Polacy chętniej kupują marki własne
Adobe Stock
Newsy

Polacy coraz częściej wybierają tańsze jedzenie. Zamiast drogich produktów wolą kupić…

Zmieniają się gusta i guściki polskich konsumentów. Na upodobania zakupowe Polaków ogromny wpływ dalej ma jednak cena.

Świadomość konsumencka w Polsce wciąż stoi na niezbyt wysokim poziomie. Wiele osób kupujących różne produkty w sklepach wciąż niewiele o nich wie.

Przykład? Często zdarza się, że markowy produkt z delikatesów niczym nie różni się od bliźniaczego produktu z marketu poza etykietą.

Magda Gessler odpowiada na pytania

Czym są tak zwane produkty marek własnych?

Produkty należące do grupy tzw. marek własnych przeważają na półkach takich sklepów jak Biedronka, Kaufland czy Lidl.

Częstą praktyką jest występowanie tego samego produktu pod jedną etykietą w zwykłym sklepie, a pod „biedronkową” lub „lidlową” w sklepach tych sieci.

Zazwyczaj jedyną róznicą jest opakowanie produktu. Wartość odżywcza, skład i inne parametry pozostają takie same.

Jaki jest więc sens wprowadzania tego typu produktów na rynek? Interes w tym mają zarówno producenci, jak i sprzedawcy danego towaru.

Dlaczego w sklepach dostępne są produkty marek własnych?

Przyjrzyjmy się więc, jak taki schemat wygląda na przykładzie mleka. Wszystko zaczyna się w trakcie porozumienia producenta i sieci sklepów.

Obydwie strony dobiją targu i podpisują duży kontrakt na dostawę mleka do tysięcy sklepów w całym kraju.

Stroną rozdającą karty w tym duecie są oczywiście wielkie sieci sklepów spożywczych. To one narzucają reguły gry producentom.

Kiedy więc sieć sklepów zwróci się do producenta z ofertą nie do odrzucenia, czyli korzystnym kontraktem na dostawę produktów do sklepów w całym kraju, producent nie ma wyjścia.

Po przyjęciu takiej oferty producent naszego mleka musi więc przygotować mleko według standardów i wymagań sieci sklepów.

To właśnie wielkim sieciom spożywczym zależy na standaryzacji i ujednoliceniu produktów ze swojej oferty.

Dlaczego Polacy coraz chętniej wybierają produkty marek własnych?

Dzięki temu klient lepiej zna i docenia przysłowiowe „mleko z Biedronki”, a nie produkt od danego producenta, czyli w tym przypadku mleczarni.

Ostatnie badania fachowego centrum analitycznego Deloitte wykazały, że Polacy coraz chętniej zwracają swoją uwagę właśnie w stronę takich produktów.

Tańsze zamienniki oryginalnych produktów, czyli marki własne zaczęły robić coraz większa popularność w trakcie trwania obecnej pandemii koronawirusa.

Co prawda wiara w lepszą jakość produktów markowych, a także większe zaufanie producentom wielkich marek wciąż jest żywe, trend zmiany jest wyraźnie zauważalny.

Coraz większa liczba Polaków zdaje się jednak zauważać, że różnice między produktami marek własnych a produktami oryginalnymi są niewielkie.

O zakupie tańszych marek własnych supermarketów i sieci spożywczych w dużej mierze decyduje także ich niemal zawsze niższa cena.

żabka
AdobeStock
Newsy
Tego jeszcze w Żabce nie było! Nie uwierzysz własnym oczom, kiedy to zobaczysz!
Nieustanny rozwój sieci Żabka jest naprawdę imponujący! Sprawdźcie, co nowego włączyli do swojej oferty!

