sok z suszonych śliwek
Adobe Stock
Newsy

Ten napój dosłownie wymiata złogi i zanieczyszczenia z jelit. Wystarczy 1 szklanka codziennie

Nie od dziś wiadomo, że suszone śliwki potrafią zdziałać cuda w ludzkim organizmie. Ich cenne właściwości doceniają przede wszystkim osoby zmagające się z problemami trawiennymi i cierpiące na zaparcia. Niewielu jednak wie, że regularne spożywanie tych owoców może również przyczynić się do usunięcia nagromadzonego w jelitach tłuszczu.

Eksperci przyznają, że suszone śliwki są o wiele cenniejsze niż świeże, szczególnie jeśli chodzi o węgierki i renklody. Bowiem zawierają niemal 5 razy więcej witaminy A oraz błonnika, który czyni z nich niezawodny środek przeczyszczający. Po ich spożyciu wasz przewód pokarmowy zostanie idealnie oczyszczony z nagromadzonego w komórkach tłuszczu, a także niedobrego cholesterolu.

Magda Gessler odpowiada na pytania

Cenne właściwości suszonych śliwek

Śliwki mają o wiele więcej cennych właściwości niż wielu mogłoby się wydawać. Zawarte w nich witaminy z grupy B pozytywnie wpływają między innymi na ludzki układ nerwowy oraz samopoczucie. Badania dowodzą także, że regularne spożywanie tych owoców chroni przed chorobami nowotworowymi oraz miażdżycą.

Nie można zapomnieć, że śliwki wspaniale oczyszczają wątrobę, wzmacniają kości, obniżają ciśnienie, a nawet przyspieszają i wspomagają proces odchudzania. Jeśli chcecie korzystać z ich właściwości pełną gębą, zadbajcie o to, by codziennie dostarczać chociaż ich niewielką ilość do organizmu. W dotrzymaniu postanowień pomoże wam ten niesamowity napój.

Przepis na domowy sok z suszonych śliwek

Składniki:

  • 6 suszonych śliwek
  • 2 szklanek wody
Zobacz także
Herbata z imbiru przyspiesza metabolizm i odchudza. Kilka cm mniej w biodrach

Herbata z imbiru przyspiesza metabolizm i odchudza. Kilka cm mniej w biodrach

Ta woda skutecznie odchudza. Już po 3 dniach brzuch będzie mniejszy

Ta woda skutecznie odchudza. Już po 3 dniach brzuch będzie mniejszy

Przygotowanie:

  1. Śliwki oczyśćcie z pestek, a następnie przekrójcie każdą z nich na pół.
  2. Tak przygotowane owoce umieśćcie w dużym słoiku (najlepiej litrowym).
  3. W czajniku zagotujcie ok. 1 litr wody, a następnie zalejcie nią umieszczone w słoiku śliwki. Całość odstawcie do wystudzenia.
  4. Po kilkunastu lub kilkudziesięciu minutach (kiedy woda już całkowicie wystygnie) zakręćcie szczelnie słoik i umieśćcie go w lodówce na co najmniej 1 dobę (24 godziny).
  5. Następnego dnia wyjmijcie słoik z lodówki, odkręćcie go i zblendujcie jego zawartość na gładko. 

Gotowe!

Tak przygotowany napój przechowujcie w lodówce nie dłużej niż przez 7 dni. Pijcie po 200 ml dziennie. Pamiętajcie jednak, by robić to na czczo, w innym przypadku spożywanie koktajlu nie przyniesie zbyt dużych rezultatów.

Źródło: gotujmy.pl, medonet.pl

odchudzanie
Adobe Stock
Newsy
To tanie śniadanie sprawia, że kilogramy lecą w dół. Zróbcie je z tych 5 składników, a zrzucicie nawet 6 kg w miesiąc
Nie macie czasu na przygotowanie śniadania, a chcielibyście zadbać o swoją sylwetkę? Nic prostszego! Przygotujcie to ekspresowe danie, a kilogramy będą lecieć w dół jak szalone!

