Oburzona współpracą z McDonalds’em Paulina Młynarska do Maty. „Nie wiesz co śmieciowe żarcie robi z ludzkim zdrowiem?
Instagram
Newsy

Oburzona Paulina Młynarska uderza w Matę za współpracę z McDonald's: „Co ty Mata, czytać nie umiesz?”

Idol młodzieży – Mata – nawiązał właśnie współpracę z McDonalds'em. Nie wszystkim jednak fakt ten przypadł do gustu.

Raper Mata właśnie został twarzą najnowszej kampanii McDonald's. Młody artysta doczekał się własnego zestawu z burgerem i frytkami, który możecie od teraz kupić w popularnej sieci fast foodów. Kim jest Mata i jak to się stało, że stał się idolem młodzieży?

Magda Gessler odpowiada na pytania

Kim jest Mata?

Mata, czyli Michał Matczak, urodził się w 2000 roku we Wrocławiu. Pod koniec 2019 roku młody artysta wypuścił do sieci głośny utwór pt. „Patointeligencja", który zapowiadał jego debiutancki album „100 dni do matury". Piosenka w mig stała się wielkim hitem. W zaledwie tydzień od premiery, utwór dobił do 6 milionów wyświetleń na YouTube.

Mata, którego twórczość jest uznawana ostatnio za „głos młodego pokolenia", zyskał sobie w Polsce ogromną rzeszę fanów. Tylko na Instagramie śledzi go obecnie ponad 1,1, miliona osób.

W październiku 2021 roku McDonald’s ogłosił, że nawiązał współpracę z Matą, w ramach której powstał specjalny zestaw Maty, który jest dostępny od wczoraj w sprzedaży. Nie wszystkim się jednak podoba współpraca rapera z popularną restauracją.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez MATA (@33mata)

Paulina Młynarska atakuje Matę za współpracę z McDonald's

Wczoraj do popularnej sieci restauracji McDonald's trafił zestaw autorski Maty. Bardzo krytycznie odniosła się do tego dziennikarka Paulina Młynarska, która zarzuciła młodemu raperowi, że sprzedał się korporacji promującej niezdrowy tryb życia:

Do tej pory nie komentowałam inby o Macie, ani o Macie i Matczaku tacie. Co mnie obchodzi? Ale kiedy ktoś, kto ma realny wpływ na zachowania wielkich grup młodych ludzi, zachęca za kasę do jedzenia najbardziej szkodliwego żarcia jakie istnieje, to chyba trzeba coś powiedzieć - powiedziała dziennikarka.

Zobacz także
Otworzył kanapkę z McDonald’s i zobaczył, coś okropnego. „Rozważam przejście na weganizm”

Otworzył kanapkę z McDonald’s i zobaczył, coś okropnego. „Rozważam przejście na weganizm”

Takiej sytuacji jeszcze w McDonald's nie było. To wideo to prawdziwy hit sieci!

Zemsta pracowników McDonald's. To wideo to prawdziwy hit sieci!

Młynarska podkreśliła, że jedzenie w McDonald's nie jest zdrowe a Mata mógłby się bardziej zastanowić co reklamuje, w końcu dociera do ogromnej rzeszy młodzieży.

Co Ty Mata, czytać nie umiesz? Nie wiesz co śmieciowe żarcie robi z ludzkim zdrowiem? Nie wiesz co to jest otyłość, cukrzyca i zawał? To ma być ta Twoja kontestacja? Pod tym szyldem? - dodała dziennikarka.

Katarzyna Bosacka też skrytykowała Matę

Do sprawy postanowiła się też odnieść znana z zamiłowania do zdrowego odżywiania, Katarzyna Bosacka. Wcześniej dziennikarka krytykowała już m.in. lody i napoje Ekipy. Bosacka zastanawia się na swoim Facebooku, dlaczego Mata zdecydował się na współpracę z firmą promującą niezdrowe odżywianie.

Mata to artysta, który bije rekordy popularności głównie wśród młodego pokolenia i tu pojawia się pytanie... Czy współpraca rapera z McDonald's i tym samym promowanie przez niego jedzenia typu fast food wśród młodzieży jest fair? Wątpliwe – zastanawia się na Facebooku Bosacka.

