Jajecznica
Gotujmy.pl/kasnaj
Newsy

Na maśle czy na oleju? To sposób smażenia ma wpływ na smak jajecznicy

Smażenie jajecznicy może wydawać się prostym, codziennym zadaniem. Jednak nie zawsze takie jest. Szczególnie jeśli popełniacie jeden, podstawowy błąd.
Aleksandra Jaworska
styczeń 12, 2021

Głównym składnikiem tej śniadaniowej potrawy jest jajko. Do przyrządzenia jajecznicy używa się zwykle jaj kurzych, choć czasem także kaczych, przepiórczych lub strusich. Czego najlepiej użyć do smażenia?

Kasia gotuje z Polki.pl - Ciasto marchewkowe z orzechowym kremem

Idealna jajecznica 

Można wybierać w zasadzie bez końca. Macie dostępne przecież w każdym sklepie masło, smalec, margarynę, olej, oliwę albo tłuszcz z wytopionej słoniny. W zależności od tego, na co wypadnie, smak waszej jajecznicy będzie różny. Czasem zyska, a innym razem straci na wartości. 

Smażenie jajecznicy nie wymaga szczególnych, kulinarnych umiejętności. To jedno z najbardziej popularnych śniadań, które możecie zaserwować swoim bliskim. 

Żeby przyprawić jajecznicę wystarczy sól

Jajecznicę można zrobić klasycznie, be zbędnych udziwnień. Do jej przyprawienia wystarczy wam sól. Jeśli dbacie o serce, wystarczy dosłownie odrobina. Także serca dotyczy wybór tłuszczu, na jakim usmażycie waszą jajecznicę. Być może Nowy Rok zachęci was do zmiany nawyków w tym względzie, które przyczynią się do transformacji utartych przyzwyczajeń i zachowania zdrowia na długo. 

Takim noworocznym postanowieniem może być np. zadbanie o kondycję serca dzięki lepszemu odżywianiu. Choroby układu krążenia to nadal główna przyczyna zgonów w Polsce. Według danych Głównego Urzędu Statystycznego blisko co drugi Polak umiera w związku ze schorzeniami sercowo-naczyniowymi. Jak się okazuje, Polacy jedzą za tłusto. 

Działanie profilaktyczne dotyczące diety

Picie dużej ilości wody, regularne posiłki i decyzja o częstszym jedzeniu warzyw i owoców to tylko niektóre z nowych wytycznych, które warto wcielić w życie. Właśnie warzywa i owoce powinny stanowić podstawę codziennego jadłospisu. Im więcej kolorów na talerzu, tym lepiej!

„Zły” cholesterol winowajcą chorób serca

To właśnie on jest często głównym winowajcą, jeśli chodzi o rozwój chorób serca. Ze wszystkich składników żywności tłuszcz ma największy wpływ na stężenie cholesterolu LDL, czyli tzw. „złego cholesterolu”, we krwi. Najlepiej tłuszcze nasycone zastępować zdrowymi kwasami tłuszczowymi nienasyconymi.

Przykładowo, masło dostarcza aż 52 g nasyconych kwasów tłuszczowych w 100 g produktu. Jeśli usmażycie jajecznicę z trzech jajek na dwóch łyżeczkach masła, dostarczycie sobie ponad 10 g kwasów tłuszczowych nasyconych. W jednym posiłku!

Zamiast masła, wybierzcie zdrowe roślinne zamienniki. Do smażenia jajecznicy nie używajcie smalcu, ale bogatych w nienasycone kwasy tłuszczowe olejów, np. rzepakowego. Chleb można smarować dobrej jakości margaryną, a kromkę posypać ziarnami i nasionami. To wyraz troski o zdrowie serca.

Tłuszcze trans - najgorsze dla organizmu

Przyswajanie ich wraz z pożywieniem wpływa na podwyższenie złego cholesterolu, a obniżenie dobrego. Tłuszcze trans przyczyniają się do rozwoju wielu chorób, w tym związanych z układem krążenia, jak miażdżyca. Ich spożycie należy zredukować do minimum. Zalecają to najważniejsze światowe instytucje żywieniowe.

 

Komentarze
Napój na odporność, kurkuma
Gotujmy.pl/slodkokwasnauchnia1
Newsy Działa jak naturalny antybiotyk, wzmacnia odporność i poprawia samopoczucie. Jedzcie codziennie 1 łyżkę
W sezonie zimowym nie musicie od razu sięgać po apteczne specyfiki. Wystarczą dwa składniki, które macie z pewnością w domowej kuchni.
Aleksandra Jaworska
styczeń 12, 2021

O infekcję i przeziębienie nie trudno. Szczególnie na początku roku, kiedy brakuje dostarczanych przez słońce witamin. Zamiast wizyty w aptece, sprawdźcie zasoby spiżarki. Babcine metody oparte na naturze Gdybyście spytali własne babcie, jak leczyły bliskich, słowo  apteka padło by jako ostatnie. Zazwyczaj babcie czerpały z natury, doskonale wiedząc o zaklętej w niej sile. Naturalne specyfiki nie są bowiem słabsze do pomocy na różne dolegliwości.  Miód sprawdza się nie tylko jako kosmetyk Kosmetyki na bazie miodu to nic nowego. Balsamy, sole do kąpieli i żele na bazie miodu mocno nawilżają skórę. Miód warto również wprowadzić do codziennego menu. Wzmacnia serce, koi nerwy, ożywia mózg, goi rany. Ma również nieocenione właściwości antybakteryjne. Miód jest nie tylko smaczny, ale ma również właściwości prozdrowotne. Lekko podgrzany może zwalczyć zaparcia i poprawić trawienie. Ale nie tylko! Miód działa na laseczki wąglika, prątki gruźlicy, rzęsistka pochwowego i chorobotwórcze dla człowieka grzyby z rodzaju Candida. Ponadto zawiera duże ilości mikroelementów: potas, chlor, fosfor, magnez, wapń, żelazo oraz witamin: A, B1, B2, B6, B12, C, kwas foliowy i biotynę. Jeżeli zamknięty słoiczek będziecie przechowywać w chłodnym miejscu, nie straci swych wartości przez ponad 20 lat! Lekarstwa oparte na miodzie są doskonałym sposobem na stany wyczerpania, niedobory związków mineralnych i stan przekwitania. Miód w naturalny sposób wzmacnia organizm do walki z chorobą. To najlepsze, naturalne wsparcie dla waszego układu odpornościowego.  Kurkuma to kuzynka imbiru Obydwie rośliny mają działanie prozdrowotne. Kurkumę łączy się z imbirem również przez jej ostry smak. Znajduje szerokie zastosowanie w kulinariach,...

Przeczytaj