Oburzona współpracą z McDonalds’em Paulina Młynarska do Maty. „Nie wiesz co śmieciowe żarcie robi z ludzkim zdrowiem?
Instagram
Newsy

Oburzona Paulina Młynarska uderza w Matę za współpracę z McDonald's: „Co ty Mata, czytać nie umiesz?”

Idol młodzieży – Mata – nawiązał właśnie współpracę z McDonalds'em. Nie wszystkim jednak fakt ten przypadł do gustu.

Raper Mata właśnie został twarzą najnowszej kampanii McDonald's. Młody artysta doczekał się własnego zestawu z burgerem i frytkami, który możecie od teraz kupić w popularnej sieci fast foodów. Kim jest Mata i jak to się stało, że stał się idolem młodzieży?

Magda Gessler odpowiada na pytania

Kim jest Mata?

Mata, czyli Michał Matczak, urodził się w 2000 roku we Wrocławiu. Pod koniec 2019 roku młody artysta wypuścił do sieci głośny utwór pt. „Patointeligencja", który zapowiadał jego debiutancki album „100 dni do matury". Piosenka w mig stała się wielkim hitem. W zaledwie tydzień od premiery, utwór dobił do 6 milionów wyświetleń na YouTube.

Mata, którego twórczość jest uznawana ostatnio za „głos młodego pokolenia", zyskał sobie w Polsce ogromną rzeszę fanów. Tylko na Instagramie śledzi go obecnie ponad 1,1, miliona osób.

W październiku 2021 roku McDonald’s ogłosił, że nawiązał współpracę z Matą, w ramach której powstał specjalny zestaw Maty, który jest dostępny od wczoraj w sprzedaży. Nie wszystkim się jednak podoba współpraca rapera z popularną restauracją.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez MATA (@33mata)

Paulina Młynarska atakuje Matę za współpracę z McDonald's

Wczoraj do popularnej sieci restauracji McDonald's trafił zestaw autorski Maty. Bardzo krytycznie odniosła się do tego dziennikarka Paulina Młynarska, która zarzuciła młodemu raperowi, że sprzedał się korporacji promującej niezdrowy tryb życia:

Do tej pory nie komentowałam inby o Macie, ani o Macie i Matczaku tacie. Co mnie obchodzi? Ale kiedy ktoś, kto ma realny wpływ na zachowania wielkich grup młodych ludzi, zachęca za kasę do jedzenia najbardziej szkodliwego żarcia jakie istnieje, to chyba trzeba coś powiedzieć - powiedziała dziennikarka.

Zobacz także
Otworzył kanapkę z McDonald’s i zobaczył, coś okropnego. „Rozważam przejście na weganizm”

Otworzył kanapkę z McDonald’s i zobaczył, coś okropnego. „Rozważam przejście na weganizm”

Takiej sytuacji jeszcze w McDonald's nie było. To wideo to prawdziwy hit sieci!

Zemsta pracowników McDonald's. To wideo to prawdziwy hit sieci!

Młynarska podkreśliła, że jedzenie w McDonald's nie jest zdrowe a Mata mógłby się bardziej zastanowić co reklamuje, w końcu dociera do ogromnej rzeszy młodzieży.

Co Ty Mata, czytać nie umiesz? Nie wiesz co śmieciowe żarcie robi z ludzkim zdrowiem? Nie wiesz co to jest otyłość, cukrzyca i zawał? To ma być ta Twoja kontestacja? Pod tym szyldem? - dodała dziennikarka.

Katarzyna Bosacka też skrytykowała Matę

Do sprawy postanowiła się też odnieść znana z zamiłowania do zdrowego odżywiania, Katarzyna Bosacka. Wcześniej dziennikarka krytykowała już m.in. lody i napoje Ekipy. Bosacka zastanawia się na swoim Facebooku, dlaczego Mata zdecydował się na współpracę z firmą promującą niezdrowe odżywianie.

