Jeśli wydaje się wam, że jesteście odporni na sztuczki supermarketów i nie dajecie się na nie nabrać? Na pewno nie wiedzieliście o tych wszystkich trikach, przez które podświadomie kupujecie więcej.

Sztuczki sklepów by klienci kupili więcej

Światło, układ półek, muzyka… w supermarketach nic nie jest przypadkowe. Wszystko przemyślane jest w ten sposób, żebyście kupili jak najwięcej. Poznajcie te triki:

Przemeblowanie w sklepach

Co jakiś czas wasze supermarkety zmieniają układ produktów i robią tak zwane „przemeblowanie”? To nie przypadek. Wszystko ma na celu zatrzymanie was w sklepie. Jeśli macie stały asortyment produktów, które kupujecie zawsze w danym supermarkecie, być może poruszacie się w nim od półki do półki i nie rozglądacie się za mocno za innymi produktami. To powód dla którego co jakiś czas sklepy zmieniają swój układ. Chodzi o to żeby zatrzymać klienta jak najdłużej w sklepie. Jeśli będziecie pogubieni w różnych alejkach, większa szansa, że traficie na różne produkty, które postanowicie kupić.

Rozpylanie zapachu pieczywa

W sklepach w których występuje świeże pieczywo, często rozpyla się zapach świeżych wypieków, by pobudzić wasze zmysły i zachęcić do zakupów. Piekarnie w marketach nie działają przez całą dobę, ale atrakcyjny zapach unosi się tam przez cały czas. To nie przypadek.

Zobacz także:

Rozkładanie podstawowych produktów w różnych miejscach sklepu

Jeśli osoby odpowiedzialne za układ sklepu chciałyby ułatwić wam zakupy, wszystkie podstawowe produkty znajdowałyby się blisko siebie. Tymczasem często zęby kupić chleb, masło, jajka i wędliny trzeba przejść przez cały sklep. To także okazja do wrzucania innych produktów do koszyka.

Słodycze i inni kusiciele przy kasach

Czekając na swoją kolej do zakupu produktów, dalej możecie być skuszeni. To idealna okazja, żeby złapać waszą uwagę i skusić do wrzucenia do koszyka produktów takich jak:

  • Słodycze i batony
  • Gumy do żucia
  • Żelki i gumy rozpuszczalne
  • Orzechy
  • Czekolady

Wiedzieliście o tych sposobach?