Naukowcy opracowali dietę długowieczności. Nie uwierzycie, jakie produkty trzeba jeść w dużych ilościach

Co jeść, żeby długo żyć? Na to pytanie spróbowali odpowiedzieć badacze z Kalifornii. Będziecie zaskoczeni ich ostatnimi ustaleniami.

Tajemnica długowieczności to temat, który zajmuje ludzi od wieków. Kiedyś alchemicy pracowali nad eliksirem nieśmiertelności, a przy okazji odkrywali kolejne metale. Dziś naukowcy pracują nad metodami wydłużenia długości życia i stwierdzają, że tajemnica tkwi w diecie.

100 lat badań wielu naukowców podstawą do opracowania „diety długowieczności”

Kalifornijscy badacze, opierając się na dostępnej literaturze poświęconej skutkom zdrowotnym różnego rodzaju diet ludzi żyjących w różnych zakątkach naszej planety, a także zwierząt, zaproponowali „dietę długowieczności”. W swojej analizie brali pod uwagę wiele czynników:

• Kompozycję posiłków
  • Kaloryczność pożywienia
  • Częstotliwość jedzenia

I choć badania nie generowały żadnego nowego zestawu danych, a jedynie analizowały dostępne już informacje, to ilość zmiennych obserwowana, zestawiana i interpretowana była tak ogromna, że stała się wartościowych materiałem do wyciągnięcia naukowych wniosków:

- Analizowaliśmy wszelkie możliwe powiązania między czynnikami odżywczymi, okresami postu, genami, a czasem życia różnych organizmów. Odnosiliśmy to do wyników badań prowadzonych wśród ssaków naczelnych i ludzi, w tym stulatków Odwołując się do wiedzy zbieranej przez naukowców przez ponad stulecie, zaczynamy zbliżać się do odpowiedzi na pytanie o dietę długowieczności, które pozwolą formułować konkretne rekomendacje i będą podstawą do jeszcze dalej idących badań - ustalili naukowcy.

W swoim opracowaniu, naukowcy z uniwersytetu Southern w Kalifornii uwzględnili także wiele popularnych diet ograniczających kalorie: diety niskowęglanowe i wysokotłuszczowe, wegetariańskie, wegańskie, a także popularną dietę śródziemnomorską.

Chcecie żyć nawet 100 lat? Te produkty dadzą wam długowieczność

Chcielibyście żyć nawet 100 lat? Te produkty dadzą wam długowieczność

Ekspert zdradził eliksir na długowieczność. Poleca jeść te 2 tanie produkty

Na czym polega „dieta długowieczności”?

Wnioski, które w zakresie węglowodanów, o których mówi się, że warto je ograniczać oraz białek, w odniesieniu do których częściej martwimy się ich niedoborami, mogą być zaskakujące. Także element głodówki czy postu tak krytykowany przez dietetyków występujący w konkluzji, jest nieoczekiwany.

Kluczowe cechy diety długowieczności wg naukowców z Kalifornii:

• Umiarkowana do wysokiej zawartość węglowodanów w produktach. Jednak ważne, aby były to węglowodany słabo przetworzone
  • Niska zawartość białek. Badacze podkreślają: „niska, ale wystarczająca”. Białka dostarczane organizmowi powinny być pochodzenia głównie roślinnego i zaspokajać około 30% zapotrzebowania energetycznego organizmu
  • Warto ograniczać jedzenie do okna czasowego: 11-12 godzin na dobę. Przez pozostałe godziny dobrze jest stosować post
  • Co 3-4 miesiące warto zastosować 5-dniowa głodówkę
  • Dieta powinna być bogata w rośliny strączkowe, pełne ziarna i warzywa
  • Do posiłków należy dodać nieco ryb, ale całkowicie wyeliminować czerwone mięso oraz mięso wysoko przetworzone. Zalecane jest też ograniczenie drobiu
  • Cukier i zboża przetworzone mogą występować w daniach, ale w minimalnej ilości
  • W jadłospisie nie może zabraknąć orzechów i oliwy z oliwek. Od czasu do czasu można pozwolić sobie na odrobinę gorzkiej czekolady

Autorzy badania przyznają, że ich propozycja diety przypomina niektóre warianty diety śródziemnomorskiej, podobnej do stosowanej na włoskiej Sardynii czy japońskiej Okinawie, gdzie żyje najwięcej na świecie stulatków i dodają, że rozpoczęcie diety musi być poprzedzone konsultacją z lekarzem i należy ją modyfikować w zależności od potrzeb osobniczych czy istniejących chorób.

Źródło: rmf24.pl

Ten z pozoru zdrowy produkt może powodować raka prostaty. Polacy się nim zajadają
Badanie przeprowadzone przez naukowców z Mayo Clinic wykazało, że produkty mleczne są związane z wyższym ryzykiem zachorowania na raka prostaty. Czy mężczyźni rzeczywiście powinni mieć powody do niepokoju?

