aldi ciche godziny
AdobeStock
Newsy

Znana sieć sklepów wprowadza „ciche godziny”. Kogo dotyczą?

Współcześnie supermarkety to bardzo ruchliwe i głośne miejsca, w których część osób czuje się niekomfortowo. Pewna sieć sklepów wyszła tym oczekiwaniom naprzeciw i wprowadza ciche godziny.

Zarząd sieci sklepów Aldi zadecydował, że od 1 lutego we wszystkich sklepach wprowadzone zostaną tak zwane „ciche godziny”. Co to dokładnie znaczy i dlaczego sieć zdecydowała się na taki krok?

Magda Gessler odpowiada na pytania

Techniki handlowe

Sklepy chcąc uprzyjemnić swoim klientom robienie zakupów, umilają im ten czas muzyką, kuszącymi zapachami oraz dostosowują barwę światła tak, by prezentowane towary wyglądały jeszcze atrakcyjniej. Dotyczy to szczególnie owoców i warzyw, które oświetlane są ciepłym światłem – dzięki temu wydają się być bardzo świeże i dojrzałe. Ważna jest też muzyka, która wydobywa się ze sklepowych głośników. Jeżeli jest szybka i rytmiczna, to klienci mają więcej energii, poruszają się szybciej po sklepie i niestety też prędzej z niego wychodzą. Zwróćcie uwagę na to, jakie jest tempo muzyki granej w waszym ulubionym sklepie. W supermarketach najczęściej używa się spokojnych, powolnych utworów, które mają za zadanie wprowadzać relaksujący i spokojny nastrój. To sprawia, że w sklepie zaczyna się tracić poczucie czasu, klienci chodzą powoli i zostają w sklepie dłużej, a to oznacza większe zakupy! W sklepach nic nie dzieje się przypadkiem – ustawienie regałów i rozłożenie towarów na półkach jest ściśle zaplanowane. Specjaliści od handlu cały czas badają zachowania klientów w sklepach, znają ich sposób poruszania się, a nawet to, w którą stronę patrzą wchodząc do sklepu! W ten sposób właśnie projektuje się całe supermarkety.

Zobacz także
Ile minut powinno się smażyć kotlety schabowe? Pilnujcie czasu, a wyjdą mięciutkie i soczyste

Ile minut powinno się smażyć kotlety schabowe? Od tego zależy to, czy wyjdą mięciutkie i soczyste

rosół garnek

Gotujecie rosół w takim garnku? To fatalnie. Tylko w tym wywar będzie miał głęboki i wyrazisty smak

Ciche godziny w Aldi

Techniki stosowane przez specjalistów od handlu sprawdzają się, ponieważ są projektowane z myślą o większości ludzi. Pomijają jednak tych klientów, którzy znajdują się w mniejszości. Mowa o osobach niepełnosprawnych lub cierpiących na różne schorzenia. Zalicza się do nich między innymi autyzm. To zaburzenie rozwoju mózgu, które objawia się już we wczesnym dzieciństwie. Osoby w spektrum autyzmu mają problemy w relacjach z innymi ludźmi i są bardzo wrażliwe na bodźce zewnętrzne. Ich otoczenie musi być uporządkowane, a jakakolwiek zmiana rutyny wywołuje silny stres. Dlatego wyzwaniem jest dla nich wykonywanie podstawowych czynności, które wymagają zmiany otoczenia z bezpiecznego mieszkania na chociażby ulicę pełną ludzi czy sklep. A supermarkety pełne są stresujących bodźców, takich jak światła i muzyka.

Z tego powodu sieć Aldi postanowiła wyjść naprzeciw potrzebom ludzi w spektrum autyzmu i zorganizowała specjalne „ciche godziny”, które będą obowiązywały od 1 lutego we wszystkie wtorki w godzinach od 8 do 10 oraz w soboty od 18 do 20. W tym czasie we wszystkich sklepach Aldi muzyka będzie wyłączona, a światła przygaszone tak, by osoby autystyczne mogły się czuć komfortowo i spokojnie zrobić zakupy. W dodatku uruchomione będą dla nich specjalne kasy z pierwszeństwem.

W Lidlu co tydzień organizowane są "ciche godziny". Co to znaczy?
AdobeStock
Newsy
W Lidlu co tydzień organizowane są „ciche godziny”. Co to znaczy?
W każdy piątek i sobotę w Lidlu zrobicie zakupy w nieco innych warunkach. Sprawdźcie szczegóły akcji.