Często spiesząc się rano do pracy, wiele osób zapomina o śniadaniu. W drodze łapie drożdżówkę lub inną kaloryczną przekąskę. Taki rytuał na dłuższą metę może skutkować przybraniem na wadze. Dla takiej grupy najlepszą opcją są szybkie w przygotowaniu posiłki, które można również zabrać ze sobą do pracy. Idealnie w tej kwestii sprawdzi się to danie. Jest pyszne, ekspresowe, a przede wszystkim niskokaloryczne. Spożywanie takiego śniadania sprawi, że wasza waga zacznie spadać. Właściwości zdrowotne kefiru Kefir jest jednym z cenniejszych produktów z kategorii nabiału, które warto włączyć do codziennej diety. Zawiera wiele wartości odżywczych, takich jak witaminy z grupy B, kwas foliowy, wapń czy magnez. Jego regularne spożywanie, przyczynia się do lepszego funkcjonowania organizmu. Wśród wartościowych właściwości należy wyróżnić: idealny i naturalny probiotyk, wspiera rozwój właściwej flory bakteryjnej, uniemożliwia rozwój bakterii chorobotwórczych, wspomaga trawienie, zapobiega zaparciom, zmniejsza ryzyko wystąpienia osteoporozy, pozytywnie wpływa na układ immunologiczny czy obniża poziom cholesterolu. Kefir jest idealnym dodatkiem do wielu dań, ale może stanowić także podstawę do różnego rodzaju koktajli zdrowotnych. Odchudzający koktajl z kefirem Najlepszą opcją dla osób wiecznie zabieganych jest koktajl w postaci śniadania. Można go przyrządzić już dzień wcześniej, przechowywać przez noc w lodówce, a rano wystarczy chwycić go w rękę. To ekspresowy posiłek, a jednocześnie bardzo sycący i zdrowy. Dzięki zawartości siemienia lnianego, płatków owsianych, suszonych śliwek, kakao i kefiru, stanowi w pełni zbilansowane danie. Poza tym jest tanie. Regularne picie tego koktajlu dostarcza organizmowi wielu niezbędnych składników, a także pozytywnie...

wigili
Adobe Stock
Newsy
Pyszne śniadanie, które pomoże schudnąć po świętach. Wystarczy 1 składnik z Wigilii
To pewne. Po świętach wielu z nas będzie próbowało zrzucić kilka zbędnych kilogramów. Przy okazji możemy wykorzystywać świąteczne zapasy.

Suszone śliwki to produkt, który wykorzystujemy na świętach do wielu dań. Będą stanowiły słodki akcent w bigosie, wypełnią pieczeń ze schabu, a także będą podstawowym składnikiem kompotu z suszu. Jeśli po świętach zostanie nam sporo suszonych śliwek – nie ma powodów do obaw. Możemy je świetnie wykorzystać w jednym z odchudzających śniadań. Kiedy minie już świąteczne obżarstwo, czas wrócić do mniej tłustego i zdrowszego dla naszego organizmu pokarmu. Więcej błonnika, więcej białka – te hasła powinny nam przyświecać po świętach. Świetnie wpisze się w takie postanowienie nasze pyszne śniadanie, czyli koktajl ze śliwek, kefiru i płatków owsianych. Taki pokarm to nie tylko ulga dla naszego układu trawiennego po ciężkich, świątecznych potrawach. To także sposób na pozbycie się toksyn i poprawienie pracy jelit. Tego rodzaju posiłek możemy przygotować dzień wcześniej, bez straty walorów smakowych. Za to zyskamy trochę cennego czasu po przebudzeniu. Przepis na pyszny koktajl ze śliwek Składniki: Ok. 8 śliwek suszonych (nadadzą się także śliwki wędzone) 1 szklanka kefiru 2 łyżki płatków owsianych błyskawicznych 1 łyżeczka kakao 1 łyżeczka siemienia lnianego Przygotowanie: Zalewamy suszone śliwki ok. 100 ml wrzącej wody i pozwalamy im na to, by zmiękły. Resztę składników wkładamy do naczynia i mieszamy. Następnie miksujemy z pokrojonymi na drobne kawałki śliwkami. Podajemy od razu lub wkładamy na noc do lodówki i jemy rano na śniadanie. 

Kompot z suszu z przepisu Magdy Gessler. Dodajcie na koniec ten owoc a bardzo zyska na smaku
ONS/AdobeStock
Newsy
Kompot z suszu z przepisu Magdy Gessler. Dodajcie na koniec ten owoc, a bardzo zyska na smaku
Kompot z suszu to nieodłączny element w czasie Świąt Bożego Narodzenia. Przygotujcie go sami w domu. To naprawdę proste.

