Oto najzdrowsze warzywa, jedzcie je codziennie. Zajada się nimi sama Anna Lewandowska
Adobe Stock/ONS.pl
Newsy

Oto najzdrowsze warzywa, jedzcie je codziennie. Zajada się nimi sama Anna Lewandowska

Anna Lewandowska jest niekwestionowanym autorytetem w kwestii żywienia. Tym razem zachęca Polaków, aby włączyli do swojej codziennej diety te wartościowe warzywa. Mają zbawienny wpływ na organizm.
Aleksandra Żarkiewicz
kwiecień 20, 2021

Regularna aktywność fizyczna, zdrowe odżywianie i właściwy wybór produktów spożywczych mają wpływ nie tylko na zgrabną sylwetkę, ale również na dobre samopoczucie oraz zdrowie. Zdaniem Ani Lewandowskiej niezbędnym dodatkiem w każdej diecie są kiszonki. Dlaczego?

Magda Gessler odpowiada na pytania

Anna Lewandowska poleca kiszonki

Popularna trenerka, Anna Lewandowska, zaleca włączenie do codziennej diety kiszonych warzyw. Zawierają wiele wartościowych składników, które wzmacniają organizm oraz dostarczają cennych witamin. Świetnie wpływają też na pracę jelit. Są też idealnym rozwiązaniem przed sezonem na wasze ulubione warzywa.

Zobacz także

Zalety spożywania kiszonek 

Kiszone warzywa mają korzystny wpływ na zdrowie:

  • regulują metabolizm
  • zwiększają przyswajalność żelaza
  • wzmacniają włosy i paznokcie
  • poprawiają stan skóry
  • zmniejszają ryzyko wystąpienia anemii
  • poprawiają działanie układu trawiennego
  • zwiększają odporność.

Proces kiszenia

Kiszenie warzyw to jeden z popularniejszych sposobów konserwacji żywności wśród gospodyń domowych. Jest znany od wielu lat, ale jego właściwości nie zawsze są doceniane. Cały proces opiera się na fermentacji mlekowej przeprowadzanej przez bakterie mlekowe. W jego wyniku cukry proste, jak sacharoza, fruktoza czy glukoza, rozkładają się na kwas mlekowy, etanol, dwutlenek węgla oraz mannitol.

Jakie warzywa można kisić?

Kiszone produkty można zakupić w niemal każdym sklepie spożywczym, aczkolwiek najlepsze są te przygotowane samodzielnie w domu. Dzięki temu macie pewność, że nie zawierają zbędnych dodatków. Jak się okazuje, do procesu fermentacji można wykorzystać wiele warzyw, nie tylko kapustę, czy ogórki. Spróbujcie ukisić buraki, pomidory, czosnek, cukinię, a nawet cytrynę! Odpowiednio przygotowane są prawdziwą skarbnicą cennych witamin oraz mikroelementów. Na początek wypróbujcie przepis na kiszone ogórki. Jest banalnie prosty, nawet kuchenny laik sobie z nim poradzi.

Czytaj także:

Komentarze