W każdy piątek i sobotę we wszystkich sklepach sieci Lidl w godzinach 8-10 (w piątek) i 19-21 (w sobotę) organizowane są „ciche godziny”. Co to znaczy i skąd się wzięła taka inicjatywa? Cel jest bardzo szlachetny! „Ciche godziny” w Lidlu Sieć zdecydowała się na wprowadzenie „cichych godzin” w każdy piątek i sobotę w określonych godzinach. Ma to związek ze Światowym Dniem Świadomości Autyzmu. Inicjatywa ma na celu zwiększenie wśród społeczeństwa świadomości na temat autyzmu – w Polsce żyje bowiem aż 400 tysięcy osób dotkniętych autyzmem. W każdym przypadku objawy i sposób radzenia sobie z nimi wygląda nieco inaczej, jednak jednym z nich jest ograniczanie bodźców z zewnątrz. Wiele osób z autyzmem radzi sobie w codziennych sytuacjach tak, jak zdrowi ludzie, jednak wiele czynności sprawia im trudność. Jedną z nich jest robienie zakupów – ostre światło w sklepach i głośna muzyka, powodują duży dyskomfort u osób dotkniętych autyzmem. Świadomość na temat autyzmu w Polsce Na stronie internetowej sieci Lidl można przeczytać informacje o szczegółach na temat akcji „ciche godziny”: W celu ułatwienia codziennego funkcjonowania osobom ze spektrum autyzmu, Lidl Polska jako pierwsza sieć wprowadziła we wszystkich swoich sklepach tzw. ciche godziny. Głównym założeniem rozwiązania, jest zapewnienie odpowiednich warunków codziennego funkcjonowania osobom ze spektrum autyzmu. Raport z analizy badania ankietowego w sprawie dostosowania sklepów do potrzeb osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu przygotowany przez Fundację JiM wskazuje, że dla większości osób ze spektrum zakupy są negatywnym doświadczeniem, a najbardziej uciążliwymi czynnikami w ich trakcie jest hałas, mocne oświetlenie czy kolejki do kasy. Właśnie dlatego sieć...

jak sprawdzić czy mięso jest świeże
AdobeStock
Newsy
Jak sprawdzić świeżość towaru na dziale mięsnym? Zastosujcie 1 trik i wszystko będzie jasne
Supermarkety stosują mnóstwo sztuczek, które sprawiają, że sprzedawane tam produkty, wydają się być wyjątkowo atrakcyjne. Jak jest naprawdę i jak nie dać się na to złapać?

Handlowcy nieustannie pracują nad tym co zrobić, by klienci kupili w sklepach jak najwięcej produktów. Stosowanie różnych technik wpływających na konsumentów, dostało swoją własną nazwę (merchandising) i napisano na ten temat wiele podręczników. Nawet nie zdajecie sobie sprawy, jak dobrze przemyślany jest każdy metr kwadratowy dowolnego supermarketu! Specjaliści projektują cały sklep od wyboru kolorów, przez ustawienie regałów, półek, dobór oświetlenia czy muzyki. Dowiedzcie się, jakie sztuczki są stosowane, by skłonić was do kupienia jak największej ilości produktów i jak nie dać się na nie złapać! Triki marketingowe w sklepach Specjaliści od zachowań klientów doskonale wiedzą, jak na was wpłynąć. Używają różnych sztuczek i sposobów, które mają sprawić, że zrobicie o wiele większe zakupy niż planowaliście. Niektóre z tych trików czasami podchodzą wręcz pod oszustwo, dlatego lepiej dobrze je poznać, by być bardziej świadomym konsumentem. Poznajcie niektóre z nich. Ustawienie regałów Badacze zachowań konsumentów w sklepach dowiedli, że ludzie wchodząc do sklepu automatycznie patrzą najpierw w prawą stronę. To właśnie dlatego najczęściej na prawo od wejścia znajdują się bardzo atrakcyjne towary, choć część sklepów po prostu ustawia w tym miejscu na przykład koszyki, żeby klienci nie musieli ich szukać. Innym trikiem związanym z odpowiednim rozstawieniem regałów w sklepie, jest znajomość ścieżki klientów. Badacze obserwują sposób, w jaki ludzie poruszają się po sklepie i dzięki tej wiedzy mogą tak zaplanować rozstawienie regałów z różnymi kategoriami produktów, by zmusić was do przejścia przez cały sklep. Zauważyliście, że często dział z pieczywem znajduje się dość...

promocje
AdobeStock
Newsy
Otworzono nowy sklep. Tak niskich cen nie ma nigdzie w Polsce. Jeśli lubicie tanie zakupy, to coś dla was
Jeśli szukacie promocji, to warto skorzystać z tych oferowanych przez niedawno otwarty sklep spożywczy. Ceny powalają z nóg!

