
Konsumenci wybierając produkty w sklepach nie kierują się tylko ceną, ale również jakością. Wiele osób zwraca uwagę przede wszystkim na ich kraj pochodzenia. Doskonale wiedzą o tym sieci handlowe, które konkurują o dostawców produktów lokalnych!
Produkty regionalne w Kauflandzie
Kaufland jako jeden z pierwszych wprowadził do swojej oferty produkty regionalne. To rozwiązanie jest bardzo popularne w Niemczech, gdzie ludzie chcą kupić w supermarkecie produkty typowe dla swojego regionu. Obecnie to samo rozwiązanie jest wprowadzane w Polsce i teraz w Kauflandzie dostępne są aż 4 tysiące produktów pochodzących od lokalnych dostawców. Sieć jest cały czas otwarta na współpracę i zachęca producentów żywności do składania ofert:
Aby ułatwić nawiązanie kontaktu regionalnym producentom z naszą siecią, uruchomiliśmy specjalną platformę internetową "Regionalny Kaufland", dzięki której można w prosty sposób zgłaszać swoje produkty, a po pozytywnej weryfikacji wprowadzić je na półki naszych sklepów - powiedziała Maja Szewczyk, dyrektor działu Komunikacji Korporacyjnej Kaufland Polska.
Dalej dyrektor wymienia wymagania, jakie sieć Kaufland stawia lokalnym producentom:
Jednym z warunków nawiązania współpracy jest odpowiednia zdolność produkcyjna, która pozwala pokryć zapotrzebowanie konsumentów na dany produkt. Po stronie dostawcy leży również transport towaru do naszych centrów dystrybucyjnych. Kluczowe znaczenie przy wyborze producenta ma również jakość dostarczanego towaru. Wspólnie z naszymi dostawcami dbamy o to, aby produkcja nie tylko przebiegała w sposób bezpieczny dla konsumentów, ale także dla środowiska.
Od dostawców owoców i warzyw oczekujemy m.in. stosowania naszych wewnętrznych zasad zarządzania środkami ochrony roślin, które są bardziej rygorystyczne niż przepisy prawne czy certyfikatu Global G.A.P, który jest międzynarodowym standardem bezpieczeństwa żywności.
Lokalne owoce i warzywa w Biedronce
Przedstawiciele sieci Biedronka zapewniają, że starają się o to, by do końca 2021 roku 90% sprzedawanych w sklepach Biedronka owoców i warzyw, pochodziło od lokalnych dostawców – przede wszystkim niewielkich, rodzinnych przedsiębiorstw rolnych. W tym celu zatrudniono specjalnych kupców lokalnych, których zadaniem jest podejmowanie współpracy z dostawcami.
Polskie produkty w Lidlu
Również sieć Lidl dba o dostępność lokalnych produktów w swoich sklepach.
Dla Lidl Polska bardzo ważne jest, aby na co dzień współpracować z polskimi dostawcami. Chcemy, by w naszych sklepach klienci mieli dostęp do szerokiej oferty polskich warzyw i owoców. Obecnie w sklepach oferujemy łącznie kilkaset produktów oznaczonych symbolem „Produkt polski”. Cieszymy się, że dzięki naszej współpracy polscy dostawcy mogą się rozwijać i tworzyć nowe miejsca pracy, a nasi klienci mają szeroki wybór takich produktów – mówi Piotr Rogowski, Członek Zarządu Lidl Polska.
Nie dość, że sieć Lidl dba o to, by sprzedawane produkty pochodziły od regionalnych dostawców, to przykłada także dużą wagę do ich jakości. Obecnie największym priorytetem sieci Lidl jest ograniczenie ilości pestycydów i innych środków stosowanych przy uprawie roślin obecnych w sprzedawanych w Lidlu owocach i warzywach.