syrop z cytryny
Gotujmy.pl
Newsy

Rozgrzewająca cytryna ze słoiczka do herbaty. Wspaniale smakuje i wzmacnia odporność zimą

Okres jesienno-zimowy to prawdziwe wyzwanie dla naszej odporności! Trzeba ją cały czas wzmacniać, by nie zachorować. Wypróbujcie przepis na syrop z cytryny, dzięki któremu zachowacie zdrowie przez całą zimę.

Zima za pasem, a to oznacza większą podatność na infekcje! Podczas zimowych miesięcy nasz układ odpornościowy jest wystawiony na próbę. Niskie temperatury, zimny wiatr i poranne ostre przymrozki to prawdziwy sprawdzian dla naszego organizmu! Dodajmy do tego osłabienie spowodowane zmęczeniem i infekcja gotowa. Szczególnie, jeśli dużo podróżujemy komunikacją miejską lub mamy małe dzieci, które jak wiadomo najczęściej zarażają się różnymi chorobami w przedszkolu i przynoszą je do domu. Zwłaszcza teraz, gdy trwa pandemia koronawirusa i bardzo wiele osób choruje, tak ważne jest zadbanie o swoją odporność!

Część osób wspomaga się w tym czasie różnymi lekami. Szczególnie pomocna jest witamina C, tran i cynk. Warto stosować te suplementy regularnie, nie tylko wtedy, gdy jesteśmy chorzy! Nic jednak nie zastąpi domowych mikstur, które są najlepsze na przeziębienia i wzmocnienie odporności. Zawierają one najwięcej witamin i składników odpowiedzialnych za wspomaganie organizmu w walce z infekcją. Często ratujemy się domowymi miksturami, które zawierają m.in. czosnek, cebulę, miód i cytrynę, a czasem także imbir i cynamon. Może nie są zbyt smaczne, ale za to potrafią naprawdę szybko postawić na nogi! Rozgrzewają i zawierają bardzo dużo witaminy C, niezbędnej podczas choroby.

Magda Gessler odpowiada na pytania

Przepis na syrop z cytryny

Dobrze wiemy, że lepiej zapobiegać niż leczyć. Dlatego aby nie być zmuszonym pić wywarów z czosnku i cebuli, warto dbać o swoją odporność cały czas. Profilaktyka to podstawa! Przygotujcie domowy syrop z cytryn, którym możecie doprawiać herbatę – wzmocni odporność i do tego jest bardzo smaczny!

Składniki

  • 10 cytryn
  • Ok. 20 goździków
  • 2 laski cynamonu
  • 1 szklanka cukru

Przygotowanie

  1. Umyj cytryny i następnie sparz je we wrzątku.
  2. Wyciśnij sok z trzech cytryn. Resztę pokrój w plastry i usuń pestki. Plasterki ułóż w słoikach.
  3. Wlej do garnka pół litra wody, sok z cytryn i dodaj goździki oraz cynamon. Całość zamieszaj i zagotuj. Gdy wywar się zagotuje, wsyp szklankę cukru i gotuj przez dziesięć minut.
  4. Następnie wyjmij z garnka goździki i cynamon. Dodaj je do słoików wyłożonych plastrami cytryny.
  5. Zalej słoiki gotującym się syropem, mocno je zakręć i postaw do góry dnem. Gotowe!
sok
Gotujmy.pl/Alex_M
Newsy
Napój witaminowy na odporność. Zamiast kupować drogie suplementy w aptece, zróbcie w domu ten zdrowotny eliksir
Witaminy witaminy dla chłopaka i dziewczyny! I to jest prawda, ale nie te suplementy z aptecznych półek, tylko naturalne składniki ukryte w owocach oraz warzywach. Idealnie na wzmocnienie odporności, sprawdzi się bomba witaminowa, przyrządzona w domowym zaciszu.

