wegetariańska dieta
Adobe Stock
Newsy

Odstawcie ten składnik, a schudniecie o wiele szybciej. Nie chodzi o słodycze

Święta, święta i po świętach. A po rodzinnych zjazdach, ucztach i biesiadach u wielu z nas pojawiły się zbędne kilogramy i oponka z tłuszczu na brzuchu.
Hubert Rój
grudzień 28, 2020

Przed świętami szukamy w internecie przepisów na przepyszne świąteczne dania. Po świętach sytuacja ulega zmianie – teraz poszukujemy w sieci sposób na zrzucenie kilogramów.

Różnorodność diet, które reklamowane są w internecie wręcz poraża. Wielu z nas zadaje sobie pytanie: czego to ludzie nie wymyślą.

My nie będziemy radzili wam, by postawić swoje życie na głowie. Oczywiście w celu zgubienia nadprogramowych kilogramów.

Kasia gotuje z Polki.pl - Ciasto marchewkowe z orzechowym kremem

Jak schudnąć?

Przybliżymy wam za to ustalenia grupy naukowców z Clinical Research at the Physicians Committee for Responsible Medicine w Waszyngtonie. Amerykanie przebadali osoby chore na cukrzycę typu 2. Badacze sprawdzali, w jaki sposób, takie osoby mogą poradzić sobie z otyłością. Amerykańscy naukowcy starali się udowodnić, że samo zmniejszenie liczby kalorii nie jest gwarancją sukcesu.

Oczywiście żadna dieta nie będzie miała zbyt dużego sensu, jeżeli nie dołożymy do niej całego szeregu prozdrowotnych działań. Aktywny tryb życia, rezygnacja z używek, dbanie o regenerację organizmu i dobry sen – to wszystko jest warunkiem niezbędnym dobrej, zbalansowanej diety. Takiej, którą wybraliśmy, by nieco schudnąć.

Jak przyspieszyć odchudzanie?

Amerykanie dowiedli, że w szybkim chudnięciu pomaga jeszcze jedna rzecz. Chodzi tu mianowicie o spożywanie mięsa. Eliminacja mięsa i zdecydowane ograniczenie produktów odzwierzęcych według badania waszyngtońskich uczonych przyspiesza odchudzanie niemal dwukrotnie.

Do takich wniosków doszli amerykańscy lekarze dzięki 74-osobowej grupy ochotników, cierpiących oprócz nadwagi także na cukrzycę typu 2. Grupa, która ograniczyła wyłącznie ilość spożywanych kalorii odniosła o wiele mniejszy skutek w walce ze zbędnymi kilogramami.

Roślinne zamienniki mięsa

To prawda, nie samym mięsem żyje człowiek. Kiedy zdecydujecie się na wykreślenie wieprzowiny i drobiu ze swojego menu, pamiętajcie o zamianie tych źródeł białka na inne.

Podobnie sprawa ma się z tłuszczami. W związku z niejedzeniem mięsa, ich brak należy zastąpić tłuszczami pochodzenia roślinnego.

Żadna dieta nie przyniesie dobrych skutków, jeżeli nie będzie opierała się na racjonalnych podstawach. A takimi są właśnie reguły spożywania posiłków obfitych we wszystkie najważniejsze składniki odżywcze.

Komentarze
Maryla Rodowicz
ONS
Newsy 75-letnia Maryla Rodowicz pokazała się w... czerwonej mini. Jej figura to zasługa specjalnej diety
Maryla Rodowicz to czołowa polska piosenkarka. Całe życie na scenie przyniosło jej sympatię i popularność. Mimo scenicznego stażu, artystka potrafi nadal szokować swoich fanów.
Aleksandra Jaworska
grudzień 23, 2020

Maryla Rodowicz to nie tylko artystka, to także była polska lekkoatletka, która karierę sportową zaczęła już w okresie nastoletnim. Medale i debiut w eliminacjach do I Festiwalu Młodych Talentów Równolegle z działalnością sportową (kilka medali) Rodowicz zadebiutowała jako piosenkarka udziałem w eliminacjach do I Festiwalu Młodych Talentów w Szczecinie. Na profesjonalnej scenie po raz pierwszy pojawiła się pięć lat później, startując na Festiwalu Piosenki i Piosenkarzy Studenckich w Krakowie. Pierwszy, debiutancki album Maryli Rodowicz nosił nazwę Żyj mój świecie . Od tamtej pory wydała ponad 20 polskojęzycznych albumów studyjnych, a także po jednej płycie z repertuarem w języku angielskim, czeskim, niemieckim i rosyjskim. Artystka jest laureatką wielu nagród muzycznych i odznaczeń. Za sprzedaż swoich albumów otrzymała do tej pory pięć platynowych płyt i trzy złote. W swoim bogatym dorobku artystycznym ma około 2 tys. piosenek! Na pewno kojarzycie hity wszechczasów jej autorstwa, m.in. przeboje: „Małgośka”, „Niech żyje bal”, „Łatwopalni”, „Futbol” czy „Wszyscy chcą kochać”. Maryla Rodowicz dzieli się swoim życiem z fanami na Instagramie Era mediów społecznościowych spowodowała, żeby macie coraz lepszy "dostęp" do gwiazd. Prowadzone przez nich konta sprawiają wrażenie iluzji, jak byśmy znali ich od podszewki. Myślenie tego typu to zasługa zdjęć i relacji, które gwiazdy udostępniają na swoich prywatnych profilach w sieci. Czasami dzielą się przepisami, innym razem wrzucają zdjęcia swoich bliskich, a jeszcze kiedy indziej prezentują najnowsze stylizacje. Na profilach można wchodzić z nimi w interakcje. Do dyskusji pod swoim ostatnim postem zachęciła sama Maryla Rodowicz. Artystkę...

Przeczytaj
depresja sezonowa sposoby
Adobe Stock
Zdrowie Masz wahania nastroju? Zwalcz je w naturalny sposób. Oto najlepsza dieta na zimowe przygnębienie
Kiedy do Polski przychodzi jesień, a wraz z nią długie i ciemne wieczory, wielu osobom zaczyna doskwierać obniżony nastrój i złe samopoczucie. Temu problemowi można jednak łatwo zaradzić. Wystarczy, że włączysz do swojej diety kilka kluczowych produktów.
Weronika Kępa
grudzień 01, 2020

Niewielu wie, że obniżony nastrój w okresie jesienno-zimowym, potocznie nazywany przez wielu depresją, bądź chandrą, w rzeczywistości ma swój fachowy termin. Sezonowe zaburzenie afektywne , dotykające większość społeczeństwa, to istotnie rodzaj depresji związanej ze zmianami pór roku i przestawionym zegarkiem.  Wiele osób, nie zdając sobie sprawy z powagi sytuacji, za wszelką cenę chce poprawić swoje samopoczucie łykając tabletki, oglądając seriale, bądź zajadając słodycze. Jednak każda z tych dróg prowadzi donikąd. W tym stanie twój nastrój może poprawić tylko właściwie zbilansowana dieta.  Kwasy tłuszczowe omega-3 Badania przeprowadzone na jednym z amerykańskich uniwersytetów dowiodły, że spożywanie kwasów tłuszczowych omega-3, zawartych między innymi w łososiu, pozytywnie wpływa na nastrój. Bowiem osoby z ich wysoką zawartością w organizmie doświadczały o wiele łagodniejszych objawów depresji sezonowej niż pozostali. Witamina D Organizm każdego człowieka czerpię tę witaminę przede wszystkim ze słońca, którego tak brakuje jesienią i zimą. Jej niedobór bardzo negatywnie wpływa na samopoczucie. Na szczęście witaminę można również suplementować lub wchłaniać wraz z pożywieniem. Nie brakuje jej przecież w mleku, rybach, grzybach oraz jajkach. Słodycze Wbrew powszechnemu przekonaniu, słodycze wcale nie sprawiają, że czujesz się lepiej. Zawarty w nich cukier pobudza twój organizm tylko na chwilę. Po kilku minutach twoje samopoczucie jest jeszcze gorsze niż przed ich zjedzeniem. Zamiast żelków, ciastek i lodów, spróbuj włączyć do swojej diety jedną kostkę gorzkiej czekolady dziennie. Na pewno poczujesz różnicę. Banany Zawarty w bananach tryptofan, potas oraz magnez przede wszystkim...

Przeczytaj