Dziennikarka dodała, że jej redakcyjna koleżanka Agata „kupiła zestaw i przetestowała go rozkładając na czynniki pierwsze”.

Po zakupie zestawu na paragonie pojawiły się wyszczególnione ceny produktów i co ciekawe cheesburger z potrójną zawartością mięsa kosztował tylko 5,10 zł... Aż strach pomyśleć, ile kosztowało wyprodukowanie takich 3 kotletów... Najdroższa była latte matcha, czyli sproszkowana zielona herbata z mlekiem – jej cena to 8,30 zł. Frytki w zestawie kosztowały 4,60 zł” – opisuje jedzenie.

A jak ze smakiem?

Waniliowa matcha latte była wg Agaty za bardzo „mleczna” i słodka. Smak smakiem, ale największe zaskoczenie budzi skład tego napoju. Sprawdzając jego wartości odżywcze na stronie sieci okazuje się, że matcha latte zawiera w porcji 241 kcal, 9,2 g tłuszczu i aż 36 g cukru, czyli... 7 łyżeczek! Czy to jest odpowiedni produkt dla polskich dzieci i młodzieży, wśród których problem nadwagi i otyłości jest bardzo poważny, a wręcz alarmujący?” – dodała.

Bosacka podkreśla, że średnie frytki znajdujące się w zestawie zawierają 330 kcal, 16 g tłuszczu i prawie 1 g soli a potrójny cheeseburger ma aż 548 kcal, w tym 31 g tłuszczu (i 15 g szkodliwych tłuszczów nasyconych!), do tego 8,5 g cukru, czyli niecałe 2 łyżeczki.

Ale największą grozę budzi zawartość soli w tym burgerze – aż 2,7 g czyli ponad połowa naszego dziennego zapotrzebowania na ten składnik! – komentuje Bosacka.

Zestaw rapera liczy sobie aż 1119 kcal:

To połowa dziennego zapotrzebowania energetycznego dla nastolatka... – pisze Bosacka.

Każdy, kto promuje niezdrowe jedzenie, musi brać część odpowiedzialności za otyłość wśród dzieci. Amen – podsumowuje.

Źródło: Facebook, Instagram

McDonald’s wprowadza nowy zestaw. Ma powtórzyć sukces Drwala, ale czy to się uda?
AdobeStock
Newsy
McDonald’s wprowadza nowy zestaw. Czy powtórzy sukces Drwala?
Podobno ma być to prawdziwy hit! Skusilibyście się?

McDonald’s pozostaje od wielu lat najpopularniejszym fast-foodem na świecie. Pierwszy McDonald’s powstał w Kalifornii w 1940 roku. Firma ta ciągle rośnie! Dzięki modelu udzielania franczyzy, McDonald’s występuje obecnie w 119 krajach. Posiłki w McDonald’s można zjeść więc dosłownie na całym świecie! Firma od wielu lat znana jest z innowacyjnego podejścia. Filarem biznesu McDonalda jest oferowanie szybkich, powtarzalnych posiłków, które są bardzo satysfakcjonujące dla konsumentów. Dużym sukcesem McDonalda jest ogromna popularność sieci wśród dzieci. Choć od wielu lat mówi się o tym, że fast-foody nie powinny być podawane najmłodszym , dzieci uwielbiają McDonalda. Niestety częstym widokiem jest podekscytowanie dzieciaków biorących udział w wycieczce szkolnej, które w niecierpliwości oczekują na swój posiłek z fast-foodu. Popularność McDonald’s to nie tylko samo jedzenie. Firma od wielu lat wydaje setki milionów dolarów na kampanie wizerunkowe. Ogromnym hitem są klasyczne zestawy Happy Meal z zabawką dla dzieci w środku. Dorośli szczególnie upodobali sobie kanapki drwala, które zapewniły McDonaldowi ogromny sukces i popularność. Konsumenci wprost uwielbiali Drwala. Nowy zestaw w McDonald’s Eksperci od marketingu McDonald’s nie spoczywają jednak na laurach. Niedawno zapowiedzieli, że McDonald wejdzie w kolaborację z niesamowicie popularnym zespołem k-popowym BTS. Zespół tworzy siedmiu Koreańczyków. Zyskali oni ogromną popularność na całym świecie. Mają miliardy wyświetleń swoich piosenek w serwisie YouTube. Ich płyty były trzykrotnie na szczycie prestiżowej listy „Bilboardu” w ciągu roku. Taki sukces odnotowali wcześniej tylko Beatlesi i The Monkees. McDonald’s zapowiedziało wydanie zestawu opatrzonego wizerunkiem...

