placki ziemniaczane z piekarnika
Adobe Stock
Newsy

Zdrowe placki ziemniaczane bez smażenia. Smak ten sam. Pycha

Polacy kochają placki ziemniaczane! Jednak biorąc pod uwagę sposób ich przygotowania, którym jest smażenie na głębokim tłuszczu, nie należą do często pojawiających się w naszej diecie dań. Na szczęście ten przysmak można przyrządzić również w piekarniku!
Weronika Kępa
grudzień 07, 2020

Placki ziemniaczane z piekarnika to o wiele zdrowsza wersja uwielbianego przez Polaków przysmaku. Bez obaw możesz podawać je swoim dzieciom. Nie zaszkodzą również twojej figurze. Przepis jest banalnie prosty, a wykonanie nie zajmie ci więcej niż godzinę!

Kasia gotuje z Polki.pl - Ciasto marchewkowe z orzechowym kremem

Przepis na placki ziemniaczane bez smażenia

Będziesz potrzebować

  • 3 duże ziemniaki
  • 1 cebula
  • 1 jajko
  • 3 łyżki otrębów owsianych
  • Olej 
  • Przyprawy: sól, pieprz

Przygotowanie

  1. Ziemniaki obierz ze skórki, a następnie zetrzyj na tarce na najmniejszych oczkach.
  2. Tak przygotowane ziemniaki odstaw na ok. 15 minut. W tym czasie powinny puścić wodę, którą następnie musisz wylać.
  3. Cebulę obierz, pokrój w niewielką kosteczkę i dodaj do masy ziemniaczanej. 
  4. Otręby zmiel przy pomocy meleksera na sypką masę przypominającą mąkę. Tak przygotowane umieść w misce z ziemniakami.
  5. W naczyniu umieść  również jajko, sól oraz pieprz. Całość dokładnie wymieszaj, aż do połączenia się składników.
  6. Blachę do pieczenia lub dużą foremkę wyłóż papierem do pieczenia, a następnie posmaruj cienką warstwą oleju.
  7. Z przygotowanej masy ziemniaczanej uformuj niezbyt duże placuszki ziemniaczane.
  8. Piekarnik nagrzej do 220 stopni  i umieść w nim blachę z placuszkami. Przysmak piecz przez ok. 35 minut, aż do zarumienienia się ziemniaków.

Gotowe!

Tak przygotowane placki ziemniaczane najlepiej smakują z sosem grzybowym lub mięsnym gulaszem. Możesz je również serwować na słodko - ze śmietaną i cukrem. Twoja rodzina będzie zachwycona!

Komentarze
schab duszony z fasola i kielbasa
Gotujmy.pl/WanilioweImprowizacj
Newsy Sycące danie na chłodne dni. Nikt nie oprze się temu schabowi z fasolką
Niezwykle rozgrzewające i sycące danie, które pokochają wszyscy domownicy.
Magda Borucińska
grudzień 07, 2020

Jesienne i zimowe dni sprawiają, że jesteśmy o wiele bardziej podatni na wyziębienie i infekcje. Aby temu zapobiec warto przygotowywać więcej sycących i pożywnych dań. Dodatek przypraw sprawi, że będą przyjemnie rozgrzewać organizm od środka. Danie jest bardzo łatwe do zrobienia – wystarczy dzień wcześniej namoczyć fasolę, a przed ugotowaniem podsmażyć mięso. Następnie wszystkie składniki wrzucamy do garnka i gotujemy do miękkości. Taka gęsta potrawka ze schabu z kaszą manną i sycącą fasolą z kiełbasą idealnie sprawdzi się zarówno na obiad, jak i na kolację. Z pewnością nasyci was na długie godziny. Przepis na schab duszony z fasolą i kiełbasą Składniki 1,2 kg schabu wieprzowego 150 g kiełbasy żywieckiej lub innej ulubionej 1 szklanka drobnej białej fasoli 1 cebula 1 czerwona papryka średniej wielkości 2 duże marchewki 2 duże łyżki koncentratu pomidorowego 2 łyżki posiekanej natki pietruszki 1 łyżka posiekanego koperku 1 łyżeczka pieprzu ziołowego lub zwykłego 1 łyżeczka papryki słodkiej w proszku 1 duża łyżka kaszy manny Sól i pieprz do smaku Listek laurowy Ziele angielskie 1 łyżeczka majeranku Przygotowanie Wieczorem zalej fasolę zimną wodą, żeby się namoczyła. Wody powinno być dwa razy tyle co fasolki. Rano odsącz i przełóż ją do dużego garnka. Pokrój paprykę w wąskie paski, a marchewki w plasterki i dorzuć do fasoli. Schab pokrój na mniejsze kawałki i dopraw solą, pieprzem ziołowym i słodką papryką. Cebulę pokrój w drobną kostkę i wymieszaj z mięsem. Całość przełóż na dużą patelnię i podsmaż, aż się zarumienią. Podsmażone mięso dodaj do garnka z warzywami. Na tej samej patelni podsmaż pokrojoną w kawałki kiełbasę. Dodaj do garnka. Drobno posiekaj natkę pietruszki...

Przeczytaj