Jak wynika z najnowszych badań przeprowadzonych przez ekspertów z Mayo Clinic, które zostały opublikowane w czasopiśmie „Journal of the American Osteopathic Association", duże spożycie produktów mlecznych, takich jak mleko i ser, może prowadzić do zwiększonego ryzyka zachorowania na raka prostaty. Poznajcie szczegółowe wyniki badań. Produkty mleczne zwiększają ryzyko raka prostaty? W trakcie badań naukowcy dokonali szczegółowego przeglądu dotychczasowych 47 badań opublikowanych od 2006 roku, w których wzięło łącznie udział ponad milion uczestników. Badacze położyli szczególny nacisk na próbę zrozumienia, czy ryzyko raka prostaty związane jest bardziej z żywnością pochodzenia roślinnego, czy zwierzęcego. Naukowcy zauważyli pewne wyraźne powiązanie. Badania wykazały, że produkty mleczne są głównym źródłem wapnia w diecie mieszkańców krajów zachodnich, gdzie wskaźniki raka prostaty są wysokie. W przeciwieństwie do nich, w krajach azjatyckich, gdzie spożycie produktów mlecznych jest niskie, wskaźniki raka prostaty są niższe. Co ciekawe, autorzy badania nie stwierdzili wyraźnego związku między zwiększonym ryzykiem raka prostaty związanego a spożywaniem innej żywności pochodzenia zwierzęcego, takiej jak czerwone i białe mięso, przetworzone mięso i ryby. Zidentyfikowali za to zmniejszone ryzyko raka prostaty związane z dietami roślinnymi. - Nasz przegląd wskazał na powód do niepokoju związanego z wysokim spożyciem produktów mlecznych – powiedział doktor John Shin, onkolog Mayo Clinic i główny autor tego badania. - Odkrycia potwierdzają również rosnącą liczbę dowodów na potencjalne korzyści diet...

Paulina Smaszcz wygląda świetnie, ale nic nie dzieje się samo. Oto jej rygorystyczna dieta
ONS.pl
49-letnia Paulina Smaszcz wygląda świetnie. Zawdzięcza to rygorystycznej diecie
Nie wszyscy będą chcieli skorzystać z rady dziennikarki jak zachować tak szczupłą sylwetkę, pomimo upływu lat. Wymaga wytrwałości i determinacji. Czy poszlibyście śladem Pauliny Smaszcz?

Po 30-tce nie można już bezkarnie jeść słodyczy, po 40-tce warto wyraźnie zmniejszyć porcje, a kobiety po 50-tce mówią, że nawet oddychanie tuczy. Z wiekiem organizm zaczyna inaczej pracować. Oto co odkryli szwedzcy naukowcy i jak można temu zaradzić. Paulina Smaszcz już to zrobiła. Jak odżywia się Paulina Smaszcz? Dziennikarka, prowadząca „Pytanie na śniadanie” w TVP, autorka dwóch książek i serii wywiadów „Kobieta petarda” pomimo swoich 49 lat, jest szczupła, ma młodzieńczą sylwetkę i wygląda wprost kwitnąco. W wywiadzie dla agencji Newseria Lifestyle zdradziła kiedyś, że to nie jest efekt genów, tylko ciężkiej pracy. Gwiazda całkowicie zrezygnowała z glutenu, nie jada też nabiału ani jajek, a to, co znajduje się na jej talerzu jest niskokaloryczne. Jaka ma radę dla wszystkich, którzy chcą wyglądać jak ona?: - Głodzić się. To jest najlepsza recepta. Trzeba ograniczyć liczbę kalorii. Ja zjadam 1200 dziennie. Skorzystacie z tej porady? Niestety taka ilość kalorii to już coś na kształt głodówki, która na pewno nie jest wskazana dla wszystkich. Dlaczego z wiekiem tyjemy i jak temu zaradzić? Podczas badań trwających prawie 13 lat, szwedzcy naukowcy ustalili, co jest przyczyną tego, że z wiekiem następuje przyrost wagi. Potwierdzili, że w grupie badanych kobiet, które nie zmieniły nawyków żywieniowych na przestrzeni lat, przyrost wagi wynosił 20%. Badacze zauważyli, że w organizmach 53 kobiet, które poddały się badaniu, niezależnie czy w danym momencie chudły, czy tyły, następowała zmiana w obrocie lipidowym. Wraz z upływem czasu zmniejszała się zdolność do przechowywania i usuwania lipidów, co ma bezpośredni wpływ na zbieranie się tkanki tłuszczowej. Wniosek naukowy był taki, że z wiekiem następuje spowolnienie procesu wymiany...