Od małych sklepików do nowoczesnych mini-supermarketów. Rozwój Żabki jest imponujący, a sieć nie zwalnia tempa! Ostatnio włączyła do swojej oferty nowy produkt – myślicie, że się przyjmie? Ponad 6,5 tysiąca sklepów i wciąż się rozwija! Sklepy Żabka przeszły naprawdę długą drogę. Zaczynały jako niepozorne, małe sklepy spożywcze, a ich wizerunek nie był zbyt dobry. Z czasem zaczęło się to zmieniać i dziś Żabki to nowoczesne mini supermarkety, które ratują nas w niehandlowe niedziele. Do tego sklepy uruchomiły różne usługi, które mają zachęcić klientów do odwiedzin. Teraz w Żabce można odebrać i nadać paczkę, kupić kawę, zapiekankę, świeżą kanapkę lub babeczkę. Niedawno sieć wprowadziła kolejne produkty do oferty z gotowym jedzeniem. Skusicie się? Nowość w Żabce Sieć nieustannie wprowadza do oferty nowe produkty. Taki ruch wcale nie dziwi, bowiem sklepy od kilku lat notują rosnącą popularność – zwłaszcza dzięki zakazowi handlu w niedzielę. W te dni większość sklepów spożywczych jest zamknięta poza Żabką. W dodatku w większych miejscowościach te sklepiki są rozsiane po całym mieście, więc ludzie w niedzielę idąc na zakupy zawsze kierują się do Żabki. Nowe trendy Coraz chętniej kupowane przez Polaków są dana gotowe. Ich rosnąca popularność wynika z tego, że jesteśmy coraz bardziej zapracowani i nie mamy czasu na gotowanie. Sieć Żabka wychodzi naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów i nieustannie wprowadza do oferty różne nowości. Teraz można tam kupić gotowe, pakowanie hamburgery w czterech smakach: Jalapener, Wołowiner, Kurczaker oraz w 100 procentach wegański Wegger. Będziecie kupować?         Wyświetl ten post na Instagramie.    ...

nowe sklepy Aldi w Polsce
Adobe Stock
Newsy
Popularna niemiecka sieć otwiera w Polsce 14 nowych sklepów. Niektórzy będą wniebowzięci
Niemiecka sieć sklepów spożywczo-przemysłowych Aldi, na przestrzeni lat otworzyła już ponad 140 placówek w całej Polsce. Teraz do tego grona dołączy kolejne 14.

Adli jest bardzo popularny nie tylko w Niemczech i Polsce. Jego dyskonty są obecne aż na 5 kontynentach. Pod względem sprzedaży sklepy zajmują zaszczytne 7 miejsce na świecie. Ten wynik sprawia, że sieć bardzo prężnie się rozwija. Aldi jest w Polsce już od ponad 10 lat  Pierwszy sklep Aldi pojawił się w Polsce już 12 lat temu. Sprzedawane w nim najwyższej jakości produkty marek własnych zachwyciły klientów. Z roku na roku przybywało więc sklepów tej popularnej niemieckiej sieci, która obok Biedronki i Lidla, stała się jednym z najchętniej odwiedzanych marketów spożywczych w kraju. Pod koniec 2019 roku Aldi liczył sobie ponad 140 placówek w całej Polsce. Biorąc pod uwagę, że w naszym kraju jest blisko tysiąc miast, ta liczba nie robi wrażenia. Jednak Aldi cały czas się rozwija i otwiera kolejne 14 oddziałów.  Sieć otwiera kolejne 14 sklepów Do końca grudnia nowe sklepy zostaną otwarte w Gdańsku, Gdyni, Gorlicach, Jeleniej Górze, Kielcach, Krakowie, Nisku, Suchym Lesie, Toruniu, Warszawie, Wołominie oraz Wrocławiu. W niektórych miastach, na przykład w Kielcach, sklep będzie dopiero debiutował, podczas gdy mieszkańcy innych, na przykład Krakowa czy Warszawy, dobrze go już znają. - Polska to ważny i wymagający rejon w rozwoju sieci. Przykładamy olbrzymią wagę, by przy zachowaniu wypracowanych najwyższych światowych standardów odpowiedzieć na lokalne potrzeby rynku zarówno w obszarze asortymentu, jakości obsługi, jak i lokalizacji naszych sklepów – zdradził portalowi biznes.interia Tomasz Gawlik, dyrektor Obszaru Nieruchomości i Ekspansji sieci Aldi w Polsce. Ogromne rabaty z okazji otwarcia W nowo otwartych sklepach klienci będą mogli skorzystać przede wszystkim z rabatów na produkty marek własnych Aldi, ale nie tylko. Sklep...

Kaufland bony
Pixabay, Adobe Stock
Newsy
Kaufland rozdał pracownikom świąteczne bony. To całkiem spory zastrzyk gotówki
Zbliżają się święta. Kaufland, a także inny firmy, rozdają swoim pracownikom tradycyjne prezenty. Wśród nich paczki, bony i premie...

