pasztet z soczewicy
Adobe
Newsy

Przepyszny warzywny pasztet z uwielbianym przez wszystkich Włochów dodatkiem. Ty także się na niego skusisz?

Kto powiedział, że pasztet musi być wykonany z mięsa? Ten w wersji wegetariańskiej smakuje równie obłędnie, jak ten tradycyjny.
Anna Borkowska
grudzień 10, 2020

Co powiecie na smakowity pasztet z soczewicy z ulubionym dodatkiem wszystkich Włochów, czyli suszonymi pomidorami?

Taki pasztet z powodzeniem możecie postawić na wigilijnym stole. Jego smak z pewnością oczaruje wszystkich waszych domowników. Jak przygotować ten pyszny i niezwykle aromatyczny warzywny pasztet? Podpowiadamy!

Kasia gotuje z Polki.pl - Ciasto marchewkowe z orzechowym kremem

Będziesz potrzebowała:

  •     2 szklanki soczewicy
  •     1 cebulę
  •     2 ząbki czosnku
  •     70g suszonych pomidorów
  •     3 łyżki bułki tartej
  •     sól i  pieprz do smaku
  •     1 łyżeczkę słodkiej papryki
  •     1/2 łyżeczki papryki chili

Przygotowanie:

Na początku wypłucz soczewicę, wrzuć ją do garnka, zalej wodą, dodaj sól i gotuj przez około 20-25 minut, aż będzie miękka. W trakcie gotowania soczewicy możesz się zająć przygotowaniem pozostałych składników. Obierz cebulę i czosnek i drobno je posiekaj. Całość usmaż na patelni na rumiany kolor razem z przyprawami.

Suszone pomidory pokrój w kosteczkę. Ugotowaną soczewicę dokładnie odcedź i wymieszaj z cebulą, czosnkiem, pomidorami i bułką tartą, a na koniec dopraw solą i pieprzem.

Całość wylej do formy, w której chcesz upiec pasztet, nie zapominając, żeby wcześniej natłuścić ją olejem.

Rozgrzej piekarnik do 180 stopni i piecz pasztet przez 35-40 minut. 

Smacznego!

 

Komentarze
Danie jednogarnkowe z indykiem
Gotujmy.pl/patunia87
Newsy Nie macie czasu? Ten jednogarnkowy indyk robi się sam. I nie potrzebuje żadnych dodatków
Najprostsze dania powinny robić się szybko. Mają być tanie i łatwe. Znamy przepis na jedno z nich!
Aleksandra Jaworska
grudzień 10, 2020

Co dziś na obiad? Wszystkich nas ciekawi odpowiedź na to zwyczajne pytanie. Fast-food W momentach kiedy czas jest głównym wyznacznikiem porządku naszego dnia, zdarza się nam decydować na jedzenie z fast-food'ów. Zamiast pożywnego obiadu wybieramy kebaba lub kanapkę ze stacji benzynowej. Jedzenie na szybko co prawda nas nasyci, ale nie dostarczy organizmowi potrzebnych właściwości odżywczych, niezbędnych do codziennego funkcjonowania. Należy pamiętać, że szybkie jedzenie nie musi wiązać się z wizytami wyłącznie w fast-foodach. Czasami wystarczy kilka niedrogich produktów, wasz ulubiony garnek i około godzina czasu do zrobienia samodzielnie dania na już. Dzięki takiemu rozwiązaniu zjemy znacznie zdrowiej i taniej! Curry z warzywami Niektóre przyprawy zmieniają przyrządzane danie wręcz nie do poznania. Wydobywają z produktów smak, zmieniają kolor lub dodają charakterystycznego aromatu. Różne są także kuchnie i sposoby gotowania. Jednym z ciekawszych jest curry, będące nazwą sposobu  przyrządzenia potraw w kuchni indyjskiej. Curry to warzywa, ser, ryby, mięso i/lub inne składniki dania głównego w sosie. Dobór składników na klasyczne curry zależy od samej potrawy, od regionu z jakiego pochodzi jego twórca oraz osobistych upodobań kulinarnych. Kurkuma, imbir, pieprz i czosnek to nieodłączni towarzysze curry. Składniki na danie jednogarnkowe z indykiem:  500 g mięsa mielonego z indyka 15 dag mix warzyw np. chińskich  350 ml przecieru pomidorowego 7-8 łyżek kaszy kuskus sól i pieprz do smaku 2 łyżki papryki czerwonej słodkiej 1 łyżeczka papryki czerwonej ostrej 1 łyżka bazylii suszonej 3 ząbki świeżego czosnku 1 łyżeczka czosnku mielonego...

Przeczytaj