biedronka
AdobeStock
Newsy

Robicie zakupy w Biedronce? Na bank nie wiedzieliście o sekretnej funkcji koszyków. Zaskoczenie gwarantowane

Denerwują was koszyki w Biedronce, ponieważ trzeba się do nich schylać? Okazuje się, że można sprytnie sobie poradzić z tym problemem!

Sieć supermarketów z owadem w logo jest już na polskim rynku naprawdę długo i dobrze sobie radzi. Początkowo sklepy Biedronka nie miały zbyt dobrej reputacji. Kojarzyły się z bylejakością, nieporządkiem w sklepie i podejrzanie tanimi produktami. Wielu z was pewnie wolało iść do droższego, ale sprawdzonego sklepu, niż ryzykować zakupy w Biedronce. Ale to się zmieniło! Sieć od dobrych kilku lat, bardzo pracuje nad swoim wizerunkiem i dzisiaj wcale nie ustępuje innym. Co więcej, Biedronki są jednymi z najczęściej wybieranych sklepów do robienia zakupów!

Magda Gessler odpowiada na pytania

Dynamiczny rozwój

Pierwszą Biedronkę uruchomiono w 1995 roku. Dwa lata później właściciel sieci miał już 210 sklepów i postanowił sprzedać Biedronki firmie Jeronimo Martins. Wtedy zaczęła się dynamiczna ekspansja sieci, która po 13 latach miała już 1500 sklepów, a w 2019 r. aż 3 tysiące! Poza produktami spożywczymi, Biedronka po 2010 roku zaczęła sprzedawać także artykuły przemysłowe, w tym część pod markami własnymi (na przykład elektronikę albo sprzęt AGD). Sieć szybko dostosowuje się do zmian i od dwóch lat możliwe jest korzystanie z kas samoobsługowych w Biedronce, gdzie można płacić tylko kartą. To kolejna rewolucja, ponieważ do 2013 r. sieć obsługiwała tylko płatności gotówkowe, ze względu na bardzo wysokie prowizje, jakimi były objęte transakcje dokonywane za pomocą karty płatniczej.

Zobacz także
rosół zdjecie

Co zrobić, żeby rosół pięknie pachniał? Nie wrzucajcie od razu tych 2 warzyw. Zróbcie to pod koniec

Dodajcie to do jajka i zanurzcie w tym schabowe. Wyjdą najlepsze z najlepszych

Dodajcie to do jajka i zanurzcie w tym kotlety. Tak dobrej panierki jeszcze nie próbowaliście

Pomysłowe koszyki

Ponieważ w całej Polsce są ponad trzy tysiące Biedronek, na pewno większość z was od czasu do czasu robi tam zakupy. Dawniej w tych sklepach dostępne były albo tradycyjne kosze na kółkach, albo mniejsze koszyki do noszenia w ręku. Jako, że firma stawia na nowoczesność, już dobrych kilka lat temu zastąpiła te koszyczki większymi koszami, które można ciągnąć za sobą. Nie dość, że są dużo wygodniejsze, to więcej się w nich mieści (i pewnie o to chodziło). Problem jednak pojawia się przy kasie. Małe koszyki można było położyć na końcu taśmy i wygodnie wykładać zakupy. A co w przypadku nowych koszy? Nikt nie ma ochoty schylać się do ziemi po produkty, a właśnie tego wymagają kosze w Biedronce. Wiedzieliście, że jest na to sposób?

Wystarczy podnieść kosz do góry i oprzeć go o rant kasy, jednocześnie przytrzymując go drugą ręką. Na ile to rozwiązanie ma się sprawdzić w przypadku ciężkiego kosza wypakowanego zakupami – trudno powiedzieć. Trzeba by zapytać o to pomysłodawców nowych koszy!

Biedronka ma zapłacić 60 mln zł kary. Źle oznaczała artykuły spożywcze, by zwiększyć sprzedaż
Adobe Stock
Newsy
Biedronka ma zapłacić 60 mln zł kary. Źle oznaczała artykuły spożywcze, by zwiększyć sprzedaż
Sieć sklepów Biedronka po raz kolejna została surowo ukarana przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta. Tym razem poszło o złe oznaczanie świeżych produktów.