Okres świąteczny to chyba ulubiona pora wszystkich pracowników. Zasłużony wypoczynek z rodziną, święta przy suto zastawionym stole, a wcześniej zasłużona premia od pracodawcy. Nie inaczej jest w przypadku osób zatrudnionych w sklepach spożywczych. Największe sieci, jak co roku postanowiły wynagrodzić zatrudnionych. Nie tylko bony Każdy pracownik sieci Kaufland otrzymuje od firmy na święta Bożego Narodzenia i na święta wielkanocne bony zakupowe. Takie vouchery pracownicy mogą zrealizować wyłącznie w sklepach tej sieci. Jak to wygląda w praktyce? Kasjerzy i magazynierzy otrzymują w prezencie na święta coś w rodzaju karty prepaid (karta płatnicza zasilona środkami). Kartę mogą wykorzystywać aż cztery lata od jej trzymania. Ile w tym roku otrzymają pracownicy Kauflandu? W podziękowaniu za trudny rok 2020, kiedy to kasjerzy byli wystawieni na ciężką, koronawirusową próbę, władze sieci postanowiły uhonorować wysiłek swoich ludzi kwotą 700 zł. Oprócz tego w ręce pracowników Kauflandu trafią specjalne kosze podarunkowe z takimi produktami jak słodycze, wędliny, kawa i herbata. Co z Lidlem i Biedronką? Upominki trafią lub już trafiły do ponad 16 tys. osób zatrudnionych w sieci sklepów.  Łącznie w Polsce funkcjonuje ponad 200 placówek tej marki. A jak sytuacja z premiami wygląda w przypadku innych supermarketów? W Lidlu będzie podobnie jak w Kauflandzie – to za sprawą tego samego właściciela obydwu marek. W Biedronce kwota premii będzie zależała od wysokości dochodów danego pracownika. Z kolei w Tesco kasjerzy i kasjerki mają dostać aż 1050 zł w bonach, a do tego zniżki na produkty  w ich sklepie i specjalne paczki upominkowe.    

Zakupy w supermarkecie
Flickr/Ritzo ten Cate
Newsy
W popularnym sklepie kupimy wyjątkowe produkty znanej marki. To pierwsza sieć, w której są dostępne
Grudzień to dobry czas dla marek. Sklepy prześcigają się pod kątem coraz to nowszej oferty produktowej. Klienci docenią z pewnością artykuły spożywcze, które właśnie trafiły na półki pewnej popularnej sieci.

Marki przyzwyczaiły klientów do oferty, która nie nudzi. Ciekawe produkty trafiają na półki systematycznie. Często możemy dzięki temu spróbować różnych kuchni świata.  Roślinne mięso Firma Garden Gourmet Nestlé, którą znajdziemy w sieci sklepów Kaufland postanowiła rozszerzyć swoją ofertę o roślinne mielone, burgery, klopsiki i fileciki. Produkty pochodzenia roślinnego są dostępne w sprzedaży detalicznej w sklepach sieci Kaufland w całej Polsce. Koncern tłumaczy taką decyzję powodzeniem produktów na bazie roślin. Pokarmy zwierzęce, zwłaszcza czerwone mięso, cechuje duży ślad węglowy. Znaczy to, że ich produkcja ma ogromny wpływ na wzrost emisji gazów cieplarnianych, wykorzystanie gruntów i spadek bioróżnorodności.  Dieta planetarna Komisja EAT-Lancet, zajmująca się kwestiami żywienia i przyszłości naszej planety, opublikowała przegląd dotyczący zdrowych diet i zrównoważonych systemów gospodarki żywnościowej. Jako jedną z metod zapobiegania postępującym zmianom klimatycznym zaleca zmianę diety na taką, w której przeważają pokarmy pochodzenia roślinnego, a ubogą w produkty odzwierzęce. Dieta planetarna ma bowiem zrównoważony i niezwykle korzystny wpływ na środowisko. Marki tropem badań Znane marki spożywcze, nie chcąc zostać w tyle wobec najnowszych badań, stawiają na produkty roślinne. Nie musicie się martwić, ich oferta w sieci Kaufland jest naprawdę bogata! Ze względu na walory produktów roślinnych coraz częściej sięgają po nie zarówno zdeklarowani weganie czy wegetarianie, jak i osoby, które starają się jedynie ograniczyć mięso w codziennej diecie. Ten coraz silniejszy trend stanowi o ogromnym potencjale tej części rynku. Nowości produktowe W ramach marki...