Coraz więcej polskich barów i restauracji wprowadza specjalne obostrzenia dla niezaszczepionych. Nie wszystkim to się jednak podoba. Niektórzy mówią tu wręcz o dyskryminacji i segregowaniu ludzi na zaszczepionych i niezaszczepionych.
Pisaliśmy ostatnio o warszawskiej restauracji Veganda, która spotkała się z dużymi nieprzyjemnościami po tym, jak poinformowała na swoim profilu na Instagramie, że zmienia zasady wpuszczania do środka klientów i odtąd będzie wpuszczała tylko i wyłącznie osoby zaszczepione, osoby z aktualnym negatywnym testem na koronawirusa oraz ozdrowieńców.
Po opublikowaniu takiej informacji, właściciele lokalu spotkali się zarówno z pozytywnym, jak i z negatywnym odzewem. Pojawiły się ostre wyzwiska, krytyka, a nawet poważne groźby. Lokalowi grożono nawet podłożeniem bomby za „segregację sanitarną''.
Z kolei, pewien warszawski lokal zaoferował swoim zaszczepionym klientom darmowy koktajl do zamówionego dania. Nie musieliśmy długo czekać, aż rozpęta się z tego prawdziwa medialna burza.
Zobacz także:
Darmowy koktajl dla zaszczepionych
Liczba zakażeń koronawirusem sięga na chwile obecną 20-30 tys. nowych przypadków dziennie. Nic dziwnego, że właściciele restauracji w obawie przed kolejnym lockdownem, zaczęli wprowadzać w swoich lokalach obostrzenia.
Warszawska restauracja ORZO napisała na Facebooku, że zaprasza swoich klientów na darmowy koktajl. Warunkiem jest jednak pokazanie paszportu covidowego. Promocją objęto wszystkie lokale ORZO - dwa warszawskie oraz w Krakowie, Wrocławiu i Poznaniu:
- Z uwagi na obostrzenia przypominamy o naszej akcji! Pokaż certyfikat COVID i odbierz cocktail do zamówienia gratis! Do zobaczenia w ORZO! - napisano na Facebooku Orzo.
Zdania klientów, jak zwykle są bardzo podzielone. Jedni chwalą właścicieli lokalu za takie podejście do sprawy, drudzy atakują ich za segregowanie i dzielenie ludzi na zaszczepionych i niezaszczepionych.
- Zaczyna się...
- Orzo dzieli ludzi.
- Serio?
- Brawo - czytamy w sieci.
A co wy sądzicie na temat specjalnych przywilejów dla osób zaszczepionych?
Źródło: horecatrends.pl