O karze dla Biedronki, nałożonej przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów pisaliśmy już w marcu, gdy został ogłoszony wyrok. Przypomnimy więc, na czym polegało wykroczenie Biedronki.

Klienci skarżyli się, że sieć rozdaje bony rabatowe, ale nie informuje jak można je zrealizować. Regulaminy udostępnia dopiero w ostatnim dniu promocji, a to w regulaminach znajdują się szczegóły dotyczące na przykład listy produktów objętych promocją. Gdy okazywało się, że zakupione przez klientów produkty nie są nią objęte, dyskont odmawiał uznania reklamacji i przyjęcia zwrotu towarów.

Biedronka przeprowadzi szkolenie, quiz i rozda klientom bony

Zamiast tradycyjnie rozdawać bony rabatowe za zakupy, tym razem Biedronka zdecydowała się na przeszkolenie klientów. Szkolenie prowadzone online ma edukować klientów w zakresie przysługujących im praw. Będzie poruszało tematy prawne, począwszy od prawa do informacji, o cenach i zasadach promocji, poprzez prawo do zwrotu i reklamacji. Będzie dotykało też takich szczegółów prawa konsumenckiego, jak to czym się różni gwarancja od rękojmi.

Szkolenia będą odbywać się w 4 turach: 20 września, 28 września, 5 października i 12 października. W każdej turze klienci będą walczyć o 125 000 bonów o wartości 15 zł każdy. Bony otrzymają ci, którzy zgłoszą się po nie pierwsi.

Zobacz także:

Warunki otrzymania bonu:

  • zapoznanie się ze szkoleniem na stronie Biedronki,
  • rozwiązanie quizu z 10 pytaniami,
  • podanie numeru telefonu.

Bony zostaną przesłane smsem w postaci kodu rabatowego, na podany przez klienta numer telefonu, w ciągu 7 dni od zakończenia publikowania szkolenia. Uczestnicy promocji będą mieli 3 miesiące na realizację bonu w sklepach Biedronka.

Czy tym razem na czas Biedronka poda regulamin promocji?

Dyskont zaczął od komunikacji i ogłoszenia startu akcji:

Szanowni Państwo, Informujemy, że Jeronimo Martins Polska S.A. uruchomiło nieodpłatne szkolenie dla konsumentów, w wyniku którego pierwszych 500.000 Konsumentów, którzy ukończą szkolenie otrzyma bon rabatowy w kwocie 15 złotych na zakupy produktów w sklepach sieci Biedronka. Szkolenie dla konsumentów w formie platformy e-learningowej oraz szczegółowe informacje o warunkach ww. akcji znajdziecie Państwo na stronie: https://szkolenie.biedronka.pl. Niniejszy komunikat zostaje opublikowany w związku z decyzją Prezesa UOKiK nr RBG-1/2021 z dnia 2 marca 2021 r., dotyczącą postępowania w przedmiocie organizowania i prowadzenia akcji promocyjnych w sklepach sieci Biedronka.

I tym razem, dokładnie w dniu startu pierwszej tury szkoleń, poinformował o szczegółach akcji publikując szczegółowy regulamin To już pierwsza pozytywna zmiana.

A czy realizując karę UOKIKU Biedronka zrozumiała z czym klienci mieli problem i sprecyzowała jak zrealizować bon? Oceńcie sami:

1. Warunkiem skorzystania z bonu rabatowego w Sklepie Biedronka jest okazanie kasjerowi ważnego, niewykorzystanego wcześniej kodu rabatowego nie później niż przed dokonaniem płatności za zakupy.

2. Kod rabatowy zostanie wprowadzony na kasie przez kasjera Sklepu Biedronka.

3. Wykorzystanie bonu rabatowego będzie powodowało zmniejszenie wartości dokonywanych przez konsumenta zakupów w Sklepach Biedronka, bez ustalania ich minimalnej kwoty.

4. W przypadku dokonania zakupu towarów lub usług o wartości wyższej niż wartość bonu towarowego, konsument jest zobowiązany do zapłaty różnicy dowolnym środkiem płatności akceptowanym w Sklepach Biedronka.

Źródło: Radio Zet, Bankier.pl