Zjedzcie ten owoc przed snem a będziecie spali jak dziecko. Sprawdzony trik
AdobeStock
Newsy

Zjedzcie ten owoc przed snem a będziecie spali jak dziecko. Sprawdzony trik

Macie problemy z zaśnięciem i zastanawiacie się co zrobić, by szybko zasnąć? Podajemy wam garść porad na temat walki z bezsennością oraz prosty przepis wykorzystujący owoc, który pomaga szybciej zasnąć!

Coraz więcej ludzi szuka sposobów na bezsenność. Nic dziwnego, ponieważ problemy z zasypianiem to już choroba cywilizacyjna! Szybkie tempo życia i jasne ekrany smartfonów, telewizorów i komputerów to jedne z wielu przyczyn bezsenności. Na szczęście istnieje kilka sposobów na to, by ograniczyć ten problem nie stosując przy tym leków. Sprawdźcie, jak poradzić sobie z bezsennością.

Magda Gessler odpowiada na pytania

Jak szybko zasnąć? Sposoby na bezsenność

Jeżeli macie problemy z zaśnięciem, to na pewno przydadzą się wam podane poniżej metody. Wbrew pozorom nie ma w nich nic skomplikowanego, a niektóre z nich wymagają jedynie waszej silnej woli!

Zobacz także
Kupujecie taką herbatę? To chemiczna bomba, która zatruwa wasz organizm

Kupujecie taką herbatę? To chemiczna bomba, która zatruwa wasz organizm

Dodajecie do sałatki taki sos? To kardynalny błąd. Sałatka będzie bezwartościowa

Dodajecie do sałatki taki sos? To kardynalny błąd. Sałatka będzie bezwartościowa

Napar z melisy i rumianku

Herbatka ziołowa to jedna z najstarszych metod na ukojenie nerwów i lepszy sen. Bardzo dobrze sprawdzi się napar z takich ziół jak melisa, rumianek i szałwia, które działają uspokajająco i odprężająco. Taka herbatka wyciszy was przed snem i pozwoli szybciej zasnąć, a także szybciej zgubić dodatkowe kilogramy!

Odpowiednie warunki w sypialni

Bardzo ważne jest także zadbanie o otoczenie, w którym się śpi. Zawsze przed snem przewietrzcie swoją sypialnię i zmieniajcie pościel przynajmniej raz w tygodniu. Jeżeli przy waszych oknach znajdują się latarnie uliczne i inne źródła światła, to dobrze jest zainwestować w zasłony lub rolety zaciemniające.

Odpoczynek od smartfonu i komputera

Ekrany smartfonów, komputerów i telewizorów emitują światło o niebieskiej barwie, która działa na was pobudzająco i w efekcie zaburza naturalny rytm dobowy. Co najmniej godzinę przed położeniem się spać odłóżcie telefon i wyłączcie telewizor.

Lekka kolacja

Często jedną z przyczyn bezsenności jest objadanie się przed snem. Zjedzenie ciężkiej i obfitej kolacji sprawi, że wasz organizm, zamiast się wyciszyć i odprężyć, będzie zajęty trawieniem waszego posiłku. Kolację powinno się zjeść około 2-3 godziny przed położeniem się spać!

Awokado na bezsenność

Jednym z produktów, który świetnie się sprawdzi na kolację, jest awokado! Ten egzotyczny owoc można już bez problemu kupić w polskich sklepach w bardzo atrakcyjnych cenach. Zawiera potas i magnez, które poprawiają jakość snu.

Awokado świetnie pasuje do sałatek, koktajli, a nawet można z niego zrobić smaczny zamiennik masła! Spróbujcie sami!

Przepis na masło z awokado

Składniki:

  • 1 awokado
  • Sok z połówki cytryny
  • Szczypta soli

Przygotowanie:

  1. Przekrójcie awokado na pół i wyjmijcie pestkę. Wydrążcie cały miąższ i włóżcie do malaksera.
  2. Dodajcie sok z cytryny, szczyptę soli i zmiksujcie na jednolitą masę.

I gotowe! Masło z awokado będzie dobre przez kilka dni po przygotowaniu.

Czytaj także:

bezsenność sposoby
AdobeStock
Newsy
Macie problemy z zasypianiem? Ten sok w mig się z tym rozprawi
Wielu Polaków cierpi na bezsenność. Stres, korzystanie ze smartfonów i długie przesiadywanie wieczorami - wszystkie te czynniki składają się na problemy z zasypianiem. Zacznijcie pić ten sok, który pomoże wam zasnąć!

Coraz więcej osób cierpi na problemy z bezsennością. Zamiast stosować pigułki z apteki, pijcie regularnie ten naturalny sok! Uspokaja, wzmacnia odporność i świetnie smakuje – nie ma lepszego lekarstwa. Bezsenność – choroba cywilizacyjna Współcześnie bezsenność jest jedną z najczęstszych przypadłości, na którą skarżą się ludzie – szczególnie w krajach rozwiniętych. Co jest tego powodem? Socjologowie zwracają uwagę na problem silnego stresu obecnego w naszym życiu już od najmłodszych lat. Nastawieni na sukces, bardzo ciężko pracujemy od samego początku, a zewsząd gonią nas terminy i rodzice, nauczyciele, a później pracodawcy, którzy oczekują, że zadania zostaną wykonane „na wczoraj”. Do tego dochodzi zaburzony rytm dobowy przez wielogodzinne siedzenie przed telewizorem, komputerem i ekranem smartfona lub tabletu. Właściwości soku z wiśni Naturalnym remedium na bezsenność jest sok z owoców wiśni! Przeprowadzono badanie wśród osób cierpiących na problemy z zasypianiem. Podzielono ich na dwie grupy – jedna z nich przez kilka tygodni piła placebo (w tym przypadku dowolny, obojętny dla organizmu napój), a druga sok z wiśni. Wyniki badania były oszałamiające! Osoby będące w grupie, która piła sok stwierdziły, że o wiele łatwiej im się zasypiało i byli bardziej wyspani. Sok z wiśni na bezsenność Działanie soku z wiśni można wyjaśnić tym, że zawiera on melatoninę. To ona odpowiada za nasz prawidłowy sen oraz rytm dobowy. U osób cierpiących na bezsenność poziom melatoniny jest zaburzony i zaleca im się przyjmować ten hormon w tabletkach. Jednak po co brać leki, jeśli można pić naturalny i smaczny sok? Nie jest on co prawda tak skuteczny jak leki z melatoniną, ale zdecydowanie sprawdzi się przy łagodnych problemach z zasypianiem. Warto przez...

czego nie jeść na noc
AdobeStock
Newsy
Tych produktów pod żadnym pozorem nie jedzcie na kolację. Lepiej ich unikać
Wiecie, jak ogromny wpływ na jakość snu ma to, co zjecie na kolację? Sprawdźcie, czego nie powinno się jeść na noc!

Kolacja jest równie ważnym posiłkiem w trakcie dnia co śniadanie. Trzeba zwracać baczną uwagę na to, co znajdzie się wieczorem na talerzu, ponieważ ma to ogromny wpływ na jakość snu oraz zdrowie całego organizmu. Jeżeli pójdziecie spać głodni, będziecie mieli duże problemy z zaśnięciem. Jeśli jednak przejecie się przed spaniem, to również wasz sen będzie bardzo niespokojny. Jak znaleźć złoty środek? Zacznijcie od poznania produktów, których lepiej nie jeść przed położeniem się do łóżka! Kiełbasa i parówki Choć bardzo smaczne, parówki i kiełbaski nie są najlepszym pomysłem na kolację. Mogą powodować zgagę i refluks, a tym samym utrudniać zasypianie. Lepiej jeść te produkty na obiad! Brokuły Brokuły są fantastycznym źródłem żelaza i powinny je jeść zwłaszcza osoby zagrożone niedokrwistością. Jednak warzywa te powodują spore problemy ze wzdęciami, a te są gwarancją niespokojnego snu. Ból brzucha to ostatnie, czego byście sobie życzyli przed zaśnięciem! Warto jeść brokuły na obiad lub podwieczorek. Wołowina Czerwone mięso jest bardzo ciężkostrawne, dlatego zjedzone na kolację skutecznie utrudni wam zasypianie. Organizm zamiast się wyciszyć i regenerować będzie zajęty trawieniem mięsa, a wy nie będziecie mogli zasnąć. Pikantne potrawy Chilli, salsa i inne pikantne sosy i przyprawy nie są tym, co powinno się jeść na kolację! Mocno podrażniają układ pokarmowy, a u osób z wrażliwym żołądkiem mogą wywołać ból brzucha, biegunkę i niestrawność. Kolacja składająca się z tych dodatków może sprawić, że zamiast w wygodnym łóżku noc spędzicie w toalecie! Żółty ser Przez zawartość tyraminy żółte sery zaburzają pracę układu hormonalnego, co przekłada się na jakość snu. W dodatku u osób ze...