Polacy chronią się przed COVID-19 kupując te produkty. Jemy dużo zdrowiej
Adobe Stock
Newsy

Polacy chronią się przed COVID-19 kupując te produkty. Jemy dużo zdrowiej

Nie ma żadnych wątpliwości. Pandemia koronawirusa zmieniła nasze gusta i wpłynęła na nasze wybory w sklepach spożywczych. Najdobitniej pokazują to ostatnie badania rynku przeprowadzone przez agencję NielsenIQ.

Polacy znowu polubili owoce i warzywa – taki wniosek można wysnuć po przeanalizowaniu trendów, które rządziły rodzimym rynkiem od marca 2020 roku,  a więc od czasu kiedy w Polsce stwierdzono pierwszy przypadek zakażenia koronawirusem i ogłoszono stan epidemii.

Jakie produkty Polacy zaczęli częściej kupować w czasie pandemii?

Z pewnością na zmianę przyzwyczajeń i gustów klientów wpłynęła obawa o własne zdrowie i wynikająca stąd potrzeba wzmacniania własnej odporności. Z tego choćby względu Polacy na potęgę zaopatrywali się w czosnek (wzrost sprzedaży o 39% w stosunku do poprzedniego roku).

Duże wzrosty zanotowały także różnego rodzaju cytrusy na czele oczywiście ze zdrową i polecaną na wszelkiego rodzaju infekcje i wirusy cytryną. Jak wytłumaczyć za to wzrost popularności jabłek? Tutaj powód może nie mieć niewiele wspólnego z pandemią – w porównaniu do poprzedniego roku, w badanym okresie podaż, czyli ilość tanich owoców na rynku była znacznie większa.    

Zmiana wartości sprzedaży w stosunku do ubiegłego roku:

  • Czosnek +39%
  • Jabłka +30%
  • Cytryny +25%
  • Pomarańcze +18%
  • Kiwi +15%
  • Owoce i orzechy (razem) +10%
  • Warzywa +6%
  • Ryby +8%
  • Mięso +4%

Źródło: badanie NielsenIQ

Zobacz także
sprzedaż alkoholu w czasie pandemii

Podczas pandemii ten produkt zdrożał o niemal 40%. Kupujecie go regularnie?

Co jeść by podnieść odporność podczas pandemii koronawirusa? Magda Gessler zaleca taką dietę

Co jeść by podnieść odporność podczas pandemii koronawirusa? Magda Gessler zaleca taką dietę

Jakie warzywa i produkty mogą pomóc w walce z koronawirusem?

Cebula nie znalazła się na liście produktów i warzyw, na które wzrósł popyt w czasie pandemii koronawirusa. Tymczasem ostatnio sieć podbija domowy przepis na cebulę z solą, która ma pomagać właśnie na łagodniejsze przebycie COVID-19.

Nie tylko producenci warzyw i owoców reklamują swoje produkty, jako te, które pomagają w walce z koronawirusem. Takie same hasła reklamowe miała na swoich sztandarach pewna mleczarnia z dalekiej Korei Południowej. Teraz za rozpowszechnianie fałszywych informacji grozi im zamknięcie firmy…

Czytaj także: