Oto najgorsza rzecz, którą spożywacie na śniadanie. Na własne życzenie skracacie sobie życie
AdobeStock
Newsy

Oto najgorsza rzecz, którą spożywacie na śniadanie. Na własne życzenie skracacie sobie życie

Lekarze i dietetycy stale przypominają, że nie powinno się omijać śniadań. Ważne jest też to, co znajdzie się rano na talerzu, ponieważ nie każdy pomysł na śniadanie jest zdrowy.
Katarzyna Wyborska
kwiecień 28, 2021

Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia. Dlatego właśnie tak ważne jest to, co wtedy znajdzie się na waszym talerzu. A nie wszystkie pomysły na śniadanie są zdrowe! Sprawdźcie, czego absolutnie nie powinno się jeść i poznajcie inspiracje na zdrowe śniadania.

Magda Gessler odpowiada na pytania

Tosty z margaryną – najgorsze śniadanie

Niektórzy nie wyobrażają sobie innego śniadania niż szybkie tosty posmarowane margaryną. Ta popularna w USA przekąska pojawia się także na polskich stołach – zwłaszcza, odkąd bez problemu można kupić w sklepie toster, który szybko przygotuje smaczne grzanki. Ale czy takie śniadanie na pewno jest zdrowe?

Margaryna pełna jest niezdrowych tłuszczów trans i tłuszczów utwardzonych, a tosty składają się głównie z węglowodanów i mąki rafinowanej. Ten rodzaj pieczywa sprawia, że szybko poczujecie znowu głód i możecie mieć w przyszłości problemy z nadwagą.

Dlatego jeżeli nie umiecie sobie odmówić tostów, smarujcie je masłem, a nie margaryną.

Zobacz także

Co powinno się zjadać na śniadanie?

Idealne śniadanie powinno składać się głównie z białka oraz tłuszczu i niewielkiej ilości węglowodanów. Dlatego na śniadanie poleca się wszelkie potrawy z jajek, na przykład jajecznicę, omlet z mięsem i warzywami albo sałatkę z jajkami na twardo. Sprawdzi się też biały ser i jogurt naturalny z dodatkiem pestek dyni lub orzechów.

Przepis na zdrowy jogurtowy koktajl

Do przygotowania jogurtowego koktajlu z porzeczkami będziecie potrzebowali poniższych składników:

Składniki:

  • 150 g jogurtu naturalnego
  • 50 g czarnych porzeczek
  • 50 g jagód
  • 1 łyżka ziaren słonecznika
  • 1 łyżka pestek dyni
  • Garść płatków owsianych

Przygotowanie:

  1. Do blendera wsypcie jagody, porzeczki i dodajcie jogurt. Zmiksujcie na gładką masę.
  2. Przełóżcie koktajl do wysokiego kubka, wsypcie płatki owsiane, ziarna dyni i słonecznika i wymieszajcie. Gotowe!

Zawarty w koktajlu jogurt naturalny wspiera pracę układu pokarmowego, a dodatek świeżych owoców zapewni wam codzienną dawkę witamin.

Czytaj także:

Komentarze