Raper Mata właśnie został twarzą najnowszej kampanii McDonald's. Młody artysta doczekał się własnego zestawu z burgerem i frytkami, który możecie od teraz kupić w popularnej sieci fast foodów. Kim jest Mata i jak to się stało, że stał się idolem młodzieży?

Kim jest Mata?

Mata, czyli Michał Matczak, urodził się w 2000 roku we Wrocławiu. Pod koniec 2019 roku młody artysta wypuścił do sieci głośny utwór pt. „Patointeligencja", który zapowiadał jego debiutancki album „100 dni do matury". Piosenka w mig stała się wielkim hitem. W zaledwie tydzień od premiery, utwór dobił do 6 milionów wyświetleń na YouTube.

Mata, którego twórczość jest uznawana ostatnio za „głos młodego pokolenia", zyskał sobie w Polsce ogromną rzeszę fanów. Tylko na Instagramie śledzi go obecnie ponad 1,1, miliona osób.

W październiku 2021 roku McDonald’s ogłosił, że nawiązał współpracę z Matą, w ramach której powstał specjalny zestaw Maty, który jest dostępny od wczoraj w sprzedaży. Nie wszystkim się jednak podoba współpraca rapera z popularną restauracją.

Zobacz także:

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez MATA (@33mata)

Paulina Młynarska atakuje Matę za współpracę z McDonald's

Wczoraj do popularnej sieci restauracji McDonald's trafił zestaw autorski Maty. Bardzo krytycznie odniosła się do tego dziennikarka Paulina Młynarska, która zarzuciła młodemu raperowi, że sprzedał się korporacji promującej niezdrowy tryb życia:

Do tej pory nie komentowałam inby o Macie, ani o Macie i Matczaku tacie. Co mnie obchodzi? Ale kiedy ktoś, kto ma realny wpływ na zachowania wielkich grup młodych ludzi, zachęca za kasę do jedzenia najbardziej szkodliwego żarcia jakie istnieje, to chyba trzeba coś powiedzieć - powiedziała dziennikarka.

Młynarska podkreśliła, że jedzenie w McDonald's nie jest zdrowe a Mata mógłby się bardziej zastanowić co reklamuje, w końcu dociera do ogromnej rzeszy młodzieży.

Co Ty Mata, czytać nie umiesz? Nie wiesz co śmieciowe żarcie robi z ludzkim zdrowiem? Nie wiesz co to jest otyłość, cukrzyca i zawał? To ma być ta Twoja kontestacja? Pod tym szyldem? - dodała dziennikarka.

Katarzyna Bosacka też skrytykowała Matę

Do sprawy postanowiła się też odnieść znana z zamiłowania do zdrowego odżywiania, Katarzyna Bosacka. Wcześniej dziennikarka krytykowała już m.in. lody i napoje Ekipy. Bosacka zastanawia się na swoim Facebooku, dlaczego Mata zdecydował się na współpracę z firmą promującą niezdrowe odżywianie.

Mata to artysta, który bije rekordy popularności głównie wśród młodego pokolenia i tu pojawia się pytanie... Czy współpraca rapera z McDonald's i tym samym promowanie przez niego jedzenia typu fast food wśród młodzieży jest fair? Wątpliwe – zastanawia się na Facebooku Bosacka.

Dziennikarka dodała, że jej redakcyjna koleżanka Agata „kupiła zestaw i przetestowała go rozkładając na czynniki pierwsze”.

Po zakupie zestawu na paragonie pojawiły się wyszczególnione ceny produktów i co ciekawe cheesburger z potrójną zawartością mięsa kosztował tylko 5,10 zł... Aż strach pomyśleć, ile kosztowało wyprodukowanie takich 3 kotletów... Najdroższa była latte matcha, czyli sproszkowana zielona herbata z mlekiem – jej cena to 8,30 zł. Frytki w zestawie kosztowały 4,60 zł” – opisuje jedzenie.

A jak ze smakiem?

Waniliowa matcha latte była wg Agaty za bardzo „mleczna” i słodka. Smak smakiem, ale największe zaskoczenie budzi skład tego napoju. Sprawdzając jego wartości odżywcze na stronie sieci okazuje się, że matcha latte zawiera w porcji 241 kcal, 9,2 g tłuszczu i aż 36 g cukru, czyli... 7 łyżeczek! Czy to jest odpowiedni produkt dla polskich dzieci i młodzieży, wśród których problem nadwagi i otyłości jest bardzo poważny, a wręcz alarmujący?” – dodała.

Bosacka podkreśla, że średnie frytki znajdujące się w zestawie zawierają 330 kcal, 16 g tłuszczu i prawie 1 g soli a potrójny cheeseburger ma aż 548 kcal, w tym 31 g tłuszczu (i 15 g szkodliwych tłuszczów nasyconych!), do tego 8,5 g cukru, czyli niecałe 2 łyżeczki.

Ale największą grozę budzi zawartość soli w tym burgerze – aż 2,7 g czyli ponad połowa naszego dziennego zapotrzebowania na ten składnik! – komentuje Bosacka.

Zestaw rapera liczy sobie aż 1119 kcal:

To połowa dziennego zapotrzebowania energetycznego dla nastolatka... – pisze Bosacka.

Każdy, kto promuje niezdrowe jedzenie, musi brać część odpowiedzialności za otyłość wśród dzieci. Amen – podsumowuje.

Źródło: Facebook, Instagram