Mata to artysta, który bije rekordy popularności głównie wśród młodego pokolenia i tu pojawia się pytanie... Czy współpraca rapera z McDonald's i tym samym promowanie przez niego jedzenia typu fast food wśród młodzieży jest fair? Wątpliwe – zastanawia się na Facebooku Bosacka.

Dziennikarka dodała, że jej redakcyjna koleżanka Agata „kupiła zestaw i przetestowała go rozkładając na czynniki pierwsze”.

Po zakupie zestawu na paragonie pojawiły się wyszczególnione ceny produktów i co ciekawe cheesburger z potrójną zawartością mięsa kosztował tylko 5,10 zł... Aż strach pomyśleć, ile kosztowało wyprodukowanie takich 3 kotletów... Najdroższa była latte matcha, czyli sproszkowana zielona herbata z mlekiem – jej cena to 8,30 zł. Frytki w zestawie kosztowały 4,60 zł” – opisuje jedzenie.

A jak ze smakiem?

Waniliowa matcha latte była wg Agaty za bardzo „mleczna” i słodka. Smak smakiem, ale największe zaskoczenie budzi skład tego napoju. Sprawdzając jego wartości odżywcze na stronie sieci okazuje się, że matcha latte zawiera w porcji 241 kcal, 9,2 g tłuszczu i aż 36 g cukru, czyli... 7 łyżeczek! Czy to jest odpowiedni produkt dla polskich dzieci i młodzieży, wśród których problem nadwagi i otyłości jest bardzo poważny, a wręcz alarmujący?” – dodała.

Bosacka podkreśla, że średnie frytki znajdujące się w zestawie zawierają 330 kcal, 16 g tłuszczu i prawie 1 g soli a potrójny cheeseburger ma aż 548 kcal, w tym 31 g tłuszczu (i 15 g szkodliwych tłuszczów nasyconych!), do tego 8,5 g cukru, czyli niecałe 2 łyżeczki.

Ale największą grozę budzi zawartość soli w tym burgerze – aż 2,7 g czyli ponad połowa naszego dziennego zapotrzebowania na ten składnik! – komentuje Bosacka.

Zestaw rapera liczy sobie aż 1119 kcal:

To połowa dziennego zapotrzebowania energetycznego dla nastolatka... – pisze Bosacka.

Każdy, kto promuje niezdrowe jedzenie, musi brać część odpowiedzialności za otyłość wśród dzieci. Amen – podsumowuje.

Źródło: Facebook, Instagram

ONS.pl, Facebook/Biedronka
Newsy
Katarzyna Bosacka o składniku nowych ciastek „Ekipy": „Znajdziemy go również w... kostkach do toalety"
Czy niebieski kolor ciastek nie jest zastanawiający? Jednym się spodoba i kupią dużo, inni od żywności w takim kolorze będą się trzymać z daleka. Którzy mają rację? Wyjaśnia Katarzyna Bosacka.

Grupa popularnych wśród młodzieży YouTuberów, licząc na powtórzenie swojego sukcesu związanego z wypuszczeniem na rynek lodów „Ekipa”, co jakiś czas wprowadza do sklepów nowinki. Jesienne wdrożenie napojów „Ekipa” nie przyniosło oczekiwanych efektów i nie wywołało euforii wśród młodzieży tak, jak lody. Pojawienie się na półkach sklepowych oranżad właściwie przeszło bez echa. Producenci jednak nie rezygnują i właśnie przygotowali kolejny produkt. Czy tym razem okaże się on hitem? Katarzyna Bosacka analizuje skład donutów „Ekipy” Amerykańskie pączki z dziurką, sygnowane marką „Ekipy”, są sprzedawane przez sieć Biedronka. Początek sprzedaży został wzmocniony promocją, która przewiduje cenę 2,39 zł w przypadku, gdy kupicie… 12 sztuk. Ciastka pokrywa jaskrawoniebieski lukier z fioletowym szlaczkiem i zostały one obsypane różnokolorową posypką. Czy wyglądają apetycznie? Zdania pewnie będą podzielone. Osoby, które szukają naturalnych produktów z tzw. krótkim składem, nie mają czego szukać na półce z donutami „Ekipy”.         Wyświetl ten post na Instagramie                       Post udostępniony przez Katarzyna Bosacka (@katarzynabosacka) Katarzyna Bosacka zauważyła na swoim Intsagramie, że skład pączków wcale nie jest krótki: - 56 składników w 1 pączku, czyli cała „Ekipa” składników. Jeśli sama liczba składników nie przekonuje was do rezygnacji z jedzenia tych słodyczy, dziennikarka sprecyzowała, co...

