Pijcie rano łyżkę oliwy z oliwek. Niesamowite na co pomaga
AdobeStock
Newsy

Pijcie rano łyżkę oliwy z oliwek. Niesamowite na co pomaga

Picie oliwy może być naprawdę zdrowe. Przeczytajcie o tym, jak pić oliwę, by działała z korzyścią dla zdrowia i sprawdźcie na jakie dolegliwości może pomóc wam picie oliwy.
Anna Urbańska
kwiecień 17, 2021

Oliwa z oliwek nazywana jest czasami "śródziemnomorskim złotem". Jest to niezastąpiony składnik najzdrowszej na świecie diety: diety śródziemnomorskiej. Regularne picie oliwy z oliwek, może pomóc wam przy wielu dolegliwościach. Oliwa z oliwek jest bowiem bogactwem zdrowych kwasów tłuszczowych.

Magda Gessler odpowiada na pytania

Kiedy pić oliwę z oliwek?

Wiele osób twierdzi, że aby w pełni wykorzystywać potencjał oliwy z oliwek, należy pić ją na czczo, z rana, zaraz po obudzeniu. To prawda, taka praktyka może być dla wielu osób pomocna. Rozpoczynanie dnia od łyżki oliwy z oliwek, da wam pewność, że dostarczyliście sobie zdrowych kwasów tłuszczowych, które mają niesamowite właściwości dla waszego organizmu. Picie oliwy rano może pomóc wam zbudować zdrowy nawyk. Zaczęcie dnia od zrobienia czegoś dla swojego organizmu, może pomóc niektórym osobom w trzymaniu się zdrowych czynności w dalszej części dnia.

Jeśli picie oliwy z rana nie wydaje się wam jednak zachęcające, nie musicie tego robić, by nadal korzystać z niesamowitych właściwości oliwy z oliwek. W praktyce nie ma znaczenia, kiedy spożyjecie oliwę. Ważne, żeby spożywać ją regularnie. Możecie też po prostu polewać nią sałatki, skropić pieczywo zamiast masła lub wykorzystywać do duszenia warzyw. Oliwa z oliwek, wbrew obiegowym mitom, nadaje się też dobrze do domowego smażenia. Jest to jeden ze zdrowszych olejów do codziennego stosowania.

Zobacz także

Picie oliwy z oliwek z rana – na co pomaga?

Regularnie przyjmowanie oliwy z oliwek, może wspomóc wiele układów organizmu.

  • Poprawia kondycję skóry
  • Wspiera mózg i opóźnia jego starzenie
  • Poprawia stan stawów i kości, dzięki przeciwzapalnemu działaniu
  • Poprawia kondycję jelit
  • Redukuje różnorodne stany zapalne
  • Jest pomocna w kontrolowaniu cukrzycy i nie podwyższa poziomu cukru we krwi

Pamiętajcie jednak, że oliwa jest mimo wszystko bardzo wysokokaloryczna. Jeśli zamierzacie zwiększyć jej ilość w diecie, zmniejszcie analogicznie ilość innych produktów (np. przekąsek, ciastek, słodyczy), bo inaczej przytyjecie.

Czytaj także:

Komentarze