Chociaż jeszcze do niedawna to Lidl figurował jako najtańsza sieć w Polsce – obecnie zajmuje w rankingu miejsce poza podium. Zwycięzcą badania nie została także Biedronka, która uważana jest często za najtańszy ze sklepów. W najświeższym notowaniu liderem została francuska sieć Auchan.

Który supermarket w Polsce jest najtańszy?

Dzięki skutecznemu marketingowi i reklamom bardzo często to Biedronka uznawana jest za najtańszy sklep. Nie jest to jednak prawda – wiele produktów można dostać taniej w innych sklepach. 


Badania ASM Sales Force Agency wykazały, że chociaż Biedronka nie jest sklepem, w którym można zrobić najtańsze zakupy, nadal plasuje się pierwszej trójce najbardziej opłacalnych sieci. Przykładowo, w lutym najmniej wydawaliście na produkty spożywcze w Lidlu, jednak już w marcu znacznie niższe rachunki płaciliście w Auchan.

Najtańsze zakupy w Auchan

Agencje badające przeciętną wysokość rachunku za zakupy spożywcze porównują ceny kompletując koszyki pełne takich samych lub bardzo podobnych produktów. Badacze sprawdzają łączną wartość nawet 40 produktów, często marek własnych różnych sklepów oraz najpopularniejszych marek na rynku.
W marcu za koszyk zawierający podstawową, popularną wędlinę, nabiał, pieczywo, słodycze i inne produkty zapłacilibyście:

Zobacz także:

  • 212,33 zł w Auchan
  • 218,87 zł w Makro  -jednak należy pamiętać, że jest to sieć, w której kompletuje się zamówienia w wielopakach i ilościach hurtowych
  • 219,93 zł w Biedronce 
  • 221,80 zł w Lidlu

Warto jednak wspomnieć, że ceny te spadły w porównaniu z pierwszym kwartałem poprzedniego roku. Największy spadek cen zanotowano w sklepach sieci Lidl (6,92 proc.), a drugi w kolejności w Makro (6,58 proc.).

Z kolei najdroższe zakupy niezmiennie możecie zrobić w sklepach internetowych. Posiadają one nie tylko nieco wyższe ceny, ale także doliczają koszty obsługi i dowozu, które sprawiają, że za koszyk zakupów zapłacicie średnio o 19 proc. więcej niż w stacjonarnych supermarketach. 

Czytaj też: