Już wkrótce na chipsach, czekoladach i kilku innych wyrobach marki własnej Biedronki, pojawią się nietypowe oznaczenia. Znamy szczegóły nowej idei sieci.

Nietypowe oznaczenia na produktach z Biedronki

Biedronka wpadła ostatnio na bardzo nietypowy pomysł. Na wybranych chipsach i innych produktach marki własnej Biedronki, zostanie umieszczona informacja, jak długo musimy biegać, żeby spalić kalorie, które dostarczamy swojemu organizmowi spożywając dane przekąski:

- Chipsy ziemniaczane o smaku karkówki z grilla, karbowane o smaku grillowanych warzyw oraz chrupki z soczewicy o smaku paprykowym i kwaśnej śmietany z cebulą to pierwsze produkty marki własnej sieci, na których opakowaniach pojawią się informacje ile czasu należy wykonywać daną aktywność fizyczną, by spalić ilości kalorii spożytą w ramach porcji produktu – poinformowano w komunikacie sieci.

Akcja „Wybiegaj to!” jest przeprowadzona w ramach oznaczenia PACE:

- PACE (z ang. physical activity calorie equivalent) to miary aktywności fizycznej, które informują o czasie wykonywanej aktywności fizycznej niezbędnym do spalenia określonej liczby kalorii. Ikony „Wybiegaj to!” będą umieszczane na tyle etykiety produktów marki własnej sieci Biedronka – Top. - donosi portalspozwyczy.

Biedronka dodaje, że dzięki nowym oznaczeniom, klienci będą mogli dowiedzieć się, ile muszą biegać, aby spalić dane kalorie:

Zobacz także:

- Przykładowo: osoba dorosła o masie ciała około 70 kg, aby spalić zjedzoną porcję 30 g chipsów ziemniaczanych, powinna przez około 13 minut biec z prędkością około 10 km na godzinę – podano w komunikacie Biedronki.

Justyna Szymani, dyrektor Działu Rozwoju Jakości i Kontroli Marki Własnej w sieci Biedronka, zaznaczyła, że idea jest bardzo słuszna, ponieważ daje klientom pozytywny impuls do działania.

- Nadmiar spożywanych w ciągu dnia kalorii jest jednym z czynników prowadzących do nadwagi, a regularna aktywność fizyczna pozwala na utrzymanie nie tylko dobrej kondycji, ale również prawidłowej masy ciała. Dlatego w interesie naszych klientów zdecydowaliśmy się wprowadzić nowe oznaczenia – powiedziała Szymani.

Co sadzicie o nowym pomyśle Biedronki?

Źródło: portalspozywczy, radio ZET