Wszyscy kochają dobre okazje! Sklepy nieustannie kuszą swoich klientów różnymi promocjami i ofertami. Niższe ceny, darmowe produkty przy zakupie kilku sztuk i inne okazje, mają zachęcić do robienia zakupów. Warto z nich skorzystać, zwłaszcza gdy planujecie na przykład duży obiad czy sporo wypieków. Do tego większość dań można mrozić, dlatego dobrym pomysłem jest ugotowanie czegoś na zapas, używając do tego produktów kupionych na promocji. Dzięki temu można całkiem sporo zaoszczędzić! Chleb z Internetu Przez pandemię koronawirusa coraz więcej sklepów przenosi swoją ofertę do sieci. Dotyczy to także sklepów spożywczych i warzywniaków! Klienci chętnie korzystają z takiej usługi, ponieważ dzięki temu mogą zrobić wygodnie zakupy bez wychodzenia z domu. Przydatne jest to także w przypadku osób chorych i starszych, które boją się chodzić między ludzi do sklepu w trakcie pandemii. Sklepy spożywcze zwykle swoją ofertę ograniczają do miasta i okolicznych miejscowości, by dostawca mógł zawieźć świeże produkty do klienta. W końcu trudno sobie wyobrazić bezpieczne wysłanie jajek pocztą! Ale takie towary jak dżem, miód albo kaszę jak najbardziej można zapakować i wysłać nawet na drugi koniec Polski. Nowy gracz na rynku Dotychczas w dużych miastach wiele osób korzystało z zakupów z dowozem oferowanych przez sieć Tesco, która niestety wycofuje się z Polski. Właściciele innych sklepów zaczęli zacierać ręce, ponieważ mają nadzieję na zapełnienie luki na rynku i zarabianie na zakupach dowożonych do domu. Takie plany miały pewnie inne duże sieci Carrefour i Auchan, jednak pojawiają się nowi gracze, którzy mogą nieco te plany pokrzyżować! Tydzień temu miało miejsce otwarcie nowego sklepu internetowego Barbora.pl, który oferuje dowóz...

Majówka już blisko. W Auchan cena grilla zwal z nóg. Takiej promocji jeszcze nie było
AdobeStock
Newsy
Auchan dostarczy wam zakupy... do bagażnika. Skorzystacie?
Auchan stopniowo wprowadza nowe rozwiązanie, które sprawi, że nie będziecie musieli nawet wysiadać z samochodu, aby zrobić duże zakupy. I to bez opłat za dostawę!

Nowe technologie wkraczają na rynek handlowy. Coraz więcej popularnych sieci ma w planach lub już wprowadziło innowacyjne rozwiązania, które mają ułatwić klientom robienie codziennych zakupów np. sklepy bezobsługowe . Nowe strategie sprzedaży to także odpowiedź na niedziele niehandlowe: coraz częściej supermarkety obchodzą zakaz handlu . Teraz sieć Auchan wprowadza nowe rozwiązanie dla zmotoryzowanych klientów. Zakupy zamówione przez internet zapakują wam do bagażnika pracownicy sklepu. Wystarczy podjechać pod najbliższy punkt! Jak skorzystać z Auchan Drive? Aby skorzystać z punktu oferującego dostawę zakupów do samochodu, należy wybrać swój sklep (jeśli jest dostępny w usłudze drive) na stronie auchan.pl. Następnie wybieracie i kompletujecie zakupy. Jeśli złożycie zamówienie przed południem – zamówienie będzie do odebrania jeszcze tego samego dnia. Obsługa pakuje produkty i dostarcza je do samochodu w ciągu zaledwie 5 minut od podjechania na parking. Odbieranie zakupów w ten sposób jest bezpłatne, a za samo zamówienie można zapłacić online lub przy odbiorze. „Zwracamy szczególną uwagę na to, by zapewnić komplementarność oferowanych przez nas form sprzedaży. Auchan Drive to kolejna z proponowanych przez naszą sieć ścieżek zakupowych, łączących zakupy tradycyjne z zakupami online (…) Wprowadzona w ubiegłym roku usługa click&collect, pozwalająca zamówić produkty online i odebrać je w we wskazanym sklepie, spotkała się z bardzo dużym zainteresowaniem – dziś mamy już 96 takich punktów odbioru w całym kraju. Teraz idziemy o krok dalej, dając klientom możliwość wyboru kolejnej formy dostawy zakupów – tym razem wprost do bagażnika samochodu, tak by jak najlepiej dostosować je do ich indywidualnych potrzeb” –...