Zrzucicie nawet 10 kg w 7 dni. Efekty diety jabłkowej są spektakularne
AdobeStock
Newsy

Chcecie zrzucić 8kg w 7 dni? Zastosujcie dietę jabłkową 

Dieta jabłkowa oczyszcza i pozwala szybko schudnąć, dlatego cieszy są sporą popularnością. Dowiedzcie się, jak powinno się ją stosować.
Redakcja gotujmy.pl
kwiecień 16, 2021

Osoby chcące schudnąć uciekają się do różnych metod, które mają sprawić, że nagromadzone kilogramy znikną. Jedną z nich jest dieta jabłkowa. Sprawdźcie, na czym polega, jakie są jej efekty i przeciwskazania.

Magda Gessler odpowiada na pytania

Zasady diety jabłkowej

Dieta jabłkowa opiera się na jabłkach, które stanowią jej główny składnik. Jabłka muszą się znaleźć w każdym posiłku, dlatego przygotujcie się na jedzenie dużych ilości pieczonych i surowych jabłek! Stosuje się dwa rodzaje tej diety. Pierwszy pozwala na lekkie urozmaicenie posiłków i traktowanie jabłek jako dodatku. Wówczas możecie zjeść na przykład mięso pieczone z jabłkami albo surówkę z jabłka i marchewki. Drugi rodzaj jest bardzo rygorystyczny – wówczas można jeść tylko i wyłącznie surowe jabłka. Ponieważ taki sposób odżywiania się jest bardzo obciążający dla organizmu, nie wolno stosować takiej diety dłużej, niż przez tydzień.

Zobacz także

Efekty diety jabłkowej

Ponieważ każdy wariant diety jabłkowej zakłada, że nie przekracza się w ciągu dnia 1000 kalorii, można na niej całkiem szybko schudnąć. Do tego jabłka zawierają dużo błonnika, który usprawnia pracę układu pokarmowego.

Pamiętajcie jednak, że tak ścisłe diety wymagają konsultacji z lekarzem i nie można ich długo stosować, ponieważ możecie doprowadzić do efektu jo-jo, czyli sytuacji, w której szybko po zakończeniu diety z powrotem przybierzecie na wadze.

Kto może stosować dietę jabłkową?

Podkreślamy, że dieta jabłkowa jest bogata w cukry proste zawarte w jabłkach. Z tego powodu na taką dietę nie powinny się decydować osoby cierpiące na cukrzycę oraz insulinooporność.

Dieta jabłkowa: jadłospis przykładowy

Poniżej podajemy wam przykładowy jadłospis na jeden dzień diety jabłkowej. Zapoznajcie się z nim, by móc ocenić, czy taka dieta jest dla was:

  1. Śniadanie: pół szklanki płatków owsianych na wodzie z jabłkiem, miodem i cynamonem.
  2. Obiad: piersi z kurczaka z jabłkami i żurawiną pieczone w piekarniku z dodatkiem ryżu ze szpinakiem.
  3. Podwieczorek: jabłka pieczone z cynamonem.
  4. Kolacja: surówka z jabłka i marchewki

Czytaj także:

Komentarze