Bosacka o lodach Ekipy: "są po prostu kiepskie". Warto je kupować?
ONS.pl, lodykoral/Instagram
Newsy
Bosacka o lodach Ekipy: "są po prostu kiepskie". Warto je kupować?
Dziennikarka Katarzyna Bosacka przyjrzała się lodom Ekipy by sprawdzić, czy są dobre dla waszego zdrowia. Zobaczcie, co napisała.

Polskę ogarnął szał na lody Ekipy. Do tego stopnia, że w jednym ze sklepów Lidl już o 6 rano rozpoczął się szturm na lodówki z lodami , które niektórzy wynosili całymi kartonami ze sklepu. Dlaczego te lody są tak popularne i czy warto w ogóle je kupować? Dziennikarka Katarzyna Bosacka, która od wielu lat uświadamia Polaków w kwestii zdrowego żywienia, postanowiła sprawdzić lody Ekipy pod względem ich składu i wpływu na zdrowie. Sprawdźcie! Lody Ekipy – o co tu chodzi? Kto z was ma dzieci, ten na pewno już słyszał o lodach Ekipy. Ten smakołyk jest szalenie popularny wśród najmłodszych, co budzi ogromne zdziwienie wśród rodziców. O co tutaj dokładnie chodzi? „Ekipa” to grupa bardzo popularnych wśród dzieci i młodzieży youtuberów. Regularnie udostępniają nagrywane przez siebie filmiki w serwisie YouTube, a także są obecni w innych serwisach społecznościowych, takich jak Instagram czy TikTok, gdzie obserwują ich miliony użytkowników. Niedawno Ekipa nawiązała współpracę z firmą Koral, która rozpoczęła produkcję lodów z logo Ekipy. Pomysł okazał się być strzałem w dziesiątkę – młodzi fani Ekipy zrobią wszystko, żeby zdobyć te lody. Po co? Niektórzy przyznają, że „dla fejmu”, o czym informują zdumieni rodzice : Powiedziała mi, że to jest jej marzenie, żeby zrobić sobie zdjęcie na Instagram z tym lodem w kolorowym papierku z logiem Ekipy albo nagrać filmik na TikToka z recenzją smaku. Potem oznaczy influencerów i będzie czekać, czy udostępnią to u siebie na profilach. Wtedy, jak to sama nazwała, będzie miała "fame". Staram się iść z duchem czasu i nadążać za moją córką, ale przyznam, że bardzo mnie zdziwiła jej odpowiedź. Do tego momentu nie zdawałam sobie sprawy z tego, że...

frytki z mcdonalds
Pixabay
Newsy
Przez całe życie źle jedliście frytki z McDonald’s. Wiedzieliście, że pudełko ma ukryte zastosowanie? Będziecie w szoku
Lubicie jeść w McDonald’s? Pewnie mało kto wiedział o tym, jak można wykorzystać pudełko na frytki!