McDonald’s wprowadza nowy zestaw. Ma powtórzyć sukces Drwala, ale czy to się uda?
AdobeStock
Newsy
McDonald’s wprowadza nowy zestaw. Czy powtórzy sukces Drwala?
Podobno ma być to prawdziwy hit! Skusilibyście się?

McDonald’s pozostaje od wielu lat najpopularniejszym fast-foodem na świecie. Pierwszy McDonald’s powstał w Kalifornii w 1940 roku. Firma ta ciągle rośnie! Dzięki modelu udzielania franczyzy, McDonald’s występuje obecnie w 119 krajach. Posiłki w McDonald’s można zjeść więc dosłownie na całym świecie! Firma od wielu lat znana jest z innowacyjnego podejścia. Filarem biznesu McDonalda jest oferowanie szybkich, powtarzalnych posiłków, które są bardzo satysfakcjonujące dla konsumentów. Dużym sukcesem McDonalda jest ogromna popularność sieci wśród dzieci. Choć od wielu lat mówi się o tym, że fast-foody nie powinny być podawane najmłodszym , dzieci uwielbiają McDonalda. Niestety częstym widokiem jest podekscytowanie dzieciaków biorących udział w wycieczce szkolnej, które w niecierpliwości oczekują na swój posiłek z fast-foodu. Popularność McDonald’s to nie tylko samo jedzenie. Firma od wielu lat wydaje setki milionów dolarów na kampanie wizerunkowe. Ogromnym hitem są klasyczne zestawy Happy Meal z zabawką dla dzieci w środku. Dorośli szczególnie upodobali sobie kanapki drwala, które zapewniły McDonaldowi ogromny sukces i popularność. Konsumenci wprost uwielbiali Drwala. Nowy zestaw w McDonald’s Eksperci od marketingu McDonald’s nie spoczywają jednak na laurach. Niedawno zapowiedzieli, że McDonald wejdzie w kolaborację z niesamowicie popularnym zespołem k-popowym BTS. Zespół tworzy siedmiu Koreańczyków. Zyskali oni ogromną popularność na całym świecie. Mają miliardy wyświetleń swoich piosenek w serwisie YouTube. Ich płyty były trzykrotnie na szczycie prestiżowej listy „Bilboardu” w ciągu roku. Taki sukces odnotowali wcześniej tylko Beatlesi i The Monkees. McDonald’s zapowiedziało wydanie zestawu opatrzonego wizerunkiem...

43-letnia Paulina Chylewska ma świetne ciało. Zdradziła, jaka jest jej ulubiona dieta
ONS
Newsy
43-letnia Paulina Chylewska ma świetną figurę. Zdradziła, jaka jest jej ulubiona dieta
Paulina Chylewska od lat zachwyca widzów doskonałą formą i smukłym ciałem. Sprawdziliśmy jaki jest sekret urodziwej dziennikarki.

