Wszyscy myślą, że to połączenie jest trujące. To bzdura, jedzcie tak na zdrowie
Pixabay
Newsy

Wszyscy myślą, że to połączenie jest trujące. To bzdura, jedzcie tak na zdrowie

Na pewno ktoś kiedyś namawiał was do rezygnacji z tego połączenia. To bez sensu!
Anna Urbańska
maj 02, 2021

Produkty spożywcze mogą stawać się przez łączenie ich z innymi produktami zdrowe i bardziej wartościowe, lub tracić dużo na wartości. Niestety, wokół szkodliwości połączeń produktów krąży bardzo wiele mitów. Wiele z nich słyszeliście pewnie podczas spotkań rodzinnych, a może natknęliście się też na nieprawdziwe porady w internecie. Przedstawiamy wam dziś jeden bardzo popularny mit na temat połączenia produktów spożywczych. Jeśli faktycznie stosujecie się do tej zasady, naprawdę dużo tracicie!

Magda Gessler odpowiada na pytania

Mit na temat szkodliwości produktów

Chodzi o połączenie pomidora z ogórkiem. Wiele osób głosi, że przez zawartość askorbinazy, takie połączenie jest szkodliwe. To nieprawda!

Skąd wziął się mit o szkodliwości połączenia ogórka z pomidorem?

Propagatorzy tego mitu opierają się na tym, że świeże ogórki zawierają enzym askorbinazę. To enzym rozkładający kwas askorbinowy, czyli czynną formę witaminy C. Przez to łączenie ogórka (z askorbinazą) z pomidorem (źródłem witaminy C) ma być szkodliwe. Niektórzy idą nawet dalej i mówią, że wytwarzają się tam wtedy toksyny.

Czy można łączyć ogórka z pomidorem?

Świeże surowe ogórki faktycznie zawierają askorbinazę, czyli enzym rozkładający witaminę C. Dzieje się to jednak naprawdę w minimalnym stopniu. Poza tym, pomidory nie są wcale specjalnie znaczącym źródłem witaminy C w diecie. Jeśli chcielibyście stosować się do tej zasady, musielibyście unikać połączenia ogórków z każdym innym warzywem i owocem, bo prawie wszystkie zawierają witaminę C.

Jedzcie ogórki z pomidorami na zdrowie. Łączcie je w:

  • Sałatce greckiej
  • Różnorodnych wiosennych sałatkach
  • Sałatce szopskiej popularnej w Bułgarii
  • Tradycyjnej gruzińskiej sałatce z ogórków, pomidorów i orzechów włoskich
  • Na wiosennych kanapkach

Zobacz także

Warzywa i owoce bogate w witaminę C

Jeśli boicie się, że nie dostarczacie dostatecznej ilości witaminy C, zacznijcie jeść te produkty. To prawdziwe bomby witaminowe.

  • Czerwona papryka
  • Truskawki
  • Natka pietruszki
  • Kiwi
  • Mandarynki, pomarańcze i inne cytrusy

Na witaminę C znacznie gorzej niż askorbinaza działa temperatura. Jedzcie wiec warzywa i owoce na surowo, codziennie.

Czytaj także:

Komentarze