Choć wiedza o szkodliwości fast-foodów jest w Polsce coraz szersza, to wciąż sieci restauracji sprzedające tego typu jedzenie są bardzo popularne. Najbardziej znany jest oczywiście McDonald’s, który wszystkim jednoznacznie kojarzy się z hamburgerami i solidną porcją frytek. Pewnie nie wiedzieliście, że kartonik, w którym podawane są frytki, ma sekretne zastosowanie! Początki McDonald’s Niewielu z was pewnie zna historię sieci McDonald’s. Początkowo był to po prostu jeden bar w Ameryce założony przez braci McDonald’s w 1940 roku w Stanach Zjednoczonych. Niedługo potem sprzedali oni swoją restaurację, która błyskawicznie zaczęła się rozwijać. W latach 50., dzięki systemowi franczyzowemu, zaczęło powstawać mnóstwo nowych lokali tej sieci. Rewolucyjna okazała się sprzedaż „drive-through”, czyli zamawianie i odbiór zamówień przez okienko bez wychodzenia z samochodu. Pierwszy McDonald’s w Polsce pojawił się dopiero w 1992 roku w Warszawie. Otwarcie było niesamowitym wydarzeniem – do lokalu ustawiła się gigantyczna kolejka, a jednego tylko dnia w warszawskim McDonald’s, pojawiło się aż 45 tysięcy ludzi! Choć dziś wzrosła świadomość na temat niezdrowego jedzenia, to wciąż McDonald’s i inne sieci sprzedające fast-foody cieszą się ogromną popularnością. Z pewnością pomocna okazała się lekka zmiana wizerunku – już od dobrych kilku lat McDonald’s poza hamburgerami, frytkami i smażonym kurczakiem sprzedaje także sałatki, dodaje owoce i zdrowe soki do zestawów dla dzieci, a także poszerzył asortyment o kawę i ciasta. Sekretna funkcja pudełka z frytkami Kto kupuje jedzenie w McDonald’s, ten na pewno kojarzy pudełka, w których sprzedaje się frytki. Czerwone kartoniki są bardzo wygodne, zwłaszcza jeśli zamówiliście je na wynos....

Magda Gessler garnki
ONS.pl/Adobe Stock
Newsy
Garnki Magdy Gessler kupicie teraz w Biedronce. Cena zwala z nóg
Garnki Magdy Gessler są już w sprzedaży w Biedronce. Mimo dobrej jakości produktu, cena niektórych może nieco zaskoczyć. Sprawdźcie ile kosztują garnki słynnej restauratorki!

Sieć sklepów Biedronka ma w swoim asortymencie większość produktów w stałej ofercie, ale co jakiś czas do sprzedaży wystawia rzeczy spoza regularnego wachlarzu. Tym razem w dyskoncie będzie można zakupić garnki sygnowane nazwiskiem popularnej restauratorki, Magdy Gessler. Magda Gessler to nie tylko restauratorka Magda Gessler jest właścicielką kilkunastu restauracji bądź punktów związanych z branżą gastronomiczną. Oprócz działalności w tej części biznesu, restauratorka zajmuje się również pisaniem felietonów czy malowaniem. Największą sławę przyniósł jej udział w programach telewizyjnych. Przede wszystkim prowadzi swój autorski program, gdzie przeprowadza rewolucje, zmienia restauracje na lepsze i swoim nazwiskiem promuje dane miejsce. Dodatkowo jest również jurorką w programie kulinarnym, gdzie ocenia pracę innych kucharzy. Jest bez wątpienia ikoną sztuki kulinarnej, dla wielu to po prostu wzór do naśladowania nie tylko w kwestii gotowania, ale i prowadzenia własnego biznesu. Produkty z nazwiskiem Magdy Gessler Restauratorka jako niekwestionowany autorytet w dziedzinie kulinarnej rozszerza swoje pole działania. Prowadzenie restauracji czy udział w programach telewizyjnych jest nie do końca wystarczający. Magda Gessler zdecydowała się na wypuszczenie na rynek akcesoriów kuchennych i garnków sygnowanych własnym nazwiskiem. Współpraca na tej przestrzeni odbywa się z marką Mio. Ile kosztują garnki Magdy Gessler w Biedronce? Zestaw garnków polecanych przez Magdę Gessler można zakupić już w Biedronce. Jako iż pojawiły się one poza stałą ofertą, to będą w sprzedaży tylko do 10 marca. Osoby chcące skorzystać z tej okazji i by móc poczuć się jak w kuchni wielkiej restauratorki, powinny zdecydowanie się śpieszyć. Produkty będą sprzedawane w...