koktajl
Pixabay
Newsy

Ta prosta metoda to prawdziwy hit w odchudzaniu. Pijcie raz dziennie, a zrzucicie nawet 3 kg w tydzień

Jelita to jeden z ważniejszych narządów w organizmie człowieka. Dzięki zastosowaniu tej kuracji, kilogramy nie tylko będą lecieć w dół, ale i oczyścicie ciało ze zbędnych toksyn. Koniecznie przetestujcie tę miksturę!

Kuracje oczyszczające mają wiele korzyści. Przede wszystkim - ich zadaniem jest oczyszczenie organizmu od wewnątrz, co również będzie widoczne poprzez lepszy stan skóry, wyeliminowanie uczucia ciężkości czy ogólną poprawę samopoczucia. Zastosowanie terapii składającej się z siemienia lnianego czy nasion chia, wspomoże również pracę jelit, co ułatwi proces odchudzania.

Magda Gessler odpowiada na pytania

Superfoods w walce ze zbędnymi kilogramami

Nasiona chia, zwane również szałwią hiszpańską, i siemię lniane, to niekwestionowane hity będące składnikami dobrze zbilansowanej diety. Dzięki szeregowi cennych składników odżywczych, są idealnym uzupełnieniem codziennego jadłospisu. Poprzez swoje właściwości są zaliczane do kategorii superfoods, czyli żywności nieprzetworzonej, a działającej korzystnie na funkcjonowanie organizmu.  

Nasiona chia zawierają bogactwo kwasów omega-3 oraz omega-6 - przeciwutleniaczy poprawiających kondycję skóry, a także sporej ilości błonnika, który jest sprzymierzeńcem w walce z nadprogramowymi kilogramami. Ponadto, korzystnie wpływają również na stan włosów i paznokci. Podobne właściwości ma siemię lniane, które dodatkowo obniża poziom cholesterolu, wspiera działanie układu pokarmowego czy też redukuje ryzyko wystąpienia miażdżycy oraz nowotworu piersi.

Zobacz także
Placki ziemniaczane Magdy Gessler

Magda Gessler tylko tak smaży placki ziemniaczane. Są chrupiące i nie ociekają tłuszczem

ciasto drożdżowe

Fatalny błąd przy wyrabianiu ciasta drożdżowego. Dlatego w cieście „czuć drożdże”

Dzięki stosowaniu tej mikstury regularnie, nie tylko wspomożecie organizm w jego codziennym funkcjonowaniu, ale i zredukujcie ryzyko zachorowania na poważne choroby, takie jak nowotwór, miażdżyca, uregulujecie system hormonalny, a przy tym dodatkowo zgubicie zbędne kilogramy. Koniecznie przetestujcie przepis na tę wyjątkową kurację.  

Przepis na miksturę z siemienia lnianego i chia na jelita

Składniki:

  • 1 łyżka siemienia lnianego
  • 1 łyżka nasion chia
  • 1 jabłko
  • 1 szklanka przegotowanej wody letniej
  • opcjonalnie miód

Wykonanie:

  1. Jabłko dokładnie umyjcie.  Usuńcie z niego gniazdo nasienne, a następnie pokrójcie je wraz ze skórką na mniejsze kawałki.
  2. Pokrojony owoc przełóżcie do kielicha blendera, dodajcie nasiona chia, siemię lniane oraz opcjonalnie miód. Wszystko zalejcie szklanką letniej wody i zblendujcie. Odstawcie na około kwadrans, aby chia mogła wsiąknąć płyn.
  3. Po upływie danego czasu, całość dokładnie wymieszajcie, wówczas powstanie odżywczy napój.
  4. Tak przygotowaną miksturę należy stosować przez trzy tygodnie każdego dnia po dwie łyżki przed śniadaniem bądź przez okres dwóch tygodni, jednak wówczas należy go pić dwa razy dziennie.
  5. Zdrówko!
     
siemię lniane
AdobeStock
Newsy
Działa antynowotworowo, a kosztuje grosze. Warto jeść go codziennie
Profilaktyka przeciwnowotworowa jest bardzo ważna. Należy się regularnie badać oraz wdrożyć do swojej diety produkty, które obniżą ryzyko rozwoju raka. Jeden z nich pewnie masz w swojej kuchni - powinniście codziennie go spożywać!

Coraz popularniejsze są produkty z tzw. grupy „superfoods”. To jedzenie, które jest najczęściej bardzo tanie i ma szereg prozdrowotnych właściwości. Zalicza się do nich jarmuż, żurawinę, miód, dynię, a także… siemię lniane! Sprawdźcie, do czego można je wykorzystać i w jaki sposób wpływa ono na wasz organizm. Właściwości siemienia lnianego Siemię lniane ma postać małych, płaskich nasion lnu. Zalane wodą pęcznieją i tworzą charakterystyczny śluz, dlatego można się spotkać z określeniem „glutek” lub „kisiel z siemienia”. Co czyni siemię tak wyjątkowym? Okazuje się, że nasiona zawierają ogromne ilości błonnika – jedna łyżka zawiera go aż 3 gramy, co odpowiada 1/10 dziennego zapotrzebowania dorosłego człowieka. Z tego powodu siemię lniane jest bardzo polecane osobom mającym problemy z zaparciami, ponieważ regularne spożywanie nasion świetnie reguluje pracę układu pokarmowego. Pomaga zmniejszyć cholesterol Przeprowadzono badanie, w którym wybrana grupa osób przez pewien czas spożywała napój z dodatkiem siemienia lnianego. Okazało się, że poziom cholesterolu u tych osób znacznie się obniżył, a ich organizm wydalał więcej tłuszczu niż normalnie. W innym badaniu nasiona lnu zmniejszyły ciśnienie krwi u badanych. Obniża ryzyko rozwoju nowotworów Siemię lniane zmniejsza prawdopodobieństwo wystąpienia nowotworów hormonozależnych, takich jak: Rak jajnika Rak piersi Rak jelita grubego Rak prostaty Wszystko dzięki zawartemu w nasionach kwasowi tłuszowemu ALA. Ogranicza on rozwój guzów nowotworowych i komórek rakowych. Choć najczęściej nowotwory hormonozależne występują u kobiet, to mężczyźni również powinni włączyć do swojej diety siemię lniane, ponieważ są oni zagrożeni rakiem prostaty....