W okresie jesienno-zimowym warto zadbać o swoje zdrowie, a przede wszystkim o odporność. To sezon grypowy, kiedy organizm jest narażony na różnego rodzaju wirusy. W zamian drogich, sztucznych suplementów wzmacniających, lepiej postawić na naturalne składniki, jakimi są warzywa i owoce. Taki napój witaminowy to skarb Nie od dziś wiadomo, że warzywa i owoce są najlepszą opcją, jeśli chodzi o witaminy, minerały i inne mikroelementy. Zawierają dużo wartościowych składników, które pozytywnie wpływają na funkcjonowanie organizmu. Warto je jeść przez cały rok, a nie tylko od święta. Należy również pamiętać, iż większość tych produktów traci swoje cenne właściwości podczas obróbki termicznej, dlatego zaleca się spożywanie ich w surowej wersji.  Wzmocnijcie swoją odporność naturalnym sposobem i przygotujcie wyśmienity eliksir, który wzmocni wasz organizm! Składniki: 500 g marchewki 4 jabłka lub 2 szklanki tłoczonego soku jabłkowego 3-4 pomarańcze 2 cytryny miód, stewia lub syrop z agawy opcjonalnie: banan, brzoskwinia czy gruszka Wykonanie: W garnku zagotujcie wodę. Marchewki obierzcie i włóżcie do garnka. Ugotujcie delikatnie pod przykryciem, bądź jeśli wolicie, możecie zrobić to na parze. Gdy marchewki ostygną, zblendujcie je na gładką masę. Dodajcie do niej wyciśnięty sok z cytryny, pomarańczy oraz jabłek. Całość dokładnie wymieszajcie. Taki przecier owocowo-warzywny rozcieńczcie wodą. Dolejcie według własnego uznania. Od waszych preferencji zależy, czy wolicie gęstszą czy rzadszą konsystencję. Na koniec przygotowaną miksturę dosłodźcie według uznania miodem bądź innym słodzikiem. Taką mieszankę przechowujcie w lodówce. Zaleca się spożywanie jej w ilości 100 ml na około 30 minut przed posiłkiem.

Syrop z gruszek pomaga na kaszel i wzmacnia organizm. To tylko 15 minut roboty
AdobeStock
Newsy
Syrop z gruszek pomaga na kaszel i wzmacnia organizm. To tylko 20 minut roboty
Jesień to czas wzmożonych infekcji dróg oddechowych. Czy da się jakoś im zaradzić? Włączcie do swojej diety syrop z gruszek, który nie tylko świetnie smakuje, ale też w mig odgania sezonowe choroby.

Gruszki to jedne z najsmaczniejszych, ale też najzdrowszych owoców. Gruszki są niezłym źródłem witaminy C - jedna gruszka zapewnia 13% dziennego zapotrzebowania na tę witaminę. Jedna gruszka zawiera też około 6% dziennej zalecanej ilości miedzi i 6% dziennej zalecanej ilości potasu. Syrop z tego owocu nie tylko podniesie waszą odporność, ale też oczyści wasze drogi oddechowe z zalegającej wydzieliny oraz pomoże nawilżyć górne drogi oddechowe. Gruszki dostarczają organizmowi jodu, przeciwutleniaczy i witaminy z grupy B. Dzięki dużej zawartości potasu, owoc ten ma pozytywny wpływ na zdrowie serca. Jak wiadomo, potas działa jako środek rozszerzający naczynia krwionośne, dzięki czemu pomaga w obniżeniu ciśnienia krwi. Gruszki zawierają też witaminę A oraz związki flawonoidowe, takie jak beta-karoten, luteina, zeaksantyna itp. Substancje te eliminują wolne rodniki - toksyczne substancje, które mutują DNA zdrowych komórek i są prekursorem powstawania raka. Gruszki zawierają również duże ilości witaminy K, która jest niezbędnym składnikiem odżywczym w utrzymaniu zdrowych kości i zapobieganiu ich rozpadowi. Ponadto, owoce te są bogate w błonnik, który pomaga nam dłużej czuć się sytym. Jak przygotować syrop z gruszek? Syrop z gruszek przygotowujemy tak samo, jak inne owocowe syropy. Przygotowując taki syrop warto dodać do niego inne składniki, które jeszcze bardziej wzmocnią jego działanie, takie jak np. miód,  goździki, sok malinowy, cytryny czy imbir. Składniki te nie tylko pomogą wam pokonać infekcję, ale też dostarczą wam odpowiednio dużo witaminy C oraz rozgrzeją was od środka.  Przepis na syrop z gruszek Składniki: 2 gruszki 4 łyżki miodu 1 litr wody 2 kawałki imbiru 4 łyżki soku malinowego Sposób...

Naturalny syrop miodowo-cytrusowy na kaszel i ból gardła. Podajemy prosty przepis
Adobe Stock
Newsy
Naturalny syrop miodowo-cytrusowy na kaszel i ból gardła. Podajemy sprawdzony przepis
Męczy was chrypka i kaszel? Przyrządźcie ten prosty, domowy syrop na przeziębienie!