Przez lata Biedronka ugruntowała sobie na polskim rynku tak silną pozycję, że obecnie wielu Polaków nie wyobraża sobie dnia bez zrobienia zakupów w sklepach należących do portugalskiej sieci Jeronimo Martins. Ponad 3 tysiące sklepów w ponad tysiącu miejscowości – takie liczby robią wrażenie. Sieć Biedronka wykorzystuje efekt skali między innym do tego, by zamawiać produkty u producentów w korzystnej dla siebie i dla swoich klientów cenie. Niezwykle silna pozycja rynkowa Biedronki prowadzi jednak także do pewnych wypaczeń. Pisaliśmy już o tym, jakie kary Biedronka otrzymała za narzucanie producentom zbyt niskich kwot kontraktowych. Za co Biedronka dostała karę od UOKiK tym razem? Efekt skali działa w przypadku Biedronki  nie tylko w pozytywnym sensie. Władze sieci sklepów w przypadku nieprawidłowości muszą liczyć się także z rekordowymi karami. A te ordynuje ostatnio sieci z sympatycznym owadem w logo Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Tym razem Biedronce „oberwało” się za nieprawidłowe oznaczanie kraju pochodzenia owoców i warzyw na swoich stoiskach ze świeżymi produktami. Sprawa rozbiła się o to, że na wywieszkach z cenami widniała często nazwa jednego kraju, a na kartonie z towarem inna. UOKiK argumentował przyznanie Biedronce astronomicznej kary w wysokości 60 mln zł tym, że działając w ten właśnie sposób, wprowadzała dziesiątki tysięcy swoich klientów w błąd. Decyzja o przyznaniu kary nie jest jeszcze prawomocna. Jakie kary UOKiK przyznawał Biedronce w ostatnim czasie? W ostatnim czasie sieć sklepów Biedronka mocno „dostaje po kieszeni” od Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Spójrzcie na listę kar z przełomu obecnego i zeszłego roku: 115 mln zł kary za nieprawidłowe uwidacznianie cen w...

zakupy przez internet w Biedronce
Adobe Stock
Newsy
Koniec z dźwiganiem ciężkich zakupów przed świętami. Zamówcie z Biedronki z darmową dostawą do domu
Dobra wiadomość dla klientów Biedronki niemających samochodów. Albo tych, którzy nie chcą już więcej nosić toreb. Zakupy przyjdą do domu same!

Sieć Jeronimo Martins, do której należy Biedronka, stawia kolejny krok na drodze do unowocześnienia swoich usług. Kto by pomyślał, że jeszcze przed 2014 rokiem w Biedronkach nie można było płacić kartą. W dobie koronawirusa wydaje się to nie do pomyślenia. Od 2019 roku w coraz większej ilości sklepów z sympatycznym owadem w szyldzie pojawiają się kasy samoobsługowe. Nie wspomnimy już o coraz szerszym asortymencie. Biedronka już dawno przestała być dyskontem, czyli sklepem z wyłącznie podstawowymi produktami w niskich cenach. Kolejnym krokiem na drodze do nowoczesności jest dla Biedronki sektor zakupów online. Portugalska sieć sklepów spożywczych chce się wpisać w aktualny rynkowy trend. Jednym z powodów jest także chęć walki z coraz popularniejszymi sklepami spożywczymi działającymi wyłącznie w internecie, jak choćby Frisco. W jaki sposób można zrobić zakupy w Biedronce przez internet? Jak w praktyce wyglądają i będą wyglądały zakupy przez internet w Biedronce? Klient wybiera produkty, zamawia, płaci i na tym jego rola tak naprawdę się kończy. Pracownicy Biedronki szykują odpowiednie zamówienie. Odpowiednio zapakowane produktu dostarcza kurier z współpracującej z Biedronką sieci Glovo. Od 22 do 28 marca zakupy w Biedronce za pośrednictwem Glovo będą dostarczone za darmo pod warunkiem zakupienia towarów o wartości m.in. 30 zł. Na razie zakupy przez internet w Biedronce będą dostępne tylko w dużych miastach. Ich liczba w tej chwili to 31 miast. W jakich miastach będzie można zrobić zakupy w Biedronce przez internet? Wśród nich znajdują się wszystkie stolice województw i aglomeracje, ale także ciut mniejsze miastach takie jak na przykład: Grudziądz Włocławek Płock Sosnowiec Bielsko-Biała Tychy Elbląg We wszystkich...

W tym sklepie zrobicie najtańsze zakupy. W Lidlu i Biedronce jest dużo drożej
Pixabay
Newsy
W tym sklepie zrobicie najtańsze zakupy. W Lidlu i Biedronce jest dużo drożej
Który supermarket jest najtańszy? Wiele osób myśli, że jest to Biedronka lub Lidl, jednak ostatnio na prowadzenie wysunęła się inna sieć, która oferuje jeszcze niższe ceny.

