wigili
Adobe Stock
Newsy

Pyszne śniadanie, które pomoże schudnąć po świętach. Wystarczy 1 składnik z Wigilii

To pewne. Po świętach wielu z nas będzie próbowało zrzucić kilka zbędnych kilogramów. Przy okazji możemy wykorzystywać świąteczne zapasy.
Hubert Rój
grudzień 22, 2020

Suszone śliwki to produkt, który wykorzystujemy na świętach do wielu dań. Będą stanowiły słodki akcent w bigosie, wypełnią pieczeń ze schabu, a także będą podstawowym składnikiem kompotu z suszu.

Jeśli po świętach zostanie nam sporo suszonych śliwek – nie ma powodów do obaw. Możemy je świetnie wykorzystać w jednym z odchudzających śniadań.

Kiedy minie już świąteczne obżarstwo, czas wrócić do mniej tłustego i zdrowszego dla naszego organizmu pokarmu.

Więcej błonnika, więcej białka – te hasła powinny nam przyświecać po świętach. Świetnie wpisze się w takie postanowienie nasze pyszne śniadanie, czyli koktajl ze śliwek, kefiru i płatków owsianych.

Taki pokarm to nie tylko ulga dla naszego układu trawiennego po ciężkich, świątecznych potrawach. To także sposób na pozbycie się toksyn i poprawienie pracy jelit.

Tego rodzaju posiłek możemy przygotować dzień wcześniej, bez straty walorów smakowych. Za to zyskamy trochę cennego czasu po przebudzeniu.

Kasia gotuje z Polki.pl - Ciasto marchewkowe z orzechowym kremem

Przepis na pyszny koktajl ze śliwek

Składniki:

  • Ok. 8 śliwek suszonych (nadadzą się także śliwki wędzone)
  • 1 szklanka kefiru
  • 2 łyżki płatków owsianych błyskawicznych
  • 1 łyżeczka kakao
  • 1 łyżeczka siemienia lnianego

Przygotowanie:

  • Zalewamy suszone śliwki ok. 100 ml wrzącej wody i pozwalamy im na to, by zmiękły.
  • Resztę składników wkładamy do naczynia i mieszamy. Następnie miksujemy z pokrojonymi na drobne kawałki śliwkami.
  • Podajemy od razu lub wkładamy na noc do lodówki i jemy rano na śniadanie. 
Komentarze
sniadanie
unsplash.com/@jwegroup
Newsy Jecie to na śniadanie? Przestańcie - rujnujecie swoje zdrowie od samego rana
Wasze śniadanie nie może się obyć bez tych produktów? Jedząc je fundujecie sobie poważne problemy ze zdrowiem!
Katarzyna Wyborska
grudzień 21, 2020

Od małego babcia, mama, a później mądrzy dorośli w szkole i telewizji mówili wam, że śniadanie to najważniejszy posiłek dnia. I mieli rację! Zastrzyk energii z samego rana daje siłę do działania. Dziś, dzięki stale prowadzonym badaniom naukowym już wiadomo, że nie trzeba się trzymać sztywno godzin posiłków – jeżeli ktoś się lepiej czuje jedząc śniadanie np. 3 godziny po obudzeniu, a nie zaraz po, to może tak robić. Ważniejsze bowiem od tego kiedy je się śniadanie jest to, co się wtedy je! Co powinno się jeść na śniadanie? Badacze i dietetycy doszli do wniosku, że prawidłowe śniadanie powinno się składać głównie z tłuszczu i białka, z niewielkim dodatkiem węglowodanów. Dlaczego? Tłuszcz i białko są doskonałym źródłem energii i szybko pobudzą organizm do działania. Natomiast węglowodany sprawiają, że jest się ospałym i szybko głodnym – wiele węglowodanowych śniadań ma bardzo wysoki indeks glikemiczny. Dlatego dobrym pomysłem na pierwszy posiłek w ciągu dnia jest np. jajecznica albo twaróg z kanapką z wędliną. Tego nie jedzcie rano! Skoro już wiecie, że węglowodany nie są najlepszym pomysłem na śniadanie to już się pewnie domyślacie, jakie posiłki są niewskazane rano! Płatki – dawniej płatki śniadaniowe były bardzo polecane. Źródło witamin, pełne zbóż i błonnika. Czego chcieć więcej? Niestety, większość płatków sprzedawanych w sklepach jest pełna cukru. Nie dość, że po takim śniadaniu będziecie za chwilę znów głodni, to częste spożywanie tak słodkich posiłków może doprowadzić do rozwoju cukrzycy. Naleśniki – zawierają najczęściej mąkę pszenną o wysokim indeksie glikemicznym, dlatego podobnie jak płatki sycą bardzo krótko. W dodatku zwykle smaży się je na dużej ilości oleju, a później zjada z...