Domowe sposoby na przeziębienie działają wtedy, gdy są oparte na naturalnych składnikach, z których każdy ma własne zdrowotne właściwości. Połączone, działają synergicznie, czyli wzajemnie wzmacniają swoje działanie i powodują, że powstała mikstura jest świetnym lekiem na przeziębienie, infekcje bakteryjne, bóle gardła, kaszel czy katar. Składniki lecznicze z domowej apteczki W sezonie jesienno-zimowym musimy szczególnie dbać o odporność. Organizm może być osłabiony zmianą diety, gdy po miesiącach letnich spożywamy mniejszą ilość warzyw i owoców, brakiem słońca, a także nieprzyjazną, jesienną aurą. To czas gdy często na zewnątrz jest zimny, porywisty wiatr, pada deszcz. Wciąż marzniemy, przewiewa nas i moczy. Z tego powodu należy wzmacniać organizm, jak tylko się da, a najlepsze do tego są stare i sprawdzone sposoby! Na przykład domowy syrop z miodu i cytryny, który szybko stawia na nogi! Jak działają poszczególne składniki mikstury? Cytryna – zawiera dużo witaminy C, działa pozytywnie na wzmocnienie odporności, a podczas choroby łagodzi objawy Imbir – ma właściwości rozgrzewające, zwalcza infekcje bakteryjne i wirusowe. Wspomaga odporność, stosowany na przeziębienie łagodzi dolegliwości takie jak bolące gardło czy kaszel Miód – wspomaga organizm w leczeniu przeziębienia i chorób gardła. Goździki – mają działanie antyseptyczne, likwidują stan zapalny i wzmacniają układ odpornościowy Przepis na domowy syrop na kaszel Potrzebnych wam będzie tylko kilka łatwo dostępnych produktów. Składniki 2 cm korzenia imbiru 2 duże cytryny 3 Łyżki miodu 4 -5 goździków Przygotowanie Cytryny umyjcie, przekrójcie na pół i wyciśnijcie z nich sok. Imbir obierzcie i...

karp po żydowsku przepis
ons/Adobe Stock
Newsy
Karp po żydowsku z rodzynkami. To ulubione wigilijne danie Maryli Rodowicz
Karp po żydowsku to danie, bez którego wiele osób nie wyobraża sobie wigilijnej kolacji. W tym temacie tradycjonalistką okazuje się również znana piosenkarka, Maryla Rodowicz. Kobieta przyznaje, że święta nie mogą się obejść bez przepysznej ryby w rodzynkach!

Znana polska piosenkarka, Maryla Rodowicz w rozmowie z jednym z polskich portali zdradziła, że w jej rodzinnym domu nigdy nie brakuje karpia po żydowsku. - Oczywiście, że będę mieć karpia na stole wigilijnym, bo to nasza tradycja. Wigilia mi się kojarzy właśnie z karpiem. Sama przyrządzam rybę po żydowsku z rodzynkami. To pyszne danie! W kwestii smakowitości przyznajemy rację i udostępniamy przepis na tę niezwykłą potrawę. Przepis na karpia po żydowsku Będziesz potrzebować 1 świeży karp w całości lub gotowe dzwonki 3 cebule 120 gramów rodzynek 250 ml półwytrawnego, białego wina 2 cytryny 50 gramów masła Przyprawy: sól, cynamon, 10 goździków Przygotowanie Cytryny umyj, a następnie, przy pomocy specjalnego narzędzia lub zwykłej tarki, zetrzyj z nich skórkę. Tą umieść w małej miseczce.  Tak przygotowane cytryny przekrój na pół i wyciśnij z nich sok wprost do czystej miseczki. Jeśli zakupiony przez ciebie karp jest w całości, najpierw musisz go sprawić, a następnie podzielić na nieduże dzwonki. Tak przygotowaną rybę natrzyj solą i polej sokiem wyciśniętym z cytryn. Całość odstaw na ok. 30 minut do zamarynowania. Cebulę obierz, pokrój w niewielką kosteczkę i zeszklij na maśle. Po kilku minutach na patelni umieść również cynamon, goździki oraz rodzynki. Całość zamieszaj i smaż przez ok. 3 minuty. Na patelnie wlej swoje ulubione, półwytrawne wino. W powstałej miksturze zanurz zamarynowanego karpia wraz z sokiem. Całość duś pod pokrywką, na małym ogniu, przez ok. 30 minut. Po upływie tego czasu zdejmij pokrywkę, a następnie dodaj przygotowaną wcześniej skórkę z cytryny i pozostaw jeszcze przez chwilę na ogniu, tak aby danie mogło nieco odparować. Gotowe!