Nawet po 40-stce, Paulina Chylewska może się pochwalić smukłym, wręcz nastoletnim ciałem. Jak ona to robi, że jest w tak znakomitej formie? Kim jest Paulina Chylewska? Paulina Chylewska urodziła się w 1978 roku w Bydgoszczy. To znana polska dziennikarka i prezenterka telewizyjna. Mimo iż Paulina jest z wykształcenia prawnikiem - ukończyła studia na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, jej największą pasją jest dziennikarstwo, a konkretnie praca w telewizji. Paulina rozpoczęła pracę w Telewizji Polskiej w 1996 r. jako jedna z prowadzących program dla młodzieży „Rower Błażeja". Prowadziła też program informacyjny „Sportowy Express" oraz „Sport" po głównym wydaniu „Wiadomości". W czerwcu 2017 roku zakończyła współpracę z TVP, by w lipcu tego samego roku przejść do Telewizji Polsat, gdzie jest prezenterką sportową.         Wyświetl ten post na Instagramie                       Post udostępniony przez Paulina Chylewska (@chylewska) Prywatnie jest szczęśliwą żoną dziennikarza i komentatora sportowego Marcina Feddka, z którym wychowuje dwie córki: 14-letnią Lenę i 11-letnią Ninę. Sekret smukłej sylwetki Pauliny Chylewskiej Paulina Chylewska wygląda świetnie, jak na swój wiek. Zapytana o swoją dietę zaczęła od tego, że w domu gotuje jej mąż: - U mnie w domu gotuje przede wszystkim mój mąż, ale to dlatego, że on to po prostu lepiej robi, taka jest prawda. Poza tym, on jest kombinatorem – na przykład ja otwieram lodówkę i mam wrażenie, że w niej nic nie ma, a on...

Bosacka o lodach Ekipy: "są po prostu kiepskie". Warto je kupować?
ONS.pl, lodykoral/Instagram
Newsy
Bosacka o lodach Ekipy: "są po prostu kiepskie". Warto je kupować?
Dziennikarka Katarzyna Bosacka przyjrzała się lodom Ekipy by sprawdzić, czy są dobre dla waszego zdrowia. Zobaczcie, co napisała.

Polskę ogarnął szał na lody Ekipy. Do tego stopnia, że w jednym ze sklepów Lidl już o 6 rano rozpoczął się szturm na lodówki z lodami , które niektórzy wynosili całymi kartonami ze sklepu. Dlaczego te lody są tak popularne i czy warto w ogóle je kupować? Dziennikarka Katarzyna Bosacka, która od wielu lat uświadamia Polaków w kwestii zdrowego żywienia, postanowiła sprawdzić lody Ekipy pod względem ich składu i wpływu na zdrowie. Sprawdźcie! Lody Ekipy – o co tu chodzi? Kto z was ma dzieci, ten na pewno już słyszał o lodach Ekipy. Ten smakołyk jest szalenie popularny wśród najmłodszych, co budzi ogromne zdziwienie wśród rodziców. O co tutaj dokładnie chodzi? „Ekipa” to grupa bardzo popularnych wśród dzieci i młodzieży youtuberów. Regularnie udostępniają nagrywane przez siebie filmiki w serwisie YouTube, a także są obecni w innych serwisach społecznościowych, takich jak Instagram czy TikTok, gdzie obserwują ich miliony użytkowników. Niedawno Ekipa nawiązała współpracę z firmą Koral, która rozpoczęła produkcję lodów z logo Ekipy. Pomysł okazał się być strzałem w dziesiątkę – młodzi fani Ekipy zrobią wszystko, żeby zdobyć te lody. Po co? Niektórzy przyznają, że „dla fejmu”, o czym informują zdumieni rodzice : Powiedziała mi, że to jest jej marzenie, żeby zrobić sobie zdjęcie na Instagram z tym lodem w kolorowym papierku z logiem Ekipy albo nagrać filmik na TikToka z recenzją smaku. Potem oznaczy influencerów i będzie czekać, czy udostępnią to u siebie na profilach. Wtedy, jak to sama nazwała, będzie miała "fame". Staram się iść z duchem czasu i nadążać za moją córką, ale przyznam, że bardzo mnie zdziwiła jej odpowiedź. Do tego momentu nie zdawałam sobie sprawy z tego, że...