Chociaż jeszcze do niedawna to Lidl figurował jako najtańsza sieć w Polsce – obecnie zajmuje w rankingu miejsce poza podium. Zwycięzcą badania nie została także Biedronka, która uważana jest często za najtańszy ze sklepów. W najświeższym notowaniu liderem została francuska sieć Auchan. Który supermarket w Polsce jest najtańszy? Dzięki skutecznemu marketingowi i reklamom bardzo często to Biedronka uznawana jest za najtańszy sklep. Nie jest to jednak prawda – wiele produktów można dostać taniej w innych sklepach.  Badania ASM Sales Force Agency wykazały, że chociaż Biedronka nie jest sklepem, w którym można zrobić najtańsze zakupy, nadal plasuje się pierwszej trójce najbardziej opłacalnych sieci. Przykładowo, w lutym najmniej wydawaliście na produkty spożywcze w Lidlu, jednak już w marcu znacznie niższe rachunki płaciliście w Auchan. Najtańsze zakupy w Auchan Agencje badające przeciętną wysokość rachunku za zakupy spożywcze porównują ceny kompletując koszyki pełne takich samych lub bardzo podobnych produktów. Badacze sprawdzają łączną wartość nawet 40 produktów, często marek własnych różnych sklepów oraz najpopularniejszych marek na rynku. W marcu za koszyk zawierający podstawową, popularną wędlinę, nabiał, pieczywo, słodycze i inne produkty zapłacilibyście: 212,33 zł w Auchan 218,87 zł w Makro  -jednak należy pamiętać, że jest to sieć, w której kompletuje się zamówienia w wielopakach i ilościach hurtowych 219,93 zł w Biedronce  221,80 zł w Lidlu Warto jednak wspomnieć, że ceny te spadły w porównaniu z pierwszym kwartałem poprzedniego roku. Największy spadek cen zanotowano w sklepach sieci Lidl (6,92 proc.), a drugi w kolejności w Makro (6,58 proc.). Z kolei najdroższe zakupy niezmiennie...

biedronka promocje
AdobeStock
Newsy
Biedronka rozda aż pół miliona bonów na zakupy. Żeby je otrzymać trzeba spełnić 1 warunek
W wyniku interwencji UOKiK, sieć Biedronka przeprowadzi wielką akcję promocyjną. Śpieszcie się, bo bony na pewno szybko znikną!

Kłopoty dla Biedronki, zysk dla jej klientów! Popularna sieć supermarketów od jakiegoś czasu jest oskarżana przez konsumentów o nieuczciwe promocje. Klienci regularnie zwracają uwagę na to, że regulaminy akcji promocyjnych organizowanych przez Biedronkę są niejasne, w wyniku czego chętni nie mogą skorzystać z promocji reklamowanych w gazetkach. Problem okazał się być na tyle duży, że zainterweniował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Dowiedzcie się, co to oznacza dla sieci Biedronka i jej klientów! Interwencja UOKiK w sprawie Biedronki Do UOKiK od dłuższego czasu napływały skargi na temat nieuczciwych praktyk sieci Biedronka. Klienci skarżyli się na fakt, że sieć za późno publikowała regulaminy akcji promocyjnych. Na czym polegał problem? Biedronka regularnie rozdaje klientom vouchery zniżkowe na różne produkty. Problem polegał na tym, ze nigdzie nie można było znaleźć informacji na temat tego, które produkty są objęte promocją. Takie informacje znajdują się w regulaminie, więc klienci, którzy o niego pytali byli odsyłani na stronę internetową Biedronki, jednak tam także często regulaminu nie było i publikowano go dopiero w ostatni dzień obowiązywania promocji. Przez takie praktyki zasady akcji promocyjnych były niejasne i część konsumentów, nie mogła z nich skorzystać, ponieważ to właśnie w regulaminie znajdują się szczegółowe informacje na temat produktów objętych promocją. Dodatkowo, do UOKiK dochodziły sygnały o negatywnym rozpatrywaniu reklamacji. Klienci zwracali produkty, które okazywały się nie być objęte promocją, jednak Biedronka nie przyjmowała tych zwrotów. Biedronka rozdaje bony na zakupy W związku z tymi zarzutami,  sieć została zobowiązana przez UOKiK do przeprowadzenia akcji promocyjno-edukacyjnej. Jakie są zasady?...