Kobieta, długie włosy
Pixabay/StockSnap
Newsy

Wprowadźcie tę zmianę w diecie, a wasze włosy będą rosły jak szalone. Wystarczy...

Na kondycję skóry i włosów mają wpływ nie tylko preparaty zewnętrzne. Co prawda odpowiednio dobrane kosmetyki to podstawa dbania o siebie, jednak dla podwojonej skuteczności na organizm trzeba działać także od wewnątrz.
Aleksandra Jaworska
styczeń 04, 2021

Na zdrowych włosach zależy nie tylko kobietom. Ich wygląd jest spowodowany nie tylko dbałością o zabiegi pielęgnacyjne i częste wizyty w drogeriach. To co jecie, podziała na nie w pierwszej kolejności.

Kasia gotuje z Polki.pl - Ciasto marchewkowe z orzechowym kremem

Jesteś tym, co jesz

Nie bez przyczyny uważa się, że jedzenie ma wpływ na to jak funkcjonuje człowiek. Wszystkie produkty, jakie wrzucacie do koszyka podczas codziennych zakupów, mają znaczenie dla waszego zdrowia. Niektóre produkty spożywcze wspomagają nas w sposób szczególny.

Dietetycy od lat biją na alarm o zmianę nawyków żywieniowych. Miałaby ona dotyczyć obszaru codziennych rytuałów i rezygnacji z przekąsek, które w żaden sposób nie przysługują się zdrowiu. Najważniejsze, by w codziennej diecie nie zapominać o warzywach i owocach.

Właśnie one nie tylko mają niewiele kalorii, ale i witaminy w nich zawarte działają w korzystny sposób na wasze włosy, skórę i paznokcie. Czasami nie ma potrzeby sięgania po kolejne drogie tabletki. Wystarczy kilka naturalnych produktów i zauważycie poprawę w wielu obszarach.

Jak naturalnie pobudzić wzrost włosów?

Z łysieniem i wypadaniem włosów boryka się coraz więcej osób. To nie tylko domena mężczyzn, kobiety narzekają na włosy równie często. Czupryna, która nie spełnia waszych oczekiwań może w znaczący sposób wypłynąć na wygląd i samopoczucie. Obniżone poczucie własnej wartości, wstyd i ograniczenie kontaktów towarzyskich, to tylko niektóre z następstw problemów z włosami.

Nie każdego stać także na przeszczep włosów lub równie kosztowne zabiegi kosmetyczne. Czasami wystarczą naturalne metody. Niektóre są niezwykle skuteczne. Jedną z nich jest systematyczny masaż głowy. Warto dbać o odpowiednie ukrwienie skóry głowy.  Możemy sami pobudzić krążenie w skórze głowy i poprawić odżywienie cebulek.

Wystarczy codzienny kilkuminutowy, masaż głowy. Najlepiej wykonywać go opuszkami palców, przesuwając nimi po skalpie kolistymi ruchami. Możecie korzystać też z wcierek, olejków, ale i i porządnych szczotek z naturalnego włosia. Tu sprawdzi się szczególnie szczecina dzika i włókna agawy. Kilka tygodni masażu głowy powinno przynieść wam rewelacyjne rezultaty. 

Najważniejsza dla włosów jest odpowiednia dieta 

Dostarczenie organizmowi wszystkich niezbędnych substancji to gwarancja sukcesu pod względem włosów. Jeśli znajdujecie jeszcze miejsce dla fast foodów i słodkich przekąsek, zastąpcie je owocami, warzywami, ziarnami, chudym mięsem i orzechami. 

Te ostatnie, uważane kiedyś za bardzo kaloryczne, poleca się nie tylko osobom borykającym się z problemami dotyczącymi włosów. Orzechy takie jak migdały, orzechy laskowe, orzechy nerkowca, orzechy brazylijskie i pistacje - to pożywne pokarmy o bardzo wysokiej wartości odżywczej.

Co zawierają orzechy?

  • zdrowe kwasy tłuszczowe jednonienasycone

  • kwasy tłuszczowe wielonienasycone

  • białko

  • błonnik rozpuszczalny

  • błonnik nierozpuszczalny

  • witaminy: E i K, kwas foliowy, tiaminę

  • składniki mineralne takie jak: magnez, miedź, potas i selen

  • karotenoidy, przeciwutleniacze i związki fitosteroli

Wszystkie wymienione wyżej substancje są potrzebne włosom, ale i co udowodniono naukowo, są niezwykle korzystne dla zdrowia. Orzechy są kaloryczne, ponieważ zawierają sporo tłuszczów. Pamiętajcie jednak, że są to zdrowe tłuszcze nienasycone, niezbędne dla organizmu, w tym dla kondycji naszych włosów.

Zresztą sprawdźcie sami!

 

 

Komentarze
Domowe kostki rosołowe
Gotujmy.pl/światzpiernika
Newsy Skład popularnych kostek rosołowych przeraża. Zrobicie je sami z naturalnych składników, które macie w kuchni
Od lat powtarza się ostrzeżenia na temat używania kostek rosołowych. W swoim składzie mają one bowiem ogrom szkodliwych dla zdrowia substancji. Czym je zastąpić?
Aleksandra Jaworska
styczeń 04, 2021

Rosół to jedna z najzdrowszych zup. Rozgrzewa, wzmacnia i doda wam energii. Sezon jesienno-zimowy to idealny czas na rosół w formie dania głównego. Pełen witamin i wartości odżywczych, stanowi domowy lek w sezonie przeziębień i grypy. Znamy sposób, jak go przyrządzić bez sięgania po kupne kostki rosołowe. Popularnym dodatkiem do rosołu jest kostka rosołowa Prawdziwym rosołem można nazwać wywar z warzyw i mięsa. Znajdziecie w nim warzywa takie jak: marchew, pietruszka, seler, ziele angielskie, liść laurowy, cebula i czosnek. Dodatkiem do wywaru jest też kostka rosołowa. Można z niej zrezygnować już na starcie i bez żalu. Co znajduje się w kostkach rosołowych? Ich głównym składnikiem są tłuszcze utwardzone, które można uznać za jedną z przyczyn miażdżycy. Odkładają się one w tętnicach, blokując przepływ krwi. Nie pełnią żadnej roli fizjologicznej w organizmie. Co więcej, podczas procesu utwardzania, powstają kwasy trans. Mają one szkodliwe dla organizmu działanie. Odpowiadają za procesy prozapalne, zauważa się, że są czynnikiem rozwoju nowotworów. Elementy, które znajdują się najwyżej na liście składników kostek, to także sól, olej planowy i wzmacniacze smaku. Ale na tym nie koniec! Kolejna substancja, którą znajdziecie we wszystkich kostkach, to  glutaminian sodu, czyli substancja mająca silna działanie uzależniające. Przyzwyczaja wasz organizm do nienaturalnego smaku, co z kolei powoduje, że smaki naturalne przestają być dla was odczuwalne. W kostkach rosołowych nie brakuje też soli, która w nadmiarze szkodzi podobnie jak cukier. Cukry, które wyczuwacie z kostce rosołowej pełnią rolę wypełniacza i powstają w efekcie rozkładu skrobi. Kostki rosołowe, choć mogą wydawać się łagodne i słodkawe, nie nadają się...

Przeczytaj