czym zastąpić jajka
Adobe Stock
Newsy
Zabrakło ci jajek? Z łatwością zastąpisz je na kilka sposobów
Jajka to podstawowy składnik wielu dań. Nawet jeśli nie lubisz ich smaku to z pewnością masz je w lodówce. Bez nich nie upieczesz przecież ciasta i nie zrobisz naleśników. Ale spokojnie, kiedy ich zabraknie nie musisz biec do sklepu.

Czy kiedykolwiek zastanawiałaś się, dlaczego jajka odgrywają tak ważną rolę w gotowaniu? Odpowiedź jest banalnie prosta. Bowiem zawarte w nich żółtka przede wszystkim umożliwiają perfekcyjne łączenie składników. Można więc pomyśleć, że bez nich kuchnia praktycznie nie miałaby prawa istnieć. Nic bardziej mylnego! Z racji że produkt ten jest używany do przygotowywania większości dań, naprawdę szybko znika z lodówki. Twoja rodzina wsunie 20 jajek zanim zdążysz się obejrzeć. Na szczęście w sytuacjach kryzysowych z łatwością zastąpisz ten składnik innymi produktami. Len Równowartość jednego jajka uzyskasz poprzez połączenie 1 łyżki mielonego lnu z 3 łyżkami wody. Tak przygotowaną miksturę należy zmiksować aż do powstania jednolitej, kremowej konsystencji. Proporcje zwiększaj w zależności od swoich potrzeb. Nasiona chia Jeśli masz w domu nasiona chia, które zazwyczaj dodajesz do koktajli, wykorzystaj je do zrobienia masy zastępującej jajko. Wystarczy, że zmieszasz 1 łyżkę nasion z 1/3 szklanki wody, a następnie zmiksujesz i odstawisz na ok. 15 minut. Po upływie tego czasu z powodzeniem możesz dodawać miksturę do ulubionych potraw. Banan Choć na pierwszy rzut oka pomysł może wydawać się dziwny, to w rzeczywistości naprawdę działa. Jednak pamiętaj, że jego zastosowanie nieco zmieni smak potrawy. Mimo wszystko warto spróbować. Wystarczy, że rozgnieciesz widelcem ½ dojrzałego banana i gotowe!  Mus jabłkowy Jeśli już o owocach mowa, jajko idealnie zastąpi również mus jabłkowy. ¼ szklanki tego przysmaku odpowiada 1 jajku. Pamiętaj jednak, że ten produkt również wpłynie na smak twojej potrawy, ale w przypadku deserów czy naleśników nie stanowi to przecież żadnego problemu.

zaparcia domowe sposoby
AdobeStock
Zdrowie
Są najlepsze na wstydliwy problem 99% Polaków. Jedz je regularnie i będzie po kłopocie
Cierpisz na zaparcia? Sprawdź te sposoby, dzięki którym zapomnisz o swoim problemie!

W ciąży, podróży i w stresie – zaparcia to wstydliwa przypadłość, która dotyka naprawdę wiele osób w różnych sytuacjach. Ciągły ból brzucha i dyskomfort zdecydowanie wpływają na ogólne samopoczucie. Jak walczyć z zaparciami? Zaparcia – co to jest? Zaparcia są zaburzeniem rytmu wypróżnień. Zdrowy człowiek powinien wypróżniać się przynajmniej raz dziennie. Jeżeli chodzimy do toalety rzadziej, boli nas brzuch i nie mamy apetytu to znaczy, że męczą nas zaparcia. Ich przyczyną może być stres, ciąża, choroba lub niewłaściwa dieta. Najczęściej to ten ostatni czynnik odpowiada za zaparcia, dlatego aby ich uniknąć, należy zacząć jeść odpowiednie produkty! Dieta przy zaparciach Bardzo często zaparcia spowodowane są niewłaściwą dietą. Jedzenie dużych ilości potraw mącznych bogatych w węglowodany powoduje, że układ pokarmowy jest „zablokowany” – gluten trawi się naprawdę długo. Podobnie sprawa się ma w przypadku ciastek i wypieków bogatych w margarynę i olej palmowy. Zawierają one ciężkostrawne tłuszcze trans, które mogą się przyczyniać do powstawania zaparć. Również przetworzona żywność źle wpływa na układ trawienny – zaliczamy do niej konserwy, gotowe dania w słoikach, sosy i zupki instant oraz pakowane dania garmażeryjne. Organizm źle znosi także produkty mocno słodzone, w tym jogurty owocowe, dżemy, słodycze i soki. Najlepsze sposoby na zaparcia Jeżeli chcecie pozbyć się zaparć, wprowadźcie do swojej diety zmiany według poniższych wskazówek: Pij więcej wody! Woda reguluje procesy trawienne i oczyszcza organizm. Nawadnia jelito grube, dzięki czemu treść pokarmowa łatwiej się przesuwa i jest wydalana z organizmu. Jeśli pijesz niewiele, to zalega ona w przewodzie pokarmowym i powoduje dyskomfort związany z...