Jeśli wydaje się wam, że jesteście odporni na sztuczki supermarketów i nie dajecie się na nie nabrać? Na pewno nie wiedzieliście o tych wszystkich trikach, przez które podświadomie kupujecie więcej.
Sztuczki sklepów by klienci kupili więcej
Światło, układ półek, muzyka… w supermarketach nic nie jest przypadkowe. Wszystko przemyślane jest w ten sposób, żebyście kupili jak najwięcej. Poznajcie te triki:
Przemeblowanie w sklepach
Co jakiś czas wasze supermarkety zmieniają układ produktów i robią tak zwane „przemeblowanie”? To nie przypadek. Wszystko ma na celu zatrzymanie was w sklepie. Jeśli macie stały asortyment produktów, które kupujecie zawsze w danym supermarkecie, być może poruszacie się w nim od półki do półki i nie rozglądacie się za mocno za innymi produktami. To powód dla którego co jakiś czas sklepy zmieniają swój układ. Chodzi o to żeby zatrzymać klienta jak najdłużej w sklepie. Jeśli będziecie pogubieni w różnych alejkach, większa szansa, że traficie na różne produkty, które postanowicie kupić.
Rozpylanie zapachu pieczywa
W sklepach w których występuje świeże pieczywo, często rozpyla się zapach świeżych wypieków, by pobudzić wasze zmysły i zachęcić do zakupów. Piekarnie w marketach nie działają przez całą dobę, ale atrakcyjny zapach unosi się tam przez cały czas. To nie przypadek.
Zobacz także:
Rozkładanie podstawowych produktów w różnych miejscach sklepu
Jeśli osoby odpowiedzialne za układ sklepu chciałyby ułatwić wam zakupy, wszystkie podstawowe produkty znajdowałyby się blisko siebie. Tymczasem często zęby kupić chleb, masło, jajka i wędliny trzeba przejść przez cały sklep. To także okazja do wrzucania innych produktów do koszyka.
Słodycze i inni kusiciele przy kasach
Czekając na swoją kolej do zakupu produktów, dalej możecie być skuszeni. To idealna okazja, żeby złapać waszą uwagę i skusić do wrzucenia do koszyka produktów takich jak:
- Słodycze i batony
- Gumy do żucia
- Żelki i gumy rozpuszczalne
- Orzechy
- Czekolady
Wiedzieliście o tych sposobach?