Przeczytaj
jajka w galarecie przepis
Gotujmy.pl/beatkaa153
Newsy Jajka w galaretce z szynką zwalą z nóg wszystkich podczas sylwestrowej imprezy
Do przygotowania tych przepysznych zawiniątek potrzebujecie zaledwie 6 składników. Zarówno ich smak, jak i wygląd powalą waszych gości na kolana. To wspaniała propozycja nie tylko od święta.
Weronika Kępa
grudzień 16, 2020

Najlepsze dania to takie, które cieszą nie tylko wasze kubki smakowe, ale również oczy. Tych dwóch cech z pewnością nie można odmówić jajkom z galaretą i szynką. Przepis jest naprawdę dziecinnie prosty! Przepis na jajka w galaretce Składniki 10 plastrów ulubionej szynki 10 jajek 1 marchewka 5 łyżek groszku konserwowego Natka pietruszki Żelatyna Przyprawy: sól, pieprz, vegeta Przygotowanie Jajka umieśćcie w garnku z wodą i ugotujcie na twardo (w zależności od ich wielkości powinny być gotowe po ok. 8 – 10 minutach od momentu zagotowania się wody). Ugotowane jajka polejcie zimną wodą, a kiedy już ostygną obierzcie ze skorupki. Następnie zetnijcie ich końce, tak aby można było je postawić. Żelatynę ugotujcie według instrukcji umieszczonej na opakowaniu, używając ok. 2 litry wody oraz przyprawy – sól, pieprz i vegetę. Całość odstawcie do lekkiego stężenia (aby móc ją później przelać do pojemników, powinna zachować nieco płynną konsystencję). Marchewkę obierzcie, a następnie podgotujcie we wrzącej wodzie. Po wyjęciu powinna być al dente (nieco chrupka, ale jednak ugotowana). Po kilkuminutowym wystudzeniu, marchewkę połóżcie obok jajka i podzielcie na kilka równych części - mniej więcej wysokości jajek. W filiżankach, kubeczkach lub formie służącej do przyrządzania babeczek umieśćcie szynkę w taki sposób, aby pokrywała ścianki. Na środku powinno powstać puste miejsce. Włóżcie do niego jajko, marchewkę i odsączony z wody groszek. Całość zalejcie tężejącą żelatyną, a następnie umieśćcie w lodówce, najlepiej na całą noc. Przed podaniem ozdóbcie zawiniątka posiekaną natką pietruszki. Smacznego! Źródło: gotujmy.pl

Przeczytaj
Szakszuka z pomidorami, serem żółtym i jajkami
Gotujmy.pl/Babeczka35
Newsy Macie dość jajecznicy i jajek na miękko na śniadanie? Przepis na to danie podbija Internet i podniebienia
Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia. Specjaliści od zdrowego żywienia mówią nam od lat. Przepis na oryginalne i pożywne śniadanie znajdziecie poniżej.
Aleksandra Jaworska
grudzień 15, 2020

Przepisów na śniadanie znajdziecie w sieci całą masę. Te w polskiej wersji zazwyczaj jest bardzo tradycyjny. Klasyczne parówki, jajka i tosty mogą się w końcu znudzić. Mamy pewną propozycję na urozmaicenie pierwszego posiłku! Po pierwsze zjedz śniadanie Niezależnie od tego jaki tryb życia prowadzicie, śniadanie warto zjeść każdego dnia. Do pierwszego posiłku najlepiej smakuje świeżo wyciśnięty sok i aromatyczna herbata, koniecznie liściasta. Produkty na śniadanie nie są zazwyczaj wyszukane. Możemy je znaleźć w każdym znanym nam sklepie spożywczym. Polskie klasyki to jajecznice na boczku, parówki z ketchupem, jajka na miękko lub omlet. Jest też ogromna cześć osób, które wybiorą śniadanie na słodko. Wtedy powinniście im podać słodkie bułki, naleśniki z serem albo owsiankę w owocami. Śniadanie powinno dostarczać cennych dla organizmu właściwości. Właśnie one działają na rozruch naszego organizmu, ładując ciało energią na kilka najbliższych godzin. Jeżeli wolicie postawić na coś bardziej oryginalnego niż klasyczna jajecznica, wybierzcie szakszukę. Szakszuka na początek dnia Co powiecie na domową szakszukę? W dosłownym tłumaczeniu to wielki bałagan, oryginalnie pochodzący z Bliskiego Wschodu i Afryki Północnej. Szakszuka jest niezwykle popularna w Tunezji i Jemenie. Składa się z kilku aromatycznych składników, które przed podaniem obsypuje się świeżo siekanymi ziołami i serem. Co powiecie na szakszukę przeniesioną w polskie warunki klimatyczne? Składniki: 1 puszka pomidorów krojonych olej do smażenia 1 duży ząbek czosnku 3 jajka 5 dag sera żółtego bazylia suszona według uznania papryka ostra mielona według uznania pieprz kolorowy mielony według uznania kmin...

Przeczytaj