Ekspert zdradził eliksir na długowieczność. Poleca jeść te 2 tanie produkty
Wiele osób przez długie lata szuka odpowiedniej recepty na szczęśliwe i zdrowe życie. Jednak nie zawsze te polecane się sprawdzają. Ekspert badający niebieską strefę odkrył eliksir na długowieczność. Do codziennej diety wystarczy włączyć dwa produkty.

Zdrowa, dobrze zbilansowana dieta w połączeniu z regularną aktywnością fizyczną to najpopularniejszy klucz do zdrowia. Taki tryb życia pozwala uniknąć wielu schorzeń. Jednak coraz więcej osób poszukuje również sposobu na długowieczność. Tą recepturą podzielił się pewien ekspert.  Niezwykła „niebieska strefa” Dana nazwa stref powstała dość przypadkowo. Badacze zajmujący się kwestią długowieczności ludzi, kolorem niebieskim na mapie oznaczali miejsca, gdzie średnia życia mieszkańców była ponadprzeciętna. Do nich zalicza się: Sardynia, kostarykański półwysep Nicoya, grecka Ikaria, japońska Okinawa, kalifornijskie miasto Loma Linda. Ludzie z tych lokalizacji mogą pochwalić się  także świetnym zdrowiem.  Podobieństwa mieszkańców „niebieskiej strefy” Mimo, iż dane miejsca różnią się nieco geograficznie to wśród ich wszystkich mieszkańców można znaleźć kilka podobieństw. Przede wszystkim ci ludzie charakteryzują się wyważoną aktywnością fizyczną, która pozwala zachować im dobrą formę, a także zamiłowaniem do lokalnych produktów. Dieta opierająca się na miejscowych artykułach spożywczych jest dość odżywcza i zdrowa. Brak lub znikome ilości przetworzonych składników są skutkiem niewielkiego występowania takich schorzeń jak cukrzyca, nowotwory, otyłość bądź różne choroby serca. Badanie długowieczności  Coraz więcej ludzi szuka sposobu na długie i udane życie. Tym tematem postanowili również zająć się badacze, a wśród nich także Dan Buettner. Ekspert przez wiele lat badał, analizował, porównywał dane miejsca, aby poznać mentalność mieszkańców oraz ich przyzwyczajenia, które są kluczowe w długowieczności. Mimo, iż tereny różnią się pewnymi aspektami to jednak...

wegetariańska dieta
Odstawcie ten składnik, a schudniecie o wiele szybciej. Nie chodzi o słodycze
Święta, święta i po świętach. A po rodzinnych zjazdach, ucztach i biesiadach u wielu z nas pojawiły się zbędne kilogramy i oponka z tłuszczu na brzuchu.

Przed świętami szukamy w internecie przepisów na przepyszne świąteczne dania. Po świętach sytuacja ulega zmianie – teraz poszukujemy w sieci sposób na zrzucenie kilogramów. Różnorodność diet, które reklamowane są w internecie wręcz poraża. Wielu z nas zadaje sobie pytanie: czego to ludzie nie wymyślą. My nie będziemy radzili wam, by postawić swoje życie na głowie. Oczywiście w celu zgubienia nadprogramowych kilogramów. Jak schudnąć? Przybliżymy wam za to ustalenia grupy naukowców z Clinical Research at the Physicians Committee for Responsible Medicine w Waszyngtonie. Amerykanie przebadali osoby chore na cukrzycę typu 2. Badacze sprawdzali, w jaki sposób, takie osoby mogą poradzić sobie z otyłością. Amerykańscy naukowcy starali się udowodnić, że samo zmniejszenie liczby kalorii nie jest gwarancją sukcesu. Oczywiście żadna dieta nie będzie miała zbyt dużego sensu, jeżeli nie dołożymy do niej całego szeregu prozdrowotnych działań. Aktywny tryb życia, rezygnacja z używek, dbanie o regenerację organizmu i dobry sen – to wszystko jest warunkiem niezbędnym dobrej, zbalansowanej diety. Takiej, którą wybraliśmy, by nieco schudnąć. Jak przyspieszyć odchudzanie? Amerykanie dowiedli, że w szybkim chudnięciu pomaga jeszcze jedna rzecz. Chodzi tu mianowicie o spożywanie mięsa. Eliminacja mięsa i zdecydowane ograniczenie produktów odzwierzęcych według badania waszyngtońskich uczonych przyspiesza odchudzanie niemal dwukrotnie. Do takich wniosków doszli amerykańscy lekarze dzięki 74-osobowej grupy ochotników, cierpiących oprócz nadwagi także na cukrzycę typu 2. Grupa, która ograniczyła wyłącznie ilość spożywanych kalorii odniosła o wiele mniejszy skutek w walce ze zbędnymi kilogramami. Roślinne zamienniki mięsa To prawda, nie samym mięsem żyje...