Wiele osób nie potrafi sobie wyobrazić wigilijnej wieczerzy bez tradycyjnego, przygotowanego samodzielnie w domu kompotu z suszu. Taki kompot smakuje o wiele lepiej od kupowanych napojów i soków, a także potrafi wydobyć prawdziwą magię świąt. Czy wiecie, że suszone owoce doskonale wpływają na trawienie, regulują pracę jelit oraz przyspieszają metabolizm? Tym bardziej przygotujcie kompot z suszu na jutrzejszą wieczerzę. Nie tylko będzie wam świetnie smakował, ale też pomoże wam lepiej strawić wigilijne potrawy. Dlaczego warto włączyć do diety suszone owoce? Korzyści płynące z jedzenia suszonych owoców, są wprost niebywałe. Suszone owoce są bardzo pożywne. Jeden kawałek suszonego owocu zawiera mniej więcej taką samą ilość składników odżywczych jak owoc świeży. Suszone owoce zawierają do 3,5 razy więcej błonnika, witamin i składników mineralnych niż świeże owoce. Suszone owoce są doskonałym źródłem przeciwutleniaczy, zwłaszcza polifenoli. Spożywanie suszonych owoców wiąże się ze zwiększonym spożyciem składników odżywczych i zmniejszonym ryzykiem otyłości. Spożywanie suszonych owoców może poprawić kontrolę poziomu cukru we krwi, obniżyć ciśnienie krwi i poziom cholesterolu we krwi, a także zmniejszyć stan zapalny. Przepis na kompot z suszu Magdy Gessler Jeśli przekonaliśmy was do przygotowania świątecznego kompotu, zróbcie go z przepisu Magdy Gessler. Słynna restauratorka i gwiazda TVN, przygotowuje go na bazie suszonych gruszek, śliwek i jabłek z dodatkiem miodu, cynamonu i goździków. Na koniec Gessler dodaje do swojego kompotu pewien owoc, który kroi w plastry. Sprawdźcie jej pomysł na tradycyjny wigilijny kompot. Składniki: 100 g suszonych jabłek 100 g suszonych śliwek 100 g...

koreczki śledziowe przepis
Gotujmy.pl
Newsy
Pyszne koreczki śledziowe polecają się na sylwestrową przekąskę
Nie oszukujmy się, po Wigilii śledzie jeszcze długo goszczą w naszych lodówkach. Jeśli wy również obserwujecie nadmiar tego smakołyku, koniecznie spróbujcie z niego przyrządzić prostą, sylwestrową przekąskę – koreczki z pomarańczą i śliwką. Wasi goście będą zachwyceni!

Choć na pierwszy rzut oka to połączenie może wydawać się dziwne, w rzeczywistości ryba z pomarańczą i śliwką smakuje naprawdę wybornie! W końcu w kuchni ogranicza was tylko wyobraźnia, a kto nie ryzykuje ten szampana nie pije. Pamiętajcie o tym podczas sylwestra!  Przepis na koreczki śledziowe Składniki 10 filetów śledziowych 10 suszonych śliwek 2 pomarańcze 300 ml oleju lnianego Wykałaczki Podane proporcje powinny wystarczyć na 20 koreczków. Przygotowanie Filety śledziowe dokładnie i kilkukrotnie wypłuczcie w wodzie, a następnie każdy z nich przekrójcie w połowie wysokości. Pomarańcze dokładnie umyjcie, umieśćcie w misce odpornej na wysokie temperatury i zalejcie wrzątkiem.  Z tak przygotowanych cytrusów zetrzyjcie wierzchnią skórkę, resztę obierzcie, zetnijcie biały miąższ i podzielcie pomarańcze na części. Suszone śliwki przekrójcie na pół. Na każdy filet nałóżcie jedną połówkę śliwki, jedną część pomarańczy i trochę skórki startej z cytrusa. Całość zawińcie w koreczek i przekłujcie wykałaczką. Tak przygotowaną przekąskę umieśćcie na dużym, głębokim talerzu, zalejcie olejem lnianym i wstawcie do lodówki na całą noc. Gotowe! Źródło: gotujmy.pl