tylko. Znacznie większe właściwości rozgrzewające ma zupa z soczewicy, wzbogacona mieszanką typowo zimowych przypraw. Soczewica jest spotykana w Grecji i niektórych państwach Azji Zachodniej, Środkowej i Kaukazu. Wiele krajów świata podejmuje się jej uprawy. Dzięki szerokiemu zastosowaniu kulinarnemu można czerpać z jej bogactwa właściwie bez końca! Pożywna miska  Zupa jako danie jest sycąca i zaspokoi nawet najbardziej wymagające podniebienia. Jeden z pomysłów na zupę w stylu jesiennym, podaje autorka bloga, Kwelka gotuje. Oparte na bazie soczewicy danie, dzięki przyprawom takim jak czubrica, imbir, czy curry, posiada potrzebną w okresie jesiennym właściwości rozgrzewające. Co należy kupić? 1 puszka mleka kokosowego 0,5 szklanki soczewicy czerwonej 1 cukinia 2 puszki pomidorów 2 marchewki 1 cebula 2 cm startego imbiru sól, pieprz 0,5 łyżeczki curry Kupione wcześniej warzywa kroimy drobno i podsmażamy na oleju kokosowym. Do smaku przyda się pieprz, sól, imbir i czubrica. Całość gotujemy około 10 minut. Na koniec od garnka powinny trafić pomidory, mleko kokosowe, curry oraz kurkuma. Przez kolejne 10 minut zupa puści aromat. Możemy doprawić do smaku użytymi wcześniej przyprawami i dla ozdoby (jak i zawartości żelaza) ozdobić gotowe danie natką pietruszki lub sezamem.   Źródło: WP Kuchania/Przepis z bloga “Kwelka gotuje”

Przeczytaj
Zdrowe jelita
Pixabay/Martin Büdenbender
Zdrowie Jak zachować zdrowe jelita? O tych składnikach nigdy nie zapominaj w swojej diecie
Często mówi się o znaczeniu mikrobiomu jelitowego na ciało człowieka. Niektóre produkty pomagają utrzymać jego pracę na prawidłowym poziomie.
Aleksandra Jaworska
listopad 06, 2020

Jelita wpływają nie tylko na procesy metaboliczne. Ich prawidłowe funkcjonowanie może usprawniać pracę mózgu, serca, czy układu odpornościowego. Ma wpływ na skórę, wagę i poziom hormonów. Nie tylko jedzenie  Do zachowania stanu jelit w zdrowiu przyda się kilka zmian w obszarze nawyków żywieniowych. To co jest treścią naszego dnia, w równym stopniu wpływa na jelita co jedzenie. Tak samo ważny jest sen i obniżenie poziomu stresu .  Suplementy. Wymysł, a może ratunek? Wiedzę o jelitach warto poszerzyć terminem prebiotyki, które są niczym innym jak mikroorganizmami w nich występującymi. Dla zachowania równowagi flory jelitowej należy pamiętać o zdrowym odżywianiu. Nie mniej pomocna może się okazać dodatkowa suplementacja , czy sfermentowana żywność, jak: kapusta, kimchi, jogurt, czy tempeh. Te ostatnie są bogatym źródłem prebiotyków, tak ważnych w codziennej pracy jelit. Składnikowe must have Szczególnie istotne dla mikrobiomu jelit ważne są duże ilości rozpuszczalnego błonnika, który stymuluje wzrost pożytecznych mikroorganizmów. W codziennej diecie koniecznością powinny być także określone składniki odżywcze, takie jak: cynk witaminy A,C i E olej rybny L-glutamina Oprócz składników odżywczych, suplementacji i dbaniu o zdrowy poziom stresu podobnie kluczowe wydają się nawyki. Jelita lubią bowiem dokładne przeżuwanie i wolniejsze spożywanie posiłków. Co z kolei może pomóc w trawieniu i wchłanianiu niezbędnych wartości odżywczych. Najbardziej ekscytuje jednak fakt, że tych kilka zmian w naszej diecie pomaga błyskawicznie, we wszystkich aspektach zdrowia!   Źródło: Attune Health  

Przeczytaj
cola czy jest zdrowa
pixabay.com
Zdrowie To się dzieje z twoim ciałem, kiedy regularnie pijesz Coca-Colę! Zdębiejesz i od razu wrzucisz ją do kosza!
Lubisz Coca-Colę? Po przeczytaniu tego artykułu dwa razy się zastanowisz, zanim znów się jej napijesz! Sprawdź, co Coca-Cola robi z twoim organizmem!
Katarzyna Wyborska
listopad 05, 2020

Musimy zmartwić miłośników Coca-Coli – lektura tego artykułu nie będzie przyjemna! Okazuje się bowiem, że popularny napój ma tak negatywny wpływ na nasze zdrowie, że można się zastanowić dlaczego w ogóle jest jeszcze dostępny w sprzedaży. Co tak naprawdę kryje się w Coca-Coli? Co zawiera Coca-Cola? Skład tego słynnego napoju sprawia, że niejeden specjalista żywienia łapie się za głowę. Od samego czytania listy składników można dostać cukrzycy! Puszka 0,33 ml zawiera 37 gramów cukru. Zastosowaliśmy pewne ułatwienie, aby pomóc wam to sobie wyobrazić – taka ilość cukru w ledwie ponad 300 ml napoju równa się 10 łyżeczkom cukru ! A jego dziennie spożycie nie powinno przekraczać 6 łyżeczek – są to oficjalne wytyczne Światowej Organizacji Zdrowia. Poza cukrem w Coca-Coli znajdziemy kofeinę. Występuje tam w ilościach, które nie są niebezpieczne dla dorosłego człowieka, ale dla dzieci już tak. Pamiętajmy o tym, gdy nasze pociechy proszą, by kupić im Coca-Colę. Wpływ Coca-Coli na nasze zdrowie Nadmierne spożycie Coca-Coli ma druzgocący wpływ na nasze zdrowie. Napój ten odpowiedzialny jest m.in. za te choroby: Nadwaga i otyłość – ze względu na bardzo wysoką zawartość cukru, picie zaledwie jednej litrowej butelki Coca-Coli dziennie znacząco przyczynia się do zwiększenia masy ciała. Dodatkowo kofeina i cukier są bardzo uzależniające, więc jeszcze trudniej jest odstawić ten słodki napój. Próchnica – wiecie, co łączy Coca-Colę i środki do czyszczenia toalet? Oba te produkty są żrące i niszczą wszystko, co napotkają na swojej drodze. Osoby uzależnione od Coca-Coli często mają dziurawe zęby, ponieważ „wyżera” ona szkliwo zębów. Pozbawione ochrony zęby są dużo bardziej podatne na działanie bakterii, które przyczyniają...

Przeczytaj