Klienci niektórych sklepów sieci Kaufland i Lidl mogli się zdziwić, gdy wydano im paragon wydrukowany na niebieskim papierze. Niedługo takie paragony dostaniecie we wszystkich sklepach tych sieci – sprawdźcie, dlaczego.

Niebieskie paragony w Kauflandzie i Lidlu

W Kauflandzie i Lidlu można się od jakiegoś czasu spotkać z niebieskimi paragonami. To nowe rozwiązanie stosowane jest już od końca lutego w Niemczech, na Słowacji i w Czechach, a teraz także w Polsce. Zmiana dotyczy tych dwóch popularnych sieci, ponieważ należą do jednego właściciela, Grupy Schwarz.

Wprowadzenie paragonów na niebieskim papierze jest częścią działalności Grupy w ramach zrównoważonego rozwoju. O szczegółach informuje sieć Kaufland w komunikacie:

Innowacyjny, niebieski papier termiczny na nowym paragonie posiada certyfikat FSC i pochodzi z odpowiedzialnej gospodarki leśnej. Paragon jest produkowany bez chemicznych wybielaczy, jest odporny na działanie promieni słonecznych i może być trwale archiwizowany bez blaknięcia

Ekologiczne paragony

Z tyłu każdego paragonu znajduje się informacja o tym, że został on wykonany ze specjalnego papieru termicznego. Taki papier jest odporny na blaknięcie, nawet wówczas, gdy trzyma się go w wilgotnych warunkach. Co więcej, paragony można wyrzucać do pojemników na papier, dzięki czemu zostaną poddane recyklingowi.

Zobacz także:

Według informacji od Mai Szewczyk, dyrektor działu komunikacji korporacyjnej w Kauflandzie, paragony niedługo pojawią się we wszystkich sklepach sieci:

Rozwiązanie to, które wprowadziliśmy w kwietniu do wybranych sklepów w ramach testów, będzie stopniowo wdrażane w kolejnych lokalizacjach

Czym jest zrównoważony rozwój?

Dziś większość dużych firm stosuje zasady zrównoważonego rozwoju w swojej działalności. Oznacza to taki rozwój firmy, by zaspokajane były potrzeby społeczeństwa przy jednoczesnym nieograniczaniu zasobów i możliwości rozwoju dla przyszłych pokoleń. Firmy działające zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju prowadzą swoją działalność tak, by nie zaburzała ona rozwoju społeczeństwa, gospodarki i środowiska naturalnego. Przykładem jest zmiana papieru, na którym drukuje się paragony w sklepach na ekologiczny, by zmniejszyć negatywny wpływ sklepów na